אמ;לק: אחרי שנה וחצי, יש ממשלה!. צילום: gettyimges.ILAmir Levi

אמ;לק: אחרי שנה וחצי, יש ממשלה!

בימים כאלו שהעולם נתון תחת מתקפת נגיף הקורונה וההנחיות משתנות בכל יום ויום, ימי הזיכרון בשיאם ומדי יום צצים עוד ועוד עדכונים חדשים, קשה לעמוד בעומס ולשמור על קצב ההתעדכנות בדיוק בשביל זה אנחנו כאן • סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

שבוע עמוס ומלא בכותרות ועדכונים עבר על כוחותינו, נגיף הקורונה ממשיך להדהד ברחבי העולם וגם בישראל והעולם מגיב בהתאם, המאמצים להרכבת משלה ממשיכים וזוכים לתפנית מפתיעה אליה יחלנו בשנה וחצי האחרונה וגם - איך נחגוג את חג העצמאות? כל הפרטים כאן אצלנו! סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי לעשות לכם סדר בבלגאן ולהשאיר אתכם הכי מעודכנים שיש, גם בימים אלו!

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

יום ראשון 19.4

לקח את הבידוד צעד אחד יותר מדי?

משטרת ניו יורק חילצה את מיכאיל לייבוביץ' שיצא לחתור בקיאק והוגדר כנעדר במשך יותר מ - 12 שעות לאחר שנתקע באי מרוחק. "הוא לקח את שמירת המרחק לשלב הבא", אמרה הלשכה למבצעים מיוחדים במשטרת ניו יורק, בציוץ בטוויטר שבו פרסמה את התמונה מהחילוץ בשישי במפרץ ג'מייקה ברובע קווינס.

נשבר הלב:

אישה בת 29, שסבלה ממחלת רקע ממאירה סופנית נפטרה  בלילה בין שבת לראשון בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים והוגדרה כקורבן הצעיר ביותר בישראל. הצעירה הייתה מונשמת וחסרת הכרה לאחר שחלתה בקורונה. יהי זכרה ברוך.

© AdobeStock

 

יום שני 20.4

מחמם את הלב:

יובל כרמי, בעל דוכן הפלאפל "פלאפל כרמי" הנמצא באשדוד, ריגש מדינה שלמה לאחר שהתראיין לחדשות 13 וסיפר בדמעות כי הוא שוקל לסגור את העסק לאחר ההפסדים הגדולים שנגרמו לעסקו כתוצאה מהמצב בארץ. הצופים לא נשארו אדישים ומאות הזמנות של מנות הגיעו לפלאפל המדובר.

 

יש ממשלה! 

אחרי שנה וחצי שכלל לא פחות משלוש מערכות בחירות סוערות במיוחד, מפלגת הליכוד ומפלגת כחול לבן חתמו על הסכם להרכבת ממשלת אחדות הכוללת רוטציה. זוהי ממשלץ חירום שהוקמה כדי לטפל בנושאם שאינם סובלים דיחוי וכדי לא להביא את מדינת ישראל לבחירות נוספות.

© צילום מסך מיוטיוב

פיגוע ליד בית לחם:

כוח צה"ל שהיה במארב זיהה שני מחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר מכוניות ישראליות. בתגובה למצב, הכוח ירה לעברם, ופצע את אחד המחבלים שפונה לבי"ח בירושלים.

שר הבריאות החלים מקורונה:

בתחילת החודש התגלה כי שר הבריאות יעקב ליצמן נדבק בקורונה. לאחר 2 בדיקות קורונה שיצאו שליליות, הודיע השר שהוא החלים וימשיך בשגרת התפקיד המלאה. 

© מוטי קמחי

 

יום שלישי 21.4

לא נשכח ולא נסלח:

ביום שלישי האחרון ציינו את טקסי יום השואה אשר נערכו ללא קהל, ובבתי הספר הטקסים נערכו באמצעות אפליקציית זום וניצולי השואה סיפרו את סיפורם דרך המסך.

© adobestock

 

יום רביעי 22.4

החלטות מיוחדות ליום העצמאות

הממשלה הכריזה כי ביום העצמאות יוטל סגר כללי ושהעליה לבית העלמין הצבאי ביום הזיכרון תיחסם, החלטות אלו עוררו מחאה בקרב המשפחות השכולות, בנוסף אושר סגר בערב הרמאקן ביישובים עם רוב מוסלמי

ראש הממשלה במסר למשפחות השכולות

בעקבות ההחלטה לסגור את בתי העלמין ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה במסר מנחם למשפחות השכולות באומרו שגם הוא אח שכול והוא מבין את צערם אך: " אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את אותה צפיפות באתרי הקבורה, שפשוט תסכן את כל מי שנמצא שם"

 

יום חמישי 23.4

משרד החינוך מפרסם את תוכניותיו לחזרה לשגרה

מנכ"ל משרד החינוך הודיע כי: "כיתות א'-ג' יפרסו על בתי הספר בכל ימי השבוע, בעוד שכיתות ד'-ו' ילמדו מרחוק. בשלב הזה חטיבות הביניים לא יוחזרו. התיכונים, הילדים במצוקה והילדים בסיכון יחזרו למסגרות המיוחדות"

הקלות נוספות במשק

נודע כי הממשלה אמורה לדון בחזרתם לשגרה של ענפים נוספים כגון: פתחית מרכזי מסחר, חזרה לפעילות של מספרות, מכוני קוסמטיקה, חלפנות כספים (צ'יינג') וכן של מורי הנהיגה

 

יום שישי 24.4

בשל הזינוק בנדבקים: סגר על שכונות בנתיבות ובבית שמש

שיעורי התחלואה בקורונה עלו בערים אלו ולכן הממשלה הטילה סגר על כמה שכונות בנתיבות ובבית שמש, שייכנס לתוקף ביום ראשון ויימשך לפחות חמישה ימים. פיקוד העורף יבטיח קיום אספקה קיומית של מזון, מצרכים ושירותים מקומיים לאוכלוסייה.

הוחלט על הקלת ההגבלות: חנויות, מכוני יופי ומספרות ייפתחו

הוחלט שממוצאי שבת ייפתחו חנויות הרחוב - לרבות מתחמי "ביג", מספרות ומכוני יופי - וניתן יהיה לאסוף משלוחים ממסעדות. אך בתנאי שהבעלים ימדדו חום וכמות הלקוחות תוגבל. בנוסף, הקניונים יישארו סגורים, והקנס על אי-עטיית מסכה היא 200 ש"ח בלי אזהרה מראש.

© צילום: AdobeStock

רק בריאות: בוריס ג'ונסון יחזור לעבוד ביום שני הקרוב

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שהחלים מקורונה, מתכוון לחזור לעבודתו ביום שני הקרוב לכל המאוחר, ולקחת שוב פיקוד על משבר הקורונה במדינתו, כך דווח ב"טלגרף" הבריטי.על פי הדיווח, ג'ונסון ביקש מעוזריו לקבוע לו פגישות אישיות עם שרי הקבינט בשבוע הבא על מנת להתעדכן.

 

יום שבת 25.4

סין שלחה מומחים לטפל בקים ג'ונג און

ברקע הדיווחים הסותרים על מצבו הרפואי של שליט צפון קוריאה,

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי סין שלחה לצפון קוריאה צוות מומחים ובהם אנשי רפואה, עבור סיוע בטיפול בשליט קים ג'ונג און - שהדיווחים על מצבו הרפואי סותרים. ב-CNN דווח השבוע שהוא בסכנת חיים, אולם לפי גורם בדרום קוריאה נאמר ש"מצבו לא חמור".

© AdobeStock

סוף לשמועות: ליצמן עוזב את משרד הבריאות למשרד השיכון

בעיצומו של משבר הקורונה, שר הבריאות יעקב ליצמן יעזוב את תפקידו. ליצמן הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא החליט לעבור למשרד שיכון מורחב, ויפסיק לכהן כשר הבריאות לאחר שכיהן עשר שנים כשר או כסגן שר במשרד.

תגיות
תגובות