אמ;לק: פיצוץ הענק בביירות וההכנות לפתיחת השמיים. פרטי

אמ;לק: פיצוץ הענק בביירות וההכנות לפתיחת השמיים

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

יום ראשון, 2.8.2020

מכת טביעות בארץ:

נער בן 15 טבע בחוף לא מוכרז, מעגן מיכאל, מצבו של הנער קשה. בבוקר לפני האירוע טבע ילד כבן 7 למוות בכינרת. מקרי טביעות רבים קורים בתקופה האחרונה. מתחקיר עם משפחתו של הנער, תושב מגדל העמק. הנער נכנס למים יחד עם אחותו בת ה-18 ולפתע שניהם החלו לטבוע. האחות הצליחה לצאת מהמים אך הנער נסחף ואביו הציל אותו. השניים פונו לבית החולים כאשר האחות במצב קל והנער במצב קשה. 

יום שני, 3.8.2020

מטוס התובלה הכבד ביותר בעולם נוחת בישראל:

המטוס מסוג אנטונוב An-225, הוא המטוס הכבד והארוך ביותר בעולם ומונע באמצעות 6 מנועים. המטוס הגיע לביקור השני שלו בארץ אי פעם (הפעם הראשונה התרחשה בשנת 2008) ונחת בנמל התעופה בן גוריון ביום ב' בצהריים. המטוס הביא עימו ציוד מארצות הברית שמיועד להרכבת סוללות כיפת ברזל שישמשו את הכוח היבשתי של צבא ארצות הברית. המטוס בתקופה האחרונה העביר ציוד רפואי מסין למדינות אחרות בעולם. המטוס עצמו נחשב למטוס הארוך בעולם- מגיע לאורך של 84 מטרים, ויכול לטוס עם ציוד במשקל עד 300 טונות(!).

נמצא תיק שהכיל מטענים בתוך שטח ישראל:

באזור גבול סוריה שבו אירעה תקרית וחוסלו ארבעה מחבלים, (לאחר שניסו להניח מטעני חבלה בשטח ישראל) נמצאו נשק ותיק שבתוכו מטענים שכוונו להפעלה כנגד כוחות צה"ל. התיק אותר במרחק של 25 מטר מהגדר בתוך שטח ישראל. הדריכות והערנות המוגברת של צה"ל בגבול הצפוני נמשכת כדי למנוע מקרים דומים בעתיד. שר הביטחון בני גנץ התייחס לתקרית ואמר "רק אויב שאין היגיון בראשו יעז לבדוק את מידת מוכנותה של ישראל להגיב".

יום שלישי, 4.8.2020

הפיצוץ בביירות בלבנון:

ביום שלישי התרחשו פיצוצים בנמל ביירות בלבנון. בפיצוץ נהרגו כ-157 אנשים ומתוכם כ-5000 פצועים. הפיצוץ גרם לאסון רב בלבנון. אנשים רבים נאלצו להיות מטופלים בבתי מלון או מסדרונות בתי חולים מפאת החוסר בבתי חולים ובציוד. בעקבות הפיצוץ התעוררה רעידת אדמה 3.3 בסולם ריכטר בביירות. הפיצוץ גרם לנזקים בעלויות של מיליוני שקלים. לבנון, שהייתה במצב כלכלי קשה לפני האירוע, פנתה בקריאה לעולם לעזרה כלכלית לאחר הפיצוץ. בין המדינות שנתרמו לעזור הן ישראל, בריטניה וצרפת. כאות הזדהות בית עיריית תל אביב-יפו הואר בצבעי דגל לבנון.

 

מנהיג ארגון טרור איראני נעצר בדובאי:

איראן הודיעה על מעצרו של ראש ארגון טרור איראני, ג'משיד שארמהד ,שפעל מארצות הברית. על פי איתור הטלפון שלו הראה כי נחטף מדובאי ונעצר. נחשף כי גם בעבר ניסו לחטוף אותו. גורמים איראנים עדיין מחפשים בעקבותיו ומסרבים למסור מידע נוסף על מיקומו.

יום רביעי, 5.8.2020

תקיפה ביפו על רקע נטייה מינית:

ביום רביעי נערכה תקיפה של שני בחורים בשל רקע נטייתם המינית. נעצרו שני חשודים באירוע. אחת המותקפים סיפר שחבורת אנשים ירקו לעברם וצעקו עליהם  מילות גנאי כמו 'חזרתי אליך יא הומו'. הבחורים התקיפו את שני הצעירים, הבחור הוציא תרסיס פלפל על מנת להגן על עצמו. אחד המותקפים מספר שעל פי תחושתו הם רצו לזרוק אותו לים ולהרוג אותו. הסרטון של התקיפה הופץ ברשתות החברתיות ושני החשודים בתקיפה הובאו לארכת מעצר במשטרה.

© צילום: Fotolia

צעירה נפגעה בירי בנצרת:

אישה בת 22 נפצעה עקב ירי שבוצע לעבר הבת בשכונת ביר אל אמיר בנצרת. הצעירה פונתה לבית החולים כאשר היא נמצאת במצב קשה. בעקבות האירוע, כוחות משטרה חסמו את הבית ופרסו מחסומים, הם גילו שהירי כוון באופן ספציפי לבית של הצעירה כאות איום ואחד הכדורים חדר לבית ופגע בצעירה. המשטרה עצרה כמה חשודים למעשה.

יום חמישי, 6.8.2020

הכנות לפתיחת השמיים:

נודע כי ה16 באוגוסט הוא התאריך המיועד לפתיחת השמיים, פתיחת שדות התעופה בישראל והתרת הטיסות, לפי המתווה החדש יהיו שני מסלולים נפרדים: אדום לחוזרים ממדינות בעלות התחלואה הגבוהה אשר יחויבו בשבועיים בידוד וירוק- אשר מיועד לטסים למדינות בעלות תחלואה נמוכה או חוזרים מהם אשר לא יחויבו בבידוד.

© פרטי

רונן ביטי הורשע בעבירות מיניות:

משפטו של רונן ביטי, אביה של עדי ביטי הגיע לסיומו לאחר שהורשע בעבירות מיניות עם כמה מעריצות של ביתו איתם ניהל שיחות ווטסאפ בעלות אופי מיני, עונשו הוא 9 חודשי עבודות שירות, רבים מחו על העונש הקל שקיבל יחסית לחומרת מעשיו, מאורע זה קורה זמן קצר לאחר הרשעתו של משה איבגי שגם קיבל עונש קל יחסית על עבירות מיניות.

© צילום: ליהי קרופניק

יום שישי, 7.8.2020

מתיחות ביטחונית בצפון הארץ:

אזעקות נשמעו ברחבי הגליל העליון והגליל המערבי לאחר המתיחות עם חיזבאללה שנגרמה בשל פיצוץ מחסן הנשק בלבנון, מסוקים ומטוסים של צה"ל הוזנק לטפל בעניין אך גילה שזו הייתה אזעקת שווא והופרכה חדירת מל"ט לשטח ישראל.

פייסבוק מתירה לעובדיה לעבוד מהבית:

פייסבוק הודיעה כי היא מתכוונת לאפשר לעובדיה לעבוד מהבית עד יולי 2021 ואף אמרה כי תיתן לכל עובד 1,000 דולר בשביל ציוד משרדי לבית, במעשה זה פייסבוק מצטרפת לחברות גדולות אחרות כגון טוויטר וגוגל שגם אמרו שהן מעודדות עבודה מהבית.

© צילום: gettyimges.ILCarl Court

יום שבת, 8.8.2020

ישנם אנשים בעלי נוגדנים לקורונה:

מחקר חדש גילה כי בקרב 20-50 אחוז מהאוכלוסייה ישנם נוגדנים שיכולים להיאבק בקורונה כנראה כתוצאה מהתמודדות עם נגיפים דומים בעבר, דבר זה יכול להסביר למה ישנם אנשים שהקורונה כמעט לא באה לידי ביטוי אצלם אלא רק בתופעות קטנות ולא חמורות.

צעיר נדקר למוות:

צעיר בן 23 נדקר סמוך לחופי ראשון לציון הוא פונה לבית החולים איכילוב ושם נקבע מותו, סיבת המקרה היא ככל הנראה קטטה בין שני קבוצות של צעירים במקום המשטרה עצרה חמישה חשודים ושלוש חשודות בני 17-21 בחשד למעשה.

תגיות
תגובות