אמ;לק: הגל השני ממשיך להתפשט. AdobeStock

אמ;לק: הגל השני ממשיך להתפשט

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים בלמידה לבגרויות הקרובות? העבודה לקחה לכם את כל הזמן ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון, 5.7.2020

שגריר בדואי ראשון בישראל:

ועדת המינויים בשירות החוץ, שבראשה עומד מנכ"ל משרד החוץ החדש, אלון אושפיז, אישרה שורת מינויים בכירים של שגרירים במדינות ובארגונים בעולם. בין המינויים, גם מינויו של איסמעיל חאלדי, תושב הכפר חוואלד שבגליל התחתון, לשגריר ישראל באריתריאה. זהו צעד מרגש ומשמעותי עבור חאלדי בן ה-49,  הדיפלומט הבדואי הראשון במשרד החוץ. הוא הצטרף לשירות החוץ בשנת 2004 ומאז שימש, בין השאר, אחראי על המאבק בתנועת ה-BDS בשגרירות ישראל בלונדון. בהצלחה!

יום שני, 6.7.2020

ישראל שיגרה לחלל לווין ריגול "אופק 16"
על רקע המתיחות מול איראן והטענות שישראל אחראית לפיצוץ המסתורי באתר הגרעין באיראן, שוגר ביום ב' בלילה לווין ריגול אופק 16 מבסיס פלמחים. לווין זה הוא מתקדם מבחינת איכות הצילום שלו והוא מצטרף לשורת לוונים מסדרת אופק ששוגרו לחלל בעבר ואמור להעביר תמונות ראשונות לארץ בתוך כמה ימים. לווין זה יקשה על איראן לפתח נשק גרעיני בסודיות.

החמרה בהגבלות הקורונה
ביום ב' הוכרזו הגבלות חדשות לאור העלייה הדרמטית בכמות החולים היומית – גבוהה הרבה יותר מהשיא בגל הראשון. ברים, מועדונים, חדרי כושר ואולמות תרבות נסגרים. חלות הגבלות גם בכמות הנוסעים באוטובוסים (עד 20 אנשים), בבתי הכנסת ובתי מלון, לעומת זאת החופים והישיבות יישארו פתוחים.

 

© adobestock

 

יום שלישי 7.7.2020

נשיא ברזיל נדבק בקורונה
נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, הודיע ביום ב' בערב שנדבק בנגיף הקורונה. בולסונרו סיפר שביום ראשון הוא חש ברע והיה לו חום גבוה ושיעול, לאור זאת עבר ביום א' בדיקת קורונה שאישרה כי הוא נדבק בנגיף. הנשיא אמר לתקשורת כי הוא התחיל לקבל טיפול רפואי ומצבו משתפר – הוא מרגיש טוב והחום שלו ירד. כל זאת לאחר שהתנגד לסגר במדינתו שנועד לבלום את המגפה וכינויו את הקורונה כ"שפעת קטנה".


פרופסור סדצקי מתפטרת
אחרי שהמנכ"ל משה בר סימן טוב התפטר ויום לאחר כניסתו של יולי אדלשטיין לתפקיד שר הבריאות, הודיעה פרופסור סיגל סדצקי על התפטרותה. סדצקי מתחה ביקורת על ההתנהלות של משרד הבריאות בין שני גלי הקורונה ואמרה ש"הטיפול במגפה איבד כיוון".
הפרקליטות דורשת כ-7 שנות מאסר לראש העיר אשקלון לשעבר
לפי המסמכים שהפרקליטות הגישה לבית המשפט, איתמר שמעוני, שהורשע בעבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון עלול לרצות את עונשו במאסר ממושך בכלא. ראש העיר לשעבר הגיש עתירה לבג"ץ נגד ההרשעה הזו ובקשתו נדחתה.

רביעי, 8.72020 

תכנון מתווה החזרה ללימודים מתפרסם:
משרד החינוך פרסם את התכנון שלו לגבי החזרה ללימודים באחד בספטמבר, ככל הנראה זו לא תהיה חזרה רגילה ומלאה לשגרה אלא חזרה התשלב למידה מרחוק עם למידה פרונטלית וכל זה יהיה בשילוב אמצעי הגנה נוספים כגון מחיצות בין שכבות הגיל השונות ועטית מסיכות.

© adobestock

ינתנו פיצויים לאומנים בגלל הקורונה:
בעקבות מחאת האמנים על כך שהם אינם יכולים לבצע את עבודתם בגלל הקורונה וכך גם לא להתפרנס אקו"ם הכריזה שתיתן מענקים בשווי של שני מיליון שקלים ובנוסף הכריזו שינקטו בצעדים נוספים לטובת האמנים

שני גברים בני 62 ו 27 נורו למוות:
גבר כבן 62 ובנו בן ה27 נמצאו במועצה האזורית זמר שבאזור השרון לאחר שספגו פגיעת ירי כמה זמן לאחר מכן נקבע מולם מפצעיהם, לדברי המשטרה הרקע למקרה הוא ככל הנראה פלילי והחשוד המרכזי הוא קרוב משפחה של הקורנות כבן 70

חמישי, 9.7.2020

שר נוסף נכנס לבידוד:
גם רפי פרץ השר לענייני ירושלים ומורשת נאלץ להיכנס לבידוד זאת לאחר שאחד מיועציו אובחן כחולה הקורונה, פרץ הוא כבר השר השלישי הנאלץ להיכנס לבידוד כשהקודמים הם בני גנץ שר הביטחון ואמיר אוחנה השר לביטחון הפנים.

© צילום: מוטי קמחי

הטבות כלכליות למשק:
ראש הממשלה ושר האוצר חשפו את תוכניתם הכלכלית לשנה הקרובה אשר כוללת בתוכה עזרה לעצמאים אשר נפגעו כלכלית במהלך הקורונה והטבות כלכליות נוספות בין ההטבות נכלל מענק מידי לעצמאים ולבעלי עסקים בשבוע הבא בסך 7500 שקלים

שישי, 10.7.2020

מונה מנכ"ל חדש למשרד החינוך:
לאחר התפטרותו של המנכ"ל הקודם של משרד החינוך, שמואל אבואב הודיע יואב גלנט שר החינוך על מחליפו: עמית אדרי אשר הינו איש צבא אשר היה בצה"ל כ26 שנה ובין השאר פיקד על קורס קציני הלוגיסטיקה ועל המערך הלוגיסטי של פיקוד הדרום במהלך מבצע עופרת יצוקה

נגיף הקורונה גורם לפגיעות מוחיות?
על פי מחקר חדש הנערך בבריטניה נמצא כי ישנה הימצאות של כל מיני פגיעות מוחיות אצל אנשים אשר היו חולי קורונה בין השאר שבץ, פגיעה עצבית ואפילו דלקת מוחית קטלנית, כל זאת אפילו אם הם לא חוו את תסמיניה הקשים של הקורונה אלא היו חולים קלים.

© AdobeStock

שבת, 11.7.2020

עליה במספר החולים והמונשמים והחולים:
כמעט אלפיים חולים חדשים אובחנו במהלך סוף השבוע מספר המונשמים עלה ל49 ומספר המתים עלה ב13 ועומד כעת על 354.

הפגנה בכיכר רבין:
אלפים התאספו בכיכר רבין כדי למחות בשם האומנים וקראו לממשלה להוציא לפועל את תוכנת הסיוע הכלכלי. כזכור, מאות אנשי צוות ואומנים נמצאים בחל"ת מאחר ותעשיית התרבות מושבתת בקבות התפשטות נגחף הקורונה.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © AdobeStock

 

תגיות
תגובות