הצעירים מפגינים: "לא ניתן להפקיר את הנוער בקיץ". AdobeStock

הצעירים מפגינים: "לא ניתן להפקיר את הנוער בקיץ"

בעקבות ההחלטה ההולכת ומתגבשת לסגור את פעילויות החינוך הבלתי פורמלי לכלל בני הנוער שמעל כיתה ה', יפגינו היום (חמישי) בני הנוער מול הכנסת. איתי קרויטרו, יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית: "ההחלטה הזאת למעשה חושפת את הנוער להדבקה ושוטטות"

היום (חמישי) תתקיים בשעה 16:00 הפגנת נוער בגן הורדים מול הכנסת שבירושלים וזאת כמחאה על הרצון לסגור כל פעילות חינוך בלתי פורמלי לילדי כיתות ה' ומעלה, בעקבות העלייה בתחלואה. שוחחנו עם איתי קרויטרו, יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית כדי להבין מה המשמעות של צעד כזה על בני הנוער.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ההחלטה לאסור פעילויות חינוך בלתי פורמלי לתלמידי כיתות ה' ומעלה, למעשה תגרום לסגירה של כל מסגרת שקשורה לצעירים ובני נוער - החל מאיגי ותנועות הנוער השונות ועד לסמינרי הכשרה למיניהם. למעשה, כל מסגרת שהייתה מיועדת לבני נוער - תיסגר. 

"ההחלטה הזאת למעשה חושפת את הנוער להדבקה ושוטטות", אומר לנו קרויטרו, "הנוער חשוף להפקרות, לא תהייה לו אף מסגרת מפוקחת, לא יהיה מבוגר אחראי שיראה וישמע אותו. בני הנוער ימשיכו להיפגש ולבלות ביחד, אז לפחות שזה יתקיים תחת מסגרת מפוקחת, בה שומרים על ההנחיות".

קרויטרו: "הנוער חשוף להפקרות"© צילום פרטי

האמירה הזאת היא איננה עוד סתם אמירה, סגירה של מוסדות, תנועות וארגונים בלתי פורמליים משאירים את הנוער ללא תעסוקה או מסגרת בימי החופש הגדול. רק לפני מספר ימים פורסם דו"ח של עמותת עלם שמראה עלייה במקרי המצוקה והמסוכנות העצמית בקרב בני נוער בעקבות נגיף הקורונה. 

"אנחנו רוצים שיאפשרו פעילות של תנועות וארגונים עם מתווה אחראי, עם קפסולות, יש לנו נאמני קורונה בתנועות והארגונים השונים שהוסמכו עוד בימי הסגר. תנועות וארגונים פועלים כבר למעלה מחודש ולא היה בהם אף מקרה של הדבקה. יש אפשרות להגיע להבנות ולשמור על הנהלים בתוך המסגרות הללו - שטח פתוח, הגבלת משתתפים ועטיית מסכה".

"מרכזי הנוער, התנועות והארגונים הם קו ההגנה של הנוער בישראל. אם יסגרו אותם לא תהייה לנו מסגרת, לא יהיה אף מבוגר משמעותי שיכול להיות עם בני הנוער ולראות אותם. אז אנחנו נראה את עלייה חדשה במקרי המצוקה והסכנה בקרב בני נוער והיא תמשיך ותדרדר. אנחנו נקבל מגפה שקטה - מגפה נפשית של הנוער בישראל".

 

תגובות