מחאת הנוער העולמית נגד משבר האקלים מתחילה בישראל. באדיבות מגמה ירוקה

מחאת הנוער העולמית נגד משבר האקלים מתחילה בישראל

למרות הסגר, אלפי בני נוער בישראל הפסיקו היום (ג') את לימודיהם כדי להשתתף בהפגנות כנגד אוזלת ידה של הממשלה בעצירת משבר האקלים. ההפגנה התקיימה במספר מוקדים שונים ברחבי הארץ.

מחאת הנוער לעצירת משבר האקלים מובלת על ידי תלמידים ישראלים ששבתו היום (ג') במחאה על אי התמודדותה של הממשלה עם משבר האקלים שמאיים על עתיד האנושות. במחאה ובהפגנות השתתפו תלמידים מכל הארץ, במטרה ליצור שינוי באכיפה ובחקיקה, לאימוץ ויישום תוכניות הולמות להפחתה משמעותית של פליטת גזי חממה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© באדיבות מגמה ירוקה

המחאה התקיימה במספר מוקדים שונים ברחבי הארץ ואף כללה מיצגים אנושיים בשם Die In במסגרתם עשרות בני נוער שכבו על הרצפה כגופות. "הממשלה הורגת אותנו בגלל שהיא מתעלמת ממשבר האקלים לאורך שנים", אומרת ליה לב, בת 15, אחת מבנות הנוער המשתתפות במחאה. "ממשלות ברחבי העולם מקדמות חוקים ירוקים המסייעים בהפחתת פליטת גזי חממה או בייצור אנרגיה מתחדשת, אבל בישראל הפוליטיקאים מתעלמים מהבעיה שנדחקת לשוליים מסיבות פוליטיות. תמיד יש תירוצים ואף פעם אין מעשים".

בני הנוער שהשתתפו במחאה מאסו באדישות עולם המבוגרים וציניות הפוליטיקאים, שלא עשו דבר לפתרון משבר האקלים, ובאים באמירה חד משמעית לממשלה - אין יותר זמן לבזבז. ממצאי המחקרים האחרונים מצביעים על כך שעד 2030 טמפרטורת כדור הארץ תעלה לרמות בלתי הפיכות.

© באדיבות מגמה ירוקה

"אם הממשלות לא יפתרו את המשבר החמור של דורנו, אנחנו נחיה בעולם הנע בין חום קיצוני לקור קיצוני, סופות טרופיות מסכנות חיים, עליית מפלס הים שתוריד אפילו את תל-אביב מתחת לקו המים, והרס חקלאות שיגרום למשבר מזון ומחסור חמור במים", אומר יונתן בירנאום, מארגן קהילתי ומלווה את מחאת הנוער מארגון מגמה ירוקה. "דור העתיד אומר שאין לו רגע אחד לחכות. בעוד עשר שנים הם יהיו בוגרים צעירים, וכיום חשים שאין להם למה לשבת על ספסל הלימודים ולעבוד עבור עתידם, אם העתיד הזה בסכנה. מי ייסבול מהשינויים האלה העשירים או העניים? אני מניח לכם לענות על השאלה. אנו עדים למשבר הקורונה וכל אחד ואחת מרגישים את לקיחת החופש, את הפחד הקיומי ואת הבידוד כבר חודשים. אנו ניצבים מול משבר בסדר גודל הרבה יותר גדול, והגיע הזמן לקחת אחריות על העתיד של כולנו".

 

תגובות