תשובת החרדים למאהל הפראיירים. מערכת

תשובת החרדים למאהל הפראיירים

אחרי שהמילואימניקים הקימו את מאהל הפראיירים שמוחה כנגד תופעת ההשתמטות ומעלה טענות קשות כלפיי החרדים, הפגינו אלה בתגובה אל מול מאהל הפראיירים ודרשו: "עודדו גיוסנו לצבא באמצעים חיוביים"

האם הציבור החרדי רוצה באמת להתגייס לצה"ל? הערב (ד') מחתה קבוצה של חרדים, כנגד חוק טל, במטרה להחליפו בחוק אחר שיתאים לרוח התקופה. 

מנגד: כמה כסף יעלה לצה"ל גיוס החרדים?

"64 שנים אנחנו רק מדברים דיבורים, בצד החרדי ובצד החילוני, במקום לדבר ולאיים, צריכים לעודד גיוס באמצעים חיוביים, ולראות איך שחיילים חרדיים מתגייסים", אמר הערב לפרוגי אחד ממארגני המחאה החרדית.

עוד הוסיפו האנשים העומדים מאחורי המחאה כי, "הוכח שאלו שתורתם אמונתם, יושבים ולומדים. ואלו שאינם לומדים באמת, מתגייסים לצבא". לשאלת כתב פרוגי ענו המארגנים, שלא ידוע אם המאחה תהיה חד פעמית או שתישאר בצורת מאהל מחאה: "אנשי המחאה הנם אנשים עובדים ועסוקים, מחר בבוקר נחליט איך ממשיכים הלאה", ענו המארגנים החרדים.

כזכור, בחודשים האחרונים הדיבורים על גיוס חרדים או על אי גיוס חרדים לצבא, הפכו להיות מרכז השיח הציבורי במדינה. בכל אתר תקשורתי שמכבד את עצמו יש מספר פולמוסים בנושא.

היום ד' החלו המארגנים להזמין את המשתתפים במחאה באמצעות הפייסבוק. האירוע שהתקיים הערב, נקרא "מאהל היוזמה החרדית". בדף האירוע נכתב כי מטרת המחאה הינה מציאת פתרון שיוסכם על כל הצדדים, כזה שיאפשר לשמור על מעמדם של ציבור לומדי התורה בישראל, אך גם יאפשר את שילוב הציבור החרדי במעגל העבודה ובמסגרות של שירות צבאי, לאומי או אזרחי.

תגיות
תגובות