צה"ל מזיז כוחות; היערכות לפעולה קרקעית. מזיזים כוחות. צילום: דובר צה"ל

צה"ל מזיז כוחות; היערכות לפעולה קרקעית

מקרי לחלוטין? כמעט במקביל לחיסול רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי, הושמדו עשרות רקטות וטילים ארוכי טווח. על אף שעדיין לא נשלחו צווי 8, צה"ל החליט לנייד חטיבות חי"ר לדרום, לקראת אפשרות של כניסה קרקעית לרצועה

צה"ל ביצע פגיעה נרחבת ביכולות השיגור ארוך הטווח (מעל 40 קילומטרים) של חמאס והגי'אהד האיסלאמי תוך שהוא מסב נזק משמעותי למערכי השיגור התת-קרקעיים ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור ברצועת עזה.

במהלך מבצע "עמוד ענן" חיסולו של אחמד ג'עברי לא היה המהלך היחיד. בשעתו הראשונה ביצע חיל האוויר מספר גיחות ופגע בלפחות 20 בורות שיגור רקטות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, וכך הושמדו עשרות רקטות ארוכות טווח. הרקטות והטילים שהושמדו מיועדים לירי של יותר מ-40 קילומטרים.


 
חבר הכנסת אריה אלדד: "יש לנתק את החשמל לעזה"  אסף וקנין
 
"ראש הממשלה אחראי למצב הזה. לא יתכן שיורים עלינו ובו בזמן אנחנו מספקים לעזה חשמל ומים", טוען יו"ר הרשימה החדשה לכנסת "עוצמה לישראל", שבראיון מיוחד לפרוגי מספר מה לדעתו יפתור את המצב המתוח בדרום
לטור המלא
 

מטרת התקיפה היא לשבש את יכולות השיגור של ארגוני הטרור ולפגוע בהתעצמות ארגוני הטרור. צה"ל ימשיך ויתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל.

מטרת התקיפה היא להנחית מכה קשה על מערכת הפיקוד והשליטה של חמאס ולפגוע בתשתיות הטרור של הארגון. מדובר בפעולה כירורגית של צה"ל בשיתוף שירות הביטחון הכללי המבוססת על מודיעין מדויק ויכולות אש מתקדמות. המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדויק במהלך החודשים האחרונים. בעקבות האירועים הופסקו תרגילים גדולים שצה"ל מקיים.

"לפני זמן קצר בהחלטת הרמטכ"ל, תקפו כוחותינו את רכבו של אחמד ג'עברי, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס, בפעילות המבוססת על מודיעין מדויק ויכולות אש מתקדמות כדי להחזיר את השקט לתושבי הדרום ולהנחית מכה קשה על החמאס, הג'יהאד האיסלאמי וארגוני טרור נוספים" כך פרסם צה"ל בפייסבוק.

כך החיסול בוצע.
צילום: דובר צה"ל.
החיסול.
חיסולו של אחמד ג'עברי.
צילום: דובר צה"ל

גם טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר יעדים שונים ברצועה. כמו גם בצה"ל הורו על הטיית חטיבות חי"ר סדירות לכיוון אוגדת עזה. עוד לא נשלחו צווי 8 לכוחות המילואים.

לפי דיווחים שונים המגיעים מרצועת עזה, ישראל ניסתה לחסל עוד בכיר אחד בזרוע הצבאית של חמאס - ראאד אל-עטאר, מפקד חטיבת רפיח. על פי מה שידוע, אל-עטאר ניצל מהתקיפה. עוד דווח כי התקיים ניסיון תקיפה נוסף נגד בכיר, אך נכון למועד פרסום הכתבה, לא ידוע מי הוא ואם הוא ניצל.

בגזרה הדיפלומטית

בפעם השלישית בתוך שלושה ימים: שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הגיש איגרת תלונה שלישית למועצת הביטחון, וזאת בעקבות המשך ירי הרקטות לעבר תושבי הדרום.

"שום מדינה אינה יכולה להשלים עם התקפות טרור על עריה ואזרחיה. על הקהילה הבינלאומית להבין שישראל תגן על תושביה בכל מחיר ולהמשך הירי יהיו השלכות משמעותיות"

בהכנת הכתבה השתתפו אלון אלבכרי, אביב וקנין ואסף וקנין.

סיקור מיוחד:

>> 0-40 קילומטר מרצועת עזה - לא יילמדו

>> מבצע "עמוד ענן": רמטכ"ל חמאס חוסל

>> חבר הכנסת אריה אלדד: לנתק את החשמל לעזה

תגובות