אמ;לק: עדכוני הקורונה, חגיגות הפסח ורעידת האדמה באילת. Fotolia

אמ;לק: עדכוני הקורונה, חגיגות הפסח ורעידת האדמה באילת

הייתם עסוקים בארוחות הפסח, עבודות החופש לקחו את כל הזמן הפנוי שלכם או שסתם לא יצא לכם להתעדכן במה שקרה השבוע? • סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

המון דברים קרו כאן השבוע, רעידת אדמה הורגשה באילת, מספר החולים, המחלימים וההרוגים מנגיף הקורונה התעדכן, חגיגות חג הפסח החלו (במתכונת שונה כמובן) ומדליקי המשואות החלו להיחשף.  אז אם גם אתם לא הספקתם לעקוב אחרי השבוע הסוער שעבר עלינו, או שסתם בא כם להיזכר, אנחנו כאן עם סיכום החדשות השבועי של פרוגי שיעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 5.4.2020

חוזרים ובגדול!

אחת מסדרות הסיטקום האהובות ביותר שנראו בכל השנים על המסך, 'הפיג'מות', בכיכובם של עודד פז, אילן רוזנפלד וקובי פרג', חוזרת ובגדול! כוכבי הסדרה עובדים על מערכון חדש אשר ישודר במגוון הרשתות החברתיות.

© צילום מסך

אמאלה!

רעידת אדמה בעוצמה 4.3 הורגשהברחבי העיר אילת. תשבי המקום דיווחו כי הרעידה הורגשה היטב והפחידה רבים מהם.

יום שני, 6.4.2020

כבוד:

אחד מהזמרים האהובים והמוערכים בישראל, עידן רייכל אשר אחראי לשלל רחב של להיטים ביניהם, השיר שהיה אמור לייצג אותנו באירוויזיון "Feker libi" והלהיט "שבט אחים ואחיות", נבחר להדליק משואה בטקס יום העצמאות ה -72 למדינת ישראל,  שאפו!

© צילום: רפי דלויה

בעקבות הקורונה - לוח בגרויות חדש:

בשל המאבק בנגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות שנקבעו בהתאם למצב, משרד החינוך פרסם את לוח בחינות הבגרות החדש. כדי להקל על התלמידים, החליטו במשרד לצמצם את חומר הבחינה, והתלמידים ייבחנו על 70% מהחומר הנלמד. בנוסף, משרד החינוך פרסם גם את מיקוד החומר עליו יבחנו התלמידים  והם יקבלו יותר בחירה וגמישות בשאלות הבגרות.

צ'רנוביל בלהבות:

באוקראינה מנסים להשתלט על שריפת יער גדולה באזור האסון בצ'רנוביל. השריפה העלתה חשש לקרינה מסוכנת. הכבאים האוקראינים נעזרים במטוסי כיבוי כדי להשתלט על השריפה, שפרצה בשבת (4.4.2020). בנתיים, משטרת אוקראינה עצרה חשוד, צעיר בן 27, שנמסר כי הצית דשא יבש בשביל הנאתו האישית, אך לאחר מכן לא הצליח לכבות את האש, שהתפשטה במהירות בגלל הרוח באיזור.

מעורר השראה

הג'ודקא הישראלי, אלוף העולם (עד 81 ק"ג), שגיא מוקי, החליט להירתם למאבק בקורונה ויצא במסע מכירות של פריטים ומזכרות מהקיירה שלו על מנת לקנות מכונות הנשמה ולתרום אותן לבית החולים "לניאדו" הנמצא בעירו, נתניה. בין המוצרים אותם מציע מוקי למכירה: חליפת הג'ודו שלו איתה זכה בליפות העולם, במחיר של 185,00 שקלים, 2 חגורות ג'ודו שאיתן התחרה בסבב העולמי ועוד. בנוסף, הציע לבצע אימונים אישיים בוינגיט שהכנסותיהם ילכו לתרומה.

© צילום: Gettyimages.IL/Michael Steele

 יום שלישי, 7.4.2020

גרמניה נתרמים לעזרה:

שר החוץ ישראל כץ סיכם עם שר החוץ הגרמני הייקו מאס בעסקה שנעשתה בין המדינות שממשלת גרמניה תסייע בחילוץ 150 ישראלים שנמצאים בניו זילנד בכך שתקצה מקומות בטיסות החילוץ הגרמניות ובמתן היתר מעבר גורף לאזרחים ישראלים ולטיסות בדרכן לישראל. במשרד החוץ אמרו שאין עדיין מועד לטיסות החילוץ האלה וכי מתקיימים מגעים לאפשר אותן.

מעוררי השראה:

פרוסור גליה רהב מבית החולים "שיבא" אשר מנהלת את היחידה למחלות זיהומיות, ניהלה את הקמת מערך הקורונה הייעודי בבית החולים ומובילה את המחקר הקליני בתחום זה נבחרה להדליק משואה גם היא בטקס יום העצמאות ה - 72 למדינת ישראל. אל רשימת מדליקי המשואות מצטרף ישראל אלמסי, מנכ"ל ארגון ידידים אשר מספק עזרה ראשונה לא רפואית ללא כל עלות, בדרכים ובבתים בשלל תחומים, בהם: הנעת הרכב, סיוע בהחלפת גלגל, פתיחת רכב שננעל ועוד.

יום רביעי, 8.4.2020

הגעגוע ניצח?

אישה בת 101 מגרמניה,ברחה מבית האבות בו היא שוכנת כדי לבקר את בתה, שחגגה יום הולדת. השוטרים סיפרו שהם קיבלו דיווח על אישה מבוגרת שאיבדה את דרכה, בזמן שהיא מחפשת את הבית של בתה. שלפי טענותיה, היא חיה עם בתה. השוטרים פקפקו בגרסה הזאת וכשהם הביאו אותה ליעד שחיפשה, בתה הסבירה לשוטרים שאמה עברה להתגורר בבית אבות לפני כשבועיים בלבד ונתקפה געגועים.

 ליל הסגר:

השבוע חגגנו את ליל הסדר שבשל המגבלות קיבל כינוי חדש, "ליל הסגר", בינהן נאסר מעבר מעיר לעיר ואת החג ניתן לחגוג רק עם בני המשפחה אשרנמצאים בבית במסגרת היום יום. במהלך היום נראו מחוות מרגשות ואחת המרכזיות בהן הייתה, בשעה 20:30,כאשר כל אזרחי ישראל יצאו למרפסות, שרו "מה נשתנה", מחאו כפיים והתייחדו כעם אחד, עם ישראל.

© Fotolia

יום חמישי, 9.4.2020

מדליקי המשואות ממשיכים להיחשף:

יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם ישיא משואה בערב יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל. בן שם, איבד את בנו באסון המסוקים שאירע בשנת 1997. לדברי השרה מירי רגב, אלי בן שם "הוביל שינויים מרחיקי לכת בדרכי הסיוע למשפחות השכולות, המתמודדות יום יום שעה שעה מול אובדן וגעגוע אינסופיים. יחד עם גורמים מקצועיים ובעלי תפקידים רשמיים דאג אלי, שיבוטל מבחן ההכנסה להורים שכולים בקבלת הגמלה החודשית, הכניס טיפול פסיכולוגי לאחים שכולים ללא מגבלת גיל וקידם הכרה ומימון בטיפולי פוריות לאמהות שכולות מעל גיל 40 ועוד". 

לגמרי משלנו!

הכוכבת הישראלית, גל גדות, הוסיפה השבוע לרשימת ההישגים שלה הישג נוצץ במיוחד - כיכוב על שער מגזין ווג האמריקאי. בראיון למגזין סיפרה גדות על הגעגועים למשפחתה שהייתה אמורה לבקר אותה בפסח אך כאמור בשל מצב הקורונה זה לא קרה והביעה את התייחסותה למצב עצמו.

© צילום מסך מטריילר

 יום שישי, 10.4.2020

 נשארו רק 15 מדינות:

לאחר שהופצו שמועות כי אנשי תימן חסינים מקורונה בשל נמצא חולה קורונה ראשון בתימן.  המדינה הגדולה ביותר מבין אלו שעד היום לא דיווחו על חולים בנגיף בשטחן, דיווחה על מקרה ראשון של קורונה במדינה. לפי ההודעה הרשמית, מצבו של החולה יציב והוא מקבל טיפול בריאותי.

 יום שבת, 11.4.2020

מספר החולים, ההרוגים והמחלימים התעדכן:

נכון לרגע פרסום הכתבה, אנחנו עומדים על מעל ל - 10,5000 נדבקים, 1,258 מחלימים ו - 97 הרוגים. מאחלים החלמה מהירה לכל החולים, ומשתתפים בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהם.

ממחר- עטיית המסיכות תהיה חובה:

החל ממחר בשעה 07:00 בבוקר יככנס לתוקף צו משרד הבריאות המורה על עטיית מסיכות מחוץ לבתים. נכון לעכשיו טרם דווח כי המשטרה תאכוף את החוק.

© adobestock

 

תגיות
תגובות