אמ;לק: האם אנחנו בדרך לבחירות רביעיות? . fotolia

אמ;לק: האם אנחנו בדרך לבחירות רביעיות?

בימים כאלו שהעולם נתון תחת מתקפת נגיף הקורונה, הרכבת הממשלה בישראל מקבלת כיוונים חדשים ומדי יום צצים עוד ועוד עדכונים חדשים, קשה לעמוד עומס ולשמור על קצב ההתעדכנות בדיוק בשביל זה אנחנו כאן • סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

שבוע עמוס ומלא בכותרות ועדכונים עבר על כוחותינו, נגיף הקורונה ממשיך להדהד ברחבי העולם וגם בישראל, מדליקי המשואות ממשיכים להיחשף וגם, המאמצים להרכבת משלה ממשיכים, אבל האם זה מספיק או שפנינו לעבר בחירות רביעיות? סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי לעשות לכם סדר בבלגאן ולהשאיר אתכם הכי מעודכנים שיש, גם בימים אלו!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 12.4.2020

עוברת צד:

חברת הכנסת, אורלי לוי - אבוקסיס, שרצה בבחירות עם מפלגת מרצ, מצטרפת רשמית לבלוק הימין וקוראת לנשיא המדינה, ראובן ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

האם אנחנו בדרך לבחירות רביעיות?

נשיא המדינה, ראובן ריבלין הודיע כי לא יאריך לבני גנץ את המנדט. הנשיא ציין כי קיבל החלטה זו לאחר ששוחח גם עם יו"ר הליכוד וראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, שלא אישר כי השניים קרובים לחתימה על הסכם שיוביל לממשלת אחדות. לפי ריבלין, והיה ולא יחתמו השניים על הסכם עד מחר בחצות, ולא תשתנה תמונת הממליצים, ישוב המנדט לכנסת ותחל תקופת 21 הימים בהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם אשר ינתנו לו 14 ימים להרכיב ממשלה.

 

© צילום: gettyimges.ILAmir Levi

 

יום שני, 13.4.2020

משתיקה את המצב?

סין, המדינה בה התפרץ נגיף הקורונה, הטילה מגבלות על פרסום של מחקר אקדמי בנוגע למקורו של נגיף הקורונה. כל העבודות האקדמיות בנושא הנגיף יהיו כפופות לבחינה נוספת לפני שיוגשו לפרסום ואילו המחקרים על מקור הנגיף יעברו בדיקה קפדנית אפילו יותר, ויהיו חייבים להיות מאושרים על ידי גורמים בשלטון המרכזי.

 

© צילום: AdobeStock

 

יום שלישי, 14.4.2020

בשורות טובות ומרגשות:

מפלס הכינרת ממשיך לעלות ולראשונה מזה 16 שנה, הוא עומד על 208.985 מתחת לפני הים ונותרו רק עוד 18.5 ס"מ לכינרת מלאה!

הפיג'מות חוזרים, ובגדול!

חמש שנים לאחר שירדה מאוויר אחת הסדרות המיתולוגיות האהובות על המסך בכל הזמנים, הפיג'מות, חזרה למערכון מיוחד לימי הבידוד אשר הופץ ברשתות החברתיות וזכה להמון תגובות נלהבות וכמובן מתגעגעות.

 

© צילום יחסי ציבור

 

יום רביעי 15.4

מעוררת השראה:

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, קיצצה 20% משכרה ושכר השרים ומשך זמן הקיצוץ ייערך חצי שנה. מטרת הקיצוץ הינה הבעת תמיכה עם האזרחים והעובדים שאיבדו את פרנסתם עקב הקורונה. 

מימונה במתכונת קצת שונה

חג הפסח יצא, וכמו בכל שנה היה אמור להיחגג המימונה. עקב ההסגר שהוטל על המדינה, רבים מהחוגגים נשארו בבית וחגגו את המימונה במתכונת מצומצמת, אך כמו שאנחנו מכירים את אזרחי ישראל המדהימים, הלילה לא נשאר שקט ומסיבות מרפסות התקיימו ברחבי המדינה ובקיצור, היה שמח!

 

© צילום: ירון ברנר

יום חמישי 16.4

נלחמות בקורונה:

קופות החולים "לאומית" ו"מכבי" פיתחו עמדות בידוק עצמאיות לנגיף הקורונה, שהשימוש בהם אינו מצריך נוכחות אחות או רופא. לאחר הבדיקה בעמדה, תוצאות הבדיקה יתקבלו תוך 24 שעות. זאת במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה.

הג'ינג'ית האהובה בישראל תדליק משואה:

השחקנית ציפי שביט (שנזכיר לכם, גם זכתה אצלנו בתואר "אייקון הביצה") נבחרה להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל. שביט נבחרה בגלל שהיא מייצגת את האמניות והאמנים הנמצאים בקדמת הבמה במטרה על שמירת המורל של האזרחים בזמן משבר.

 

שישי, 17.4.2020

דרישה לסיפוק מחשב נייד לכל ילד:

מכיוון שנראה שתוכנית הלמידה מרחוק תמשך לפחות בשבועיים הקרובים התעוררה הדרישה בקרב הורים רבים שמשרד החינוך יספק מחשב לכל ילד מכיוון שלא לכל הבתים יש מחשב וגם לאלה שיש לא תמיד יש מספיק מחשבים לכולם.

© AdobeStock

זינוק במספר המתים בעיר ווהאן:

סין עדכנה מחדש את מספר המתים מנגיף הקורונה בעיר ווהאן וכעת הוא מספר המצים הוא פי 2 מהמספר הקודם. אמנם בסין המגיפה החלה כבר לדעוך אך מתברר שהנתונים שסופקו לעולם לגבי מספר המתים לא היו נכונים, לטענת סין דבר זה קרה משום שבתי החולים היו עמוסים ביותר ולא היו פנויים לעדכן את המספר וגם מפני שהיו מקרים רבים לא ידעים שמתו בביתם.

© AdobeStock

שבת, 18.4.2020

מטיל ספק:

חבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן הטיל ספק בהקמת ממשלת האחדות בראיון ב"פגוש את העיתונות", לטענתו רוב חברי כחול לבן יתמכו בהקמת ממשלה זו אך אם זה לא יקרה זה יהיה באשמת נתניהו שבכוונה יגרור את המדינה לבחירות רביעיות.

ראש הממשלה מודיע על הקלה בהגבלות:

ראש הממשלה הודיע הערב בשידור חי על הקלה מסוימת בהגבלות שניתנו בגלל הקורונה: תותר פעילות גופנית בזוגות, חנויות חשמל, אופטיקה וכלי בית ייפתחו, שיעור העובדים יעלה והתלמידים בחינוך המיוחד יחזרו ללמוד אך בקבוצות של עד שלושה.

© מוטי קמחי
תגיות
תגובות