אמ;לק: הדרום שוב תחת אש והאם נמצא פתרון לקורונה?. צילום: Fotolia

אמ;לק: הדרום שוב תחת אש והאם נמצא פתרון לקורונה?

מריה שאפרובה פורשת מהטניס, מרתון תל אביב יוצא לדרך וגם- מיהו השחקן המפורסם שהוריש את כל הונו לצדקה?

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? יכול להיות שפספסתם את העדכונים לגבי נגיף הקורונה או את ההודעה על ביטול המשלחות לפולין? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון:

עד להודעה חדשה:

הממשלה ממשיכה לנקוט דרכי פעולה בנסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בארץ ומרחיבה את מעגל האיסורים. לאחר ש-90 תלמידים הוכנסו לבידוד אמש מחשש להידבקות בנגיף, שר החינוך רפי פרץ הונחה לבטל את כל המשלחות לפולין בשבועיים הקרובים מחשש להתפשטות הקורונה.

 

© רביד ליפקין

 

יום שני:

הנה זה קורה שוב, אזעקות בדרום:

 מטחי רקטות כבדים נורו מאז סביבות השעה 15:00 בצהריי יום שני האחרון, כמעט ללא הפסקה אל יישובי עוטף עזה, והירי התרחב עד לאשקלון, נתיבות ושדרות. בעקבות המשך השיגורים, חידש חיל האוויר בשעות הערב המוקדמות את תקיפותיו ברצועת עזה. בשלישי בערב, הוסכם על הפסקת אש והסבב נגמר.

 

© צילום: Fotolia

 

מעורר השראה!

השחקן היהודי - אמריקאי, קירק דאגלס ז"ל , שנפטר בתחילת החודש בגיל 103, הוריש את כל הונו, כ - 61 מיליון דולר לצדקה.

יום שלישי:

האם האולימפיאדה תתבטל?

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם, חבר בכיר בוועד האולימפי הבינלאומי טוען שאם המצב ביפן יחמיר וקיום האולימפיאדה בטוקיו יתברר כמסוכן, המארגנים צפויים לבטל את המשחקים ולא לדחות או להעביר אותם למדינה אחרת.

יום רביעי:

מריה שאפרובה פורשת מעולם הטניס:

סופה של קריירה מרשימה ביותר. הטניסאית הרוסיה, מריה שראפובה הודיעה על פרישתה מטניס בגיל 32. שאפרובה: "סלח לי טניס, אני אומרת "להתראות'".

עצרת הבנים השבויים בעזה:

אלפי אנשים הגיעו הערב ולקחו חלק בעצרת המחאה להשבת השבויים הנמצאים ברצועת עזה בבאר שבע, בה לקחו חלק עידן עמדי, קרן פלס ורביב כנר, נתן גושן, ישי ריבו, יובל דיין, אביב גפן והרכב "קפה שחור חזק", במטרה אחת - להשיב הביתה את אורון שאול, הדר גולדין ואברה מנגיסטו המוחזקים בידי חמאס ברצועה.

יום חמישי:

נמצא פתרון לקורונה?

האם הפתרון לנגיף שמשגע את העולם, נמצא אצלנו בישראל? חוקרי מכון מיגל, שנתמך על ידי משרד המדע והטכנולוגיה, מסבירים על המחקר במסיבת עיתונאים. לטענתם יעילות החיסון הוכחה בניסויים פרה-קליניים, וכי לווירוס בעופות זהות גנטית גבוהה לווירוס האנושי, והוא יכול להיות מותאם תוך שלושה חודשים לבדיקה בבני אדם.

חוק הפונדקאות לזוגות חד מיניים - מאושר:

בית המשפט העליון קבע שיש לאפשר לזוגות החד - מיניים פונדקאות בישראל, בטענה שההוראות נגדם פוגעות  בזכות לשוויון ובזכות להורות, ואינן חוקתיות. השופטים נתנו למדינה שנה כדי לתקן את החוק, ואם זה לא יקרה, הם יבטלו בעצמם את הוראות החוק המפלות.

© גטי אימגס

יום שישי:

מניין מקרי ההידבקות בקורונה בישראל עלה לשבעה:

לאחר ששני ישראלים שחזרו מאיטליה בשבוע האחרון התגלו כחולים בנגיף. אחד החולים, תושב קיבוץ כברי גליל המערבי והשני, תושב מגדל העמק. השניים אושפזו בבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר.

© צילום: gettyimges.IL Anthony Kwan

מרתון תל אביב יוצא לדרך:

למרות הבהלה המתמכת מנגיף הקורונה, מרתון תל אביב השנתי, אחד מאירועי הספורט המוכרים והגדולים בישראל התקיים בבוקר יום שישי. ושני בני אדם נפגעו בו באורח קשה ממכת חום. במרתון השתתפו 40 אלף ישראלים ו-500 אזרחים זרים. 

יום שבת:

רגע היסטורי:

ארצות הברית חתמה בצהריים על הסכם היסטורי עם ארגון הטרור טליבאן, הסכם העשוי לסלול את הדרך לנסיגה מלאה של הכוחות הזרים מאפגניסטן ב-14 החודשים. לפי ההסכם, האיסלאמיסטים יחדלו מפיגועים וארה"ב תסיג בשבועות הקרובים אלפי חיילים. אבל הדרך לשלום לא הסתיימה: עכשיו צריך להשיג הסכם בין הטליבאן לממשלת אפגניסטן.

 

תגובות