אינטל תשקיע 20 מיליון שקל בבתי ספר. פיתוח המערך הטכנולוגי והמדעי בכיתות. צילום: עידן גולדווסר

אינטל תשקיע 20 מיליון שקל בבתי ספר

במסגרת שיתוף פעולה בין משרד החינוך וחברת אינטל העולמית, יוקצו עשרים מיליון שקלים לקידום החינוך במקצועות הטכנולוגיים והמדעיים. במסגרת התכנית יבקרו התלמידים במשרדי אינטל

משרד החינוך ואינטל העולמית הכריזו על תוכנית פעולה משותפת לקידום החינוך הטכנולוגי בישראל. ההכרזה נעשתה במהלך ביקורו בישראל של מנכ"ל ונשיא אינטל העולמית, פול אוטליני, השבוע.

על פי התוכנית החדשה אינטל תשקיע סכום של עשרים מיליון שקלים בארבע השנים הבאות בקידום החינוך במקצועות מדעיים, טכנולוגיים, הנדסיים, ומתמטיים.

חלק מסכום ההשקעה יוקדש לתוכנית של משרד החינוך להכפיל את מספר התלמידים המסיימים את בית הספר התיכון עם תעודת בגרות מדעית וטכנולוגית. משרד החינוך הקצה לטובת יעד זה כ-200 מיליון ₪ לארבעת השנים הקרובות.

בשלב הראשון תושק התוכנית בעשרים וחמישה בתי ספר בדרום הארץ, לרבות בקרית גת, אשקלון, באר שבע, חורה, נתיבות ואשדוד. לצד צוותי החינוך של בתי הספר, ילוו נציגי אינטל את התלמידים לאורך שש שנות לימודיהם בחטיבת הביניים ובית הספר התיכון.

בתי הספר של תלמידים אלה יעודדו אותם לבחור ולהתמיד במקצועות מדעיים וטכנולוגיים. התוכנית תעשה שימוש במדיה חברתית, קליפים ומשחקים וירטואליים שכולם נועדו להעניק השראה לתלמידים. בנוסף ייחשפו התלמידים לסביבת ההי-טק באמצעות ביקורים במתקן הייצור המתקדם של אינטל.

משרד החינוך הציב יעד של הגדלת מספר תלמידי התיכון הלומדים לתעודת בגרות מדעית או טכנולוגית מוגברת משיעורם כיום, העומד על 6.5%, ל-14% בשלוש השנים הבאות. היוזמה החינוכית החדשה צפויה להקיף כ- 4,000 תלמידים.

ב-2013 מתעדים משרד החינוך ואינטל להרחיב את התוכנית ל- 200 בתי ספר בישראל ולגייס חברות הי טק נוספות למציאת פתרון ארוך טווח למחסור המחמיר במהנדסים בישראל.

שר החינוך, גדעון סער, בירך על השתלבותה של חברת אינטל במהלך רחב ההיקף אותו מוביל משרד החינוך לחיזוק המצוינות המדעית- טכנולוגית. שר החינוך ציין כי, "החינוך הטכנולוגי הוגדר כאחד היעדים שהוצגו על ידו עם כניסתו לתפקיד.

בהתאם לכך הגדיל את התקציב הייעודי מ-38 מיליון שקלים ל-450 מיליון שקלים. כבר עכשיו אנו רואים את ההתקדמות שהושגה: ליותר מ- 10,000 תלמידים הלומדים במסגרות השונות של החינוך הטכנולוגי- מדעי".

תגובות