11 נאשמים: הוגשו כתבי האישום בפרשת האונס באילת. צילום: Fotolia. אילוסטרציה

11 נאשמים: הוגשו כתבי האישום בפרשת האונס באילת

פחות מחודש אחרי האונס שטלטל את המדינה, הפרקליטות הגישה 11 כתבי אישום נגד שני גברים מהצפון וקבוצת נערים מהדרום שתקפו נערה חסרת אונים במשך שעה וחצי במלון "הים האדום". ארבעה הואשמו באונס עצמו, והשאר בסיוע לאונס, אי-מניעת פשע ועבירות נוספות

19 ימים מרגע הגשת התלונה בתחנת המשטרה באשקלון, פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (רביעי) 11 כתבי אישום בפרשת האונס הקבוצתי באילת.
בכתב האישום שהוגש על-ידי עורכת הדין רותם יוחנני הר ציון מיוחסת עבירת האונס לארבעה חשודים, והשאר הואשמו בעבירות סיוע לאונס, אי-מניעת פשע ועוד. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לאסור את פרסום הפרטים בכתב האישום.
עוד בערוץ המגזין של פרוגי:
המשטרה חשפה אתמול פרטים נוספים מהחקירה, לפיה עלה שלפחות ארבעה השתתפו במעשה האונס עצמו - והשאר סייעו להם וביצעו בעצמם מעשים מגונים בנערה. בת ה-16 סיפרה לחוקרים שהגיעה עם חברותיה לעיר הדרומית ב-10 באוגוסט, ושכרה איתן דירת נופש. הנערות הגיעו אל מלון "הים האדום" שבו נפשה קבוצת נערים מכמה מושבים בדרום, שם התחילה השתלשלות האירועים שהובילו בסופו של דבר לאונס
במשטרת המחוז הדרומי הוקם צוות חקירה מיוחד בראשות סגן ניצב דורון אלוני, שכלל 20 חוקרים וחוקרות ואנשי מקצוע נוספים שעבדו תוך כדי ליווי של הפרקליטות. במהלך החקירה נעצרה גם מנהלת המלון בחשד לאי-מניעת פשע, ששוחררה בהמשך למעצר בית.
© בראל אפרים
במוקד הפרשה עומדים שני גברים בני 27 מהצפון שבאו למלון. אחד מהם פנה לנערה בבריכה, אך היא דחתה אותו ואמרה שהוא מבוגר מדי בשבילה. הצעיר לא ויתר, וחיכה לה יחד עם חבר נוסף כשהלכה עם חברותיה, תוך כדי שהיא מעורפלת חושים מאלכוהול, לאחד מהחדרים שבו נכחו הנערים מהדרום.
בשלב מסוים ביקשה הנערה לצאת מחדרם של הנערים ולשטוף פנים בשל מצבה הקשה. המשטרה טוענת כי שני הגברים מהצפון ארבו לה במסדרון, כשאחד מהם הציג את עצמו כרופא שיכול לעזור לה. אז הובילו אותה לחדר מספר 216, השמור לנהגי הסעות שמגיעים למלון כדי לנוח אחרי נסיעות ממושכות. שם, על פי החשד, החל האונס שנמשך כשעה וחצי.
קבוצת הנערים תועדה במצלמות האבטחה כשהם מסמנים בתנועות ידיים לחבריהם כדי לראות מה מתרחש בחדר. לפי החשד, לפחות שניים מהם נכנסו לחדר ואנסו אותה גם. חברתה של הנערה הגיעה לחדר וניסתה לעזור לה, אך החשודים המרכזיים מהצפון דחקו בה ללכת.
למחרת האונס, בעודה באילת, שני הגברים יצרו קשר עם הנערה בהודעות טקסט, ותיארו את מה שהתרחש. הנערה, שכלל לא זכרה מה קרה, לא הבינה במה מדובר. "מי אתם בכלל, מה אתם רוצים ממני?", כתבה להם. רק כשהחשודים אמרו לה שהיא מצולמת, חששה הנערה שהם יפיצו את התמונות ופנתה למשטרה.
עורכת דינם של שלושה מהחשודים באי-מניעת פשע, שני דרי, אמרה לאולפן ynet כי אחד מהם היה זה שעזר לנערה לצאת מהחדר. "בהתחלה הוא עבר ליד החדר ולא ראה שקורה שם אונס. הוא רואה את אותה נערה ערומה, ממשיך בדרכו, אך הסיטואציה נראית לו בעייתית. הוא היחיד שהסיטואציה הזאת נראית לו בעייתית. הוא נכנס לחדר, מלביש אותה ומוציא אותה מהחדר", אמרה.
בעניין חשוד אחר שדרי מייצגת, אמרה עורכת הדין כי הוא היה בחדר לפרקים, וטוען שמנע את הדברים ופנה למנהלת המלון, שלדבריה פנתה לנערים וביקשה מהם להיכנס לחדרים ולסגור את הדלתות.
 
תגובות