מבצע "עמוד ענן": רמטכ"ל חמאס חוסל. שניות לפני החיסול. צילום: דובר צה"ל

מבצע "עמוד ענן": רמטכ"ל חמאס חוסל

בעקבות גל ההסלמה בדרום, רמטכ"ל חמאס, אחמד ג'עברי, חוסל בעזה. ג'עברי ביצע ופיקד על פיגועים רבים דרך סיני כנגד ישראל ואף היה אחראי על חטיפת גלעד שליט. לא יתקיימו לימודים בבאר שבע, אשדוד, קריית מלאכי ועומר

כך החיסול בוצע.
צילום: דובר צה"ל.

אחמד ג'עברי, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס חוסל היום (ד') בעזה. בעקבות גל ההסלמה בדרום שלא פסק, חוסל ג'עברי בהחלטת הרמטכ"ל בני גנץ.

מטרת התקיפה היא להנחית מכה קשה על מערכת הפיקוד והשליטה של חמאס ולפגוע בתשתיות הטרור של הארגון. מדובר בפעולה כירורגית של צה"ל בשיתוף שירות הביטחון הכללי המבוססת על מודיעין מדויק ויכולות אש מתקדמות. המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדוייק במהלך החודשים האחרונים.


 
חבר הכנסת אריה אלדד: "יש לנתק את החשמל לעזה"  אסף וקנין
 
"ראש הממשלה אחראי למצב הזה. לא יתכן שיורים עלינו ובו בזמן אנחנו מספקים לעזה חשמל ומים", טוען יו"ר הרשימה החדשה לכנסת "עוצמה לישראל", שבראיון מיוחד לפרוגי מספר מה לדעתו יפתור את המצב המתוח בדרום
לטור המלא
 

"לפני זמן קצר בהחלטת הרמטכ"ל, תקפו כוחותינו את רכבו של אחמד ג'עברי, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס, בפעילות המבוססת על מודיעין מדויק ויכולות אש מתקדמות כדי להחזיר את השקט לתושבי הדרום ולהנחית מכה קשה על החמאס, הג'יהאד האיסלאמי וארגוני טרור נוספים" כך פרסם צה"ל בפייסבוק.

צה"ל ימשיך ויתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל. צה"ל יעשה הכול כדי לשפר את המציאות הביטחונית.

מי זה אחמד ג'עברי?

ג'עברי, יליד 1960, עמד בראש ארגון החמאס בשנים האחרונות ועסק ישירות בהוצאת פיגועי תופת רבים כנגד מדינת ישראל. הוא הצטרף לחמאס ב-1995, לאחר שחרורו מהכלא הישראלי. ב-2004 החל לבסס את מעמדו כאחד מבכירי הזרוע הצבאית. 

ג'עברי ביצע ופיקד על פיגועים רבים דרך סיני כנגד מדינת ישראל, לרבות חטיפת גלעד שליט, כמו גם אחראי לירי מאסיבי של מאות רקטות לישראל בשנים האחרונות.

לקראת מלחמה.
צילום: דובר צה"ל.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, אמר הערב כי "מכה קשה נחתה על מערכת הפיקוד והשליטה של חמאס, כאשר פגע צה"ל באחמד ג'עברי, ראש הזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה, שעמד בראש הארגון ועסק ישירות בהוצאת פיגועים נגד ישראל. אנו בפתיחתה של תקיפה רחבה, לאור המצב הבלתי נסבל של תושבי הדרום".

תא"ל מרדכי הוסיף וציין כי "הרמטכ"ל נמצא בבור וחיל האוויר ממשיך בתקיפות המדויקות. אנחנו בעיצומה של מתקפה שתלך ותתגבר. "אין שעון חול" – קיבלנו אור ירוק מרה"מ ומשר הביטחון. אם אני הייתי פעיל בכיר בחמאס – הייתי מחפש מקום להתחבא".

דובר צה"ל לא שלל אפשרות של כניסה קרקעית ואמר כי כל האופציות קיימות ואפשריות. "חטיבות חי"ר מוסטות לטובת המאמץ", הדגיש, "כל האופציות פתוחות לפגיעה קשה ככל שניתן בחמאס ובארגונים טרור נוספים".

0-40 קילומטר מרצועת עזה - אין לימודים

עדכון (18:01): לא יתקיימו לימודים ברדיוס של 0-40 קילמוטר מהגדה המערבית. כך לפני דקות אחדות פיקוד העורף.

ביישובים הבאים לא יתקיימו לימודים: שדרות, אשקלון, נתיבות, אורים, ניצנים, כרם שלום, אופקים, נהורה, רהט, באר שבע, גדרה, יבנה, קריית מלאכי, אשדוד, קריית גת, לכיש, להבים, משמר הנגב, נתיב העשרה, רוחמה, עין השלושה, רעים, בארי, גברעם, ניצנים, גן יבנה, וניצן.

כמו גם פונו כלל הסטודנטים הלומדים באוניברסיטת "בן גוריון" ובקמפוס "סמי שמעון" באשדוד, שם גם בוטלו כל הפעילויות במתנ"סים והחוגים בעיר. בנוסף לאלו, גם במכללת "ספיר" בוטלו הלימודים.

מלבד זאת, פיקוד העורף הנחה הערב כי התקהלות של למעלה ממאה איש מותנית באישור מיוחד של אחראי ביטחון.

בהכנת הכתבה השתתפו אלון אלבכרי, אסף וקנין ואביב וקנין.

סיקור מיוחד:

>> צפו: כך ג'עברי חוסל

>> מזיזים כוחות - צה"ל בהכנות לפעילות קרקעית

>> 0-40 קילומטר מרצועת עזה - לא יילמדו

>> חבר הכנסת אריה אלדד: לנתק את החשמל לעזה

תגובות