אמ;לק: המחאה בכיכר רבין ושריפות הענק בארצות הברית. אילוסטרציה. fotolia

אמ;לק: המחאה בכיכר רבין ושריפות הענק בארצות הברית

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 6.9.2020

ניסיון דקירה בכיכר אריאל:

אירע ניסיון פיגוע באזור השומרון, באותו אזור פעלו חיילים מגדוד קדם של פיקוד העורף. השוטר שירה לעבר רגליו של המחבל סיפר כי הבחין כי משהו אינו כשורה והמחבל אינו הגיב לקריאות אליו לעצור, לכן הוא ירה באוויר. לאחר מרדף אחר המחבל הוא נורה ברגלו ונתפס.

יום שני, 7.9.2020

מיצג מחאה בכיכר רבין:

ביום שני האחרון פעילים בחרו להציב 1000 כיסאות ריקים בכיכר רבין כאות מחאה על התנהלות הממשלה במשבר הקורונה. הכיסאות הוצבו לזכר הישראלים שמתו מנגיף הקורונה. כותרת המיצג הייתה "עוצרים את המחדל" שאורגנה על ידי פעילי תנועת "עומדים ביחד".

שריפות ענק בקליפורניה:

עקב גל החום הכבד שהתרחש בשבוע האחרון, פרצו שריפות הענק בקליפורניה שנמצאת בארצות הברית, בשל כך המשמר הלאומי חילץ 200 מטיילים באמצעות מסוקים לאחר שמטיילים אלו נלכדו במאגר מים שמשמש כאתר מחנאות. רבים אחרים הצליחו להימלט ברכבם. בעוד השריפות משתוללות והשמיים נצבעים באדום, כ-15,000 כבאים נאבקים לכבות אותם. התושבים המקומיים נקראו להתפנות מהאזור.

נוסעים ברכבת הרים נתקעו באוויר:

בפארק בעיר וושי שבמחוז ג'יאנגסו שבסין, רכבת הרים נתקעה שעות ארוכות באוויר כאשר הנוסעים שעליה תלויים הפוכים, לאחר שהנוסעים חולצו כולם יצאו ללא פגע. רכבת ההרים נעצרה בגלל תקלה שבמקום נפתחה חקירה לברר את נסיבות האירוע, הפארק נסגר באופן זמני ומי שקנה כרטיסים מראש יקבל פיצויים.

יום שלישי, 8.9.2020

משרד הבריאות מפרסם את התחלואה של התלמידים:

משרד הבריאות הודיע כי 1187 תלמידים חולים בקורונה כיום וכ000, 25 תלמידים בבידוד. הנתונים מתייחסים לכל הארץ ולא רק לערים האדומות בנוסף בעקבות ההחלטה שלא לקיים לימודים בערים אדומות 460,000 תלמידים עתידים להישאר בביתם.

 

© adobestock

 

ילדה בת 9 עם תסמונת דאון הוכתה בבית ספרה:

ילדה כבת תשע מבני ברק עם תסמונת דאון חזרה מבית ספרה כאשר חבורות רבות מכסות את גופה חלקם עד זוב דם ונראה שהוכתה, אמה כמובן ניגשה להגיש תלונה במשטרה, ככל הנראה לדברי המורה מה שקרה זה שהילדה ננעלה מחוץ לכיתה ואז היא וילדה אחרת החלו להתגושש.

יום רביעי, 9.9.2020

נודע על התאריך בו ייחתך ההסכם בינן ישראל לאמירויות:

ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאמירויות הערביות ייחתם בעוד כשבוע כשבוע בבית הלבן בנוכחות דונלד טראמפ נשיא, ארה"ב כיודע ההסכם הושג לאחר שישראל אמרה שתדחה את הסיפוח ותסכים לעסקת הנשק בין ארה" ב לאמירויות שאת קיומה הכחיש בתחילה בנימין נתניהו.

נער פצע גבר בתל אביב:

נער בן 17 פצע אנושות גבר בשנות ה30 לחייו בתל אביב זאת כנראה לאחר שהגבר התגרה בו והם התחילו לריב מה שגרם לנער ללכת ולחזור עם סכין במטרה להרוג את הגבר, כרגע הגבר מורדם ומונשם והנער במעצר. כתב האישום נגדו יוגש בימים הקרובים.

עמותת "רואים רחוק" של קשת זכתה באות הנשיא למתנדב לשנת תש"ף 2020:

לראשונה, עמותת "רואים רחוק" של קשת זכתה באות הנשיא למתנדב, המוענק מידי שנה ליחידים וגופים שפעילותם ההתנדבותית מייצרת תרומה ייחודית לטובת המדינה והחברה בישראל.האות הוענק ל"רואים רחוק" בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים, ע"י נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, על הענקת הזדמנות לבני נוער בסיכון להשתלב בעולם התקשורת, האמנות והיצירה. את האות קיבלה בשם העמותה טלי גורן, חברת הועד המנהל של העמותה וסמנכ"ל תקשורת ורגולציה בקשת.

יום חמישי, 10.9.2020

נקבע מותה של הרפאה שהתמוטטה בחתונתה:

כשבוע וחצי לאחר שהתמוטטה בחתונתה בשל אירוע לבבי, נקבע מותה של רופאת הילדים שירלי אלמסי אריאל בת ה - 34.  כזכור, אלמסי - אריאל פונתה לבית החולים סורוקה כשהיא במצב אנוש לאחר שביצע בה בעלה הטרי, גם הוא רופא במקצועו פעולות החייאה.בבית החולים ציינו כי הצוותים הרפואים נלחמו  על חייה והיו עם משפחתה לאורך כל השבוע וחצי ולבסוף נאלצו לקבוע את מותה.

יום שישי, 11.9.2020

ערן זהבי מסתבך עם המשטרה:

כוכב הכדורגל ערן זהבי, נעצר על ידי המשטרה לאחר שזו הוקפצה לביתו בסביון בשל תלונות על רעש בלתי פוסק בין השעות 14:00 ל - 16:00, כאשר הוא אזוק מכיוון שלפי טענות השוטרים שנכחו באירוע הפריע להם בעת מילוי תפקידם.

הורים הבריחו את תינוקם מבית החולים

במהלך ברית מילתו, תינוק נפצע והובא לבית החולים "זיו" בצפת כאשר הוא מדמם. לפי אבחנתם של בית החולים התינוק נמצא בסכנת חיים כאשר הוא זקוק לניתוח חירום דחוף ומציל חיים, הורי של התינוק לקחו את התינוק ויצאו מבית החולים כי רצו להעביר אותו לבית חולים אחר. בית החולים התקשר למשטרה וכעבור שעה וחצי מצאו את ההורים אזור הכינרת בדרכם לבית החולים "פוריה" בטבריה. השוטרים ליוו את ההורים לבית החולים.

הממשלה החליטה על סגר

ועדת הקורונה אישרה את תוכנית הסגר מראש השנה למניעת התפשטות הקורונה. ביום ראשון התוכנית תובא לאישור סופי. הסגר הכללי צפוי להתחיל ב-18 בספטמבר, ערב ראש השנה, ולהימשך עד 1 באוקטובר. לאחר מכן יחל השלב השני בתוכנית. התוכנית מורכבת מאד ועדיין לא מסודרת. הפרטים הסופיים אמורים להתפרסם ביום ראשון הקרוב לאחר החלטת ועדת הקורונה והממשלה.

יום שבת 12.09.2020

בדרך להסכם שלום נוסף?

עיתונים רבים בעולם הערבי בירכו את השלום שיעשה עם ישראל בחריין וקראו למדינות ערביות נוספות לעשות שלום עם ישראל. עיתוני הבוקר בבחריין הכריזו בחגיגיות על פריצת דרך לשלום במזרח התיכון. סעודיה שוקלת את הדרך לשלום עם ישראל גם. מדינות ערביות נוספות מביעות תמיכה בנושא.

תגיות
תגובות