אמ;לק: מחאת הנכים ומחאת האלימות נגד להט"ב. צילום: gettyimages.IL

אמ;לק: מחאת הנכים ומחאת האלימות נגד להט"ב

השבוע היה עמוס בחדשות ובהתחרשויות ואם לא הספקתם לעקוב אחר כל הידיעות, קבלו סיכום מקוצר של כמה מהדברים שקרו השבוע

יום ראשון

מחאה נגד האלימות כלפי הלהט"ב

מאות בני אדם השתתפו במצעד "נלחמות על החיים שלנו", המתקיים זו השנה השנייה, במחאה על האלימות כלפי קהילת הלהט"ב. הפעם זאת על רקע דקירתו של הנער הערבי בשישי שעבר ששהה בהוסטל "בית דרור" - מקום המשמש מקלט זמני לבני נוער שעזבו את ביתם או גורשו ממנו על רקע נטייתם המינית. הצעדה התקיימה ביוזמת הקהילה הטרנסית והמרכז הגאה של עיריית תל אביב-יפו נערכה בשדרות רוטשילד בתל אביב.

© צילום: Fotolia

נורה למוות בוויכוח על חניה

אופיר חסדאי, בן 40 מרמלה, נרצח במהלך עימות על מקום חנייה בחניון של קניון עזריאלי בעיר לעיני אשתו וילדיו הקטנים. חסדאי פונה לבית החולים אסף הרופא במצב אנוש ושם נקבע מותו. המשטרה עצרה גבר בן 74 מלוד בחשד לירי. מחקירת המשטרה עולה כי חסדאי הגיע לחניון עם אשתו וילדיו הקטנים, הוא ניסה להיכנס לחניה בשעה שהחשוד ניסה להיכנס עם רכבו גם הוא. בין השניים החל וויכוח שבסיומו שלף החשוד נשק וירה בו שתי יריות מטווח קצר.

איילת שקד תעמוד בראש האיחוד בימין

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, הודיע שהגיע להסכמות עם יו"ר הימין החדש איילת שקד שלפיהן היא זו שתעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. עד כה התעקש פרץ שהוא יעמוד בראש המפלגה המאוחדת, אך לאחר איחוד בשמאל - הגיעו גם מפלגות הימין לפשרה.

יום שני

שיא עולם חדש בשתילת עצים

כ- 350 מיליון עצים נשתלו באתיופיה, וגורמים רשמיים הצהירו כי מדובר בשיא עולמי בשתילת עצים ביום אחד. לפי רשות השידור האתיופית "פאנא", העצים נשתלו במסגרת יוזמת "המורשת הירוקה" השאפתנית של ראש הממשלה אביי אחמד. היוזמה נועדה לסייע "להחזיר את הנוף" של המדינה שלדברי מומחים נשחק במהירות בשל בירוא היערות ושינויי האקלים.

© fotolia

יום שלישי

רשימת השמות הנפוצים בישראל

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמו את רשימת השמות הנפוצים בישראל. מנתוני הלמ"ס עולה כי השם דוד הוא הנפוץ ביותר בקרב הבנים היהודים שנולדו בשנת 2018, והשם הנפוץ בקרב הבנות היהודיות בשנה שעברה הוא תמר. השם הנפוץ ביותר של בנים מוסלמים הוא מוחמד, והשם הנפוץ ביותר של בנות מוסלמיות הוא מרים.

הכי נפוץ בישראל
הכי נפוץ בישראל © Fotolia

סתיו שפיר התפטרה מהכנסת

אחרי המעבר ממפלגת העבודה למחנה הדמוקרטי, הודיעה ח"כ סתיו שפיר כי היא מתפטרת מהכנסת ומחזירה את המנדט למפלגתה הקודמת. במקומה תיכנס חברת הכנסת לשעבר מרב מיכאלי.

יום רביעי

הפגנה במחאה על האלימות נגד עובדים סוציאליים

עשרות עובדים סוציאליים הפגינו מול קריית הממשלה בת"א בשל מקרי האלימות כלפיהם וחוסר התקצוב של שר האוצר משה כחלון עבור התוכנית שאמורה לטפל בנושא. ההפגנה נערכה לאחר שמונה חודשים של משא ומתן מול משרד האוצר, והעו"סים הודיעו כי בכוונתם להחריף את המאבק. במהלך ההפגנה, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, עוכבה לחקירה על ידי המשטרה.

מחאת הנכים מתחדשת

שרות נכים מקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" בשיתוף עם שאר ארגוני הנכים, הפגינו השבוע בבית הכרם ובירושלים כאשר דרישתם היא העלאת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום.

 

יום חמישי

שריפה סמוך לבית שמש

20 צוותי כיבוי פעלו כדי להשתלט על האש ולמנוע את התפשטות השריפה סמוך לבית שמש. תושבים המתגוררים בקו הראשון והשני של מושב בית מאיר פונו על ידי כוחות המשטרה וכיבוי האש.

נעצר האוטובוס של "קייטנת חמאס"

המשטרה עצרה אוטובוס שהוביל ילדי קייטנה במימון חמאס ממזרח ירושלים ליריחו. האוטובוס יצא מעיסאוויה ונעצר לפני שהגיעו ליעדו. המשטרה עצרה ועיכבה לחקירה שישה ממארגני הקייטנה. בעבר מימן חמאס מספר קייטנות, אך ישראל הצליחה לשים את ידה על תשתיות אזרחיות של הארגון שהפעילו בין היתר את אותן פעילויות לילדים, ובכך הפחיתה אותן. השבוע התקיימה קייטנה נוספת במימון הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים שכללה שיעורים על ה"נכבה" ואימוני קרב מגע.

תגובות