המסגרת לתלמידים החריגים בבית ליד נסגרת. מערכת

המסגרת לתלמידים החריגים בבית ליד נסגרת

פרסום ראשון: בית הספר מפתן בבית ליד, בו לומדים חמישים תלמידים המשתייכים לקבוצת נוער בסיכון וזוכים למסגרת חמה ותומכת, לא יפתח את שעריו בשנת הלימודים הקרובה. תלמידי המוסד: "ננשור מהלימודים"

בעוד קצת יותר מחודש, רובנו נשוב אל ספסל הלימודים בבתי הספר ברחבי הארץ אך לדניאל, לויקי מסיקה ועוד חמישים תלמידים נוספים, לא תהיה מסגרת ללמוד בה החל מה-26 באוגוסט הקרוב. 

הסיבה: בהנהלת בית הספר בו הם לומדים "מפתן", בבית ליד (סמוך לנתניה), הודיעו בשבוע שעבר על סגירת שעריו בשנת הלימודים הקרובה. 

מדובר בבית ספר שמשמש מעין מסגרת טיפולית חינוכית שיקומית, המופעלת על ידי השירות לשיקום נוער במשרד הרווחה בשיתוף משרד החינוך ולומדים בו כיום כ-50 תלמידים. המסגרת נועדה לאפשר לבני נוער בסיכון, בגילאי 13-17, להישאר בקהילה אחרי שנשרו ממסגרות חינוך רגילות על רקע קשיים לימודיים או קשיי השתלבות ובעיות התנהגות. 

השבוע קיבלו תלמידי בית הספר שיחת טלפון מפתיעה מהנהלת בית הספר, בה נאמר להם כי בית הספר לא ייפתח בשנת הלימודים הקרובה. דניאל, תלמיד בית הספר העולה לכיתה י"א כבר יודע מה הוא יעשה בשנה הבאה במידה ובית הספר אכן ייסגר: " אני לא מתכוון ללכת לבית ספר אחר, אני פשוט אשאר בבית. העיפו אותי מהבית ספר הקודם שלמדתי בו והייתי אמור להתחיל כיתה י''א במפתן, אין לי לאן ללכת".

גם ויקי מסיקה תלמידת מגמת קונדיטוריה שאמורה לעלות לכיתה י"ב מתכוונת להישאר בבית : "אני אהיה בבית, אני לא מתכוונת ללכת לשום בית ספר אחר, אם סוגרים זה להישאר בבית. נפלטתי מהרבה בתי ספר בחיים שלי וצעד כזה זה פשוט לעשות עוול לתלמידים".  

לדברי מסיקה, מדובר בבשורה מרה שנחתה עליה בהפתעה: "אני חיה 17 שנה וזאת ההפתעה הכי גדולה שנתקלתי בה במהלך החיים שלי", היא אמרה. 

ופירטו לכם את הסיבה לסגירה?

"בכל פעם אומרים משהו אחר. פעם דיברו איתנו על המבנים, פעם בגלל בעיות תקציב, והיום שמעתי סיבה חדשה, שאין מספיק תלמידים", עונה מסיקה. 

תגיות
תגובות