גזר הדין: תשעה חודשי עבודת שירות לרונן ביטי. יאיר שגיא

גזר הדין: תשעה חודשי עבודת שירות לרונן ביטי

בית המשפט הכריע הבוקר (ה') בעניינו של רונן ביטי, אביה של עדי ביטי, שהורשע בביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית של מעריצו ביתו. גזר הדין: תשעה חודשי עבודות שירות

בית משפט השלום בכפר סבא נתן את גזר הדין הבוקר (חמישי) בעניינו של רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי. העונש: תשעה חודשי עבודות שירות. כזכור, ביטי הורשע במסגרת עסקת טיעון בביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית של שבע מעריצות (בנות נוער) של בתו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

את עבודות השירות יבצע ביטי בחברה קדישא הרצליה. ובנוסף, האב קיבל גם 20 חודשי מאסר על תנאי, וכן צו על תנאי שלא יבצע מעשים דומים בעתיד. בנוסף לעונש, בית המשפט קבע כי ביטי ייאלץ לפצות כספית את אותן הנערות המעורבות בפרשה.

אביהן של אחד הנערות לא הביע רצון ממתן גזר הדין ואמר במקום כי העונש "מחפיר ומביש", מהפרקליטות, אשר דרשה ארבע שנות מאסר לביטי נמסר כי: "נלמד את גזר הדין ואז נחליט אם להגיש ערעור".

© צילום: ליהי קרופניק
לפי כתב האישום המקורי, ביטי בן ה-50 הקים קבוצת וואטסאפ עבור עשרות מעריצות, שלחלקן פנה באופן פרטי וניסה לשכנע אותן להוריד את תוכנת המסרים טלגרם כדי לשוחח באופן מאובטח. העבירות שיוחסו לו נגעו לתשע נערות, חלקן בנות פחות מ-14. כתב האישום הוגש במרץ 2018, וחמישה חודשים לאחר מכן הגיעו עורכי דינו להסדר טיעון עם הפרקליטות, שבמסגרתו נותרו אישומים על מעשים מגונים והטרדות מיניות בשבע נערות, ועבירות האיומים נמחקו.

הפרקליטות טענה כי חמש נערות הסכימו להסדר הטיעון, אך שתיים נוספות לא אותרו ולכן לא הושגה הסכמתן. ביטי, כך נטען תחילה, נהג לנהל שיחות מיניות עם הנערות, ובין היתר שאל אותן אם קיימו יחסי מין. מחלקן ביקש להקליט הודעה קולית בעודן משמיעות קול בעל אופן מיני ולמעריצות אחרות שלח תמונות וסרטונים שלו מבצע מעשים מיניים בעצמו כשהוא מציע להן לעשות אותם גם. לאחר הרשעתו טען ביטי בבית משפט כי הוא: "מביע חרטה עמוקה על המעשים הלא ראויים", וביקש להתנצל בפני הקורבנות. "אני מבקש את מידת הרחמים", אמר.
רונן וביתו
רונן וביתו © אינסטגרם
תגובות