אמ;לק: מקום ההתרסקות של בראשית נחשף. צילום: יוטיוב spaceil

אמ;לק: מקום ההתרסקות של בראשית נחשף

הרכבות יגדילו את פעילותן בצפון, רעידת האדמה שהורגשה ברחבי הארץ ומקום התסקות בראשית נחשף • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בענייני הלימודים והבגרויות כך שלא הספקתם להתעדכן בצעדה לציון גרמניה הנאצית? יכול להיות שפספסתם את אירוע האירווזיון? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

אירוע האירווזיון יוצא לדרך

רגע לפני פתיחת אירועי האירווזיון והתחרות עצמה, בתחילת השבוע נפתח בפארק צ'ארלס קלור, כפר אירווזיון המציע לקהל מגוון אטרקציות, הופעות ופסטיבל אוכל. בעקבות הביקוש, ההתקהלות ואירוע "השטיח הכתום", המשטרה חסמה את התנועה ברחובות תל אביב.

יום שני

מנהיג תנועת "הפנתרים השחורים"

כוכבי שמש, מנהיג תנועת "הפנתרים השחורים" הפעלה נגד האפליה של עדות המזרח, הלך לעולמו. שמש, נולד בעיראק, עלה לארץ והתגורר בירושלים. במהלך חייו היה פעיל בתנועה, השפעתו הייתה רבה והוא תרם לא מעט, למיגור האפליות של עדות המזרח.

יום שלישי

הרכבות חוזרות לצפון

ממשרד התחבורה נמסר, כי בעוד שבוע יתווספו כ-19 רכבות יומיות לקו נהריה-תל אביב-באר שבע. זאת לאחר, שהן צומצמו לטובת הפעלת הקו המהיר בירושלים. ב-26 למאי, יגדילו את קו נהריה-תל אביב לשלוש רכבות בשעה מקום שתיים.

© Fotolia

צעדה לציון גרמניה הנאצית

למרות שיום השואה עבר, והתאריך כבר צויין. כאלף אנשים צעדו בצעדה שהחלה מיפו בירושלים והסתיימה ברחוב בכיכר ספרא. חלק מהצועדים הגיעו עם מדים מעוטרים באותות גבורה שקיבלו, בני משפחתם, ניצולי שואה, בני נוער, אישי ציבור ושגרירים.

יום רביעי

רעידת אדמה

בשעה 19:53 לא מעט תושבי ישראל, הופתעו לגלות כי הם מרגישים רעידת אדמה בעוצמה של 4.4. על פי המכון הגיאופיסי, מוקד הרעש היה 200 קילומטרים מערבית לחופי ישראל. תושבים רבים מכל קצוות הארץ, מספרים כי הבחינו ברעידה אך היא לא נמשכה זמן רב מדי. לשמחתנו, לא דווח על נפגעים ונזק.

מקום התרסקות בראשית

סוכנות החלל האמריקאית, פרסמה תמונות ראשונות של אתר ההתרסקות של החללית הישראלית, "בראשית". הצילום בשחור לבן, ככתם כהה ברוחב של 10 מטרים. בתמונה, ניתן גם לראות את שברי החללית המרוסקת שפרוסים על מרחק של כמה עשרות מטרים בין מכתשי הירח.

תגובות