סוגר מעגל - היום בו נפגשתי עם גלעד שליט. כתבנו אסף וקנין וגלעד שליט

סוגר מעגל - היום בו נפגשתי עם גלעד שליט

לאחר שהיה פעיל בצבא החברים של גלעד והתמכר לתחום התקשורת הצבאית, הגשים כתבנו הצבאי אסף וקנין חלום גדול, לפגוש את החייל הפדוי גלעד שליט. אז איך היה המפגש בין השניים וכיצד העבירו יום שלם ביחד?

כתבנו הצבאי אסף וקנין, עבר רגע מכונן בקריירה העיתונאית הקצרה שלו ביום רביעי שעבר, כשפגש את החייל הפדוי גלעד שליט, אותו ליווה בתקופת נעורייו בצבא החברים של גלעד. 

ביום רביעי האחרון התגשם חלום עבורי. הוא התחיל כאשר פגשתי לראשונה את גלעד שליט. אני לא יכול לתאר במילים את התחושות והרגשות שלי באותו היום מיוחל.

עד עכשיו איני מעכל את זה. שנים שהתפללתי ליום הזה, זה החל מההפגנות מול ביתו של ראש הממשלה ומחאות בכל רחבי הארץ שהתייצבתי בהן ועד ליום שבו נכנסתי לתחום התקשורת בתור כתב צבאי. זה התחיל לפני יותר משנה, כאשר טענתי בשידור טלוויזיוני שיש לשחרר את גלעד בכל מחיר. 

אמרתי באולפן, שיש לעשות הכל על מנת להשיבו וגם במחיר הכואב שתשלם בסופו של דבר מדינת ישראל. גלעד היה במשך שנים במקום גבוה בסדר העדיפויות היומי שלי, במהלך השנים חוויתי לא מעט אכזבות כאשר שמעתי על כשלונות במשא ומתן להשבתו, בסופו של דבר התאכזבנו שוב ושוב, עד ליום המיוחל, ה-18 באוקטובר, היום שבו שוחרר שליט.

יום לפני פגישתי המיוחלת עם גלעד התרגשתי מאוד, וחשבתי על הנושא במשך כל אותו יום. והנה בשניות אחדות, זה הגיע, יום רביעי הגדול, היום המרגש ביותר בחיי. השעון המעורר היה מכוון לשעה 09:00, והתחיל היום שחיכיתי לו כול כך, נסיעה ארוכה עד לנהריה ומשם זמן נסיעה נוסף, כל הדרך עד למצפה הילה.

לאחר שעות נסיעה מורטות עצבים הגעתי למושב, ומצאתי עצמי מחכה מחוץ לביתו של גלעד. עמדתי מספר דקות בחוץ, אני לא יכול לתאר את כמות ההתרגשות שהייתה לי באותה העת, ואת אין סוף המחשבות שהתרוצצו בראשי. לא קלטתי שהנה מגיע היום שחיכיתי לו שנים.

בשביל וקנין הייתה זו סגירת מעגל מרגשת במיוחד.
בשביל וקנין הייתה זו סגירת מעגל מרגשת במיוחד.

והנה הגיע הרגע המיוחל. גלעד פתח את דלת הבית והתחקבנו רבות, אפשר היה לחוש את ההתרגשות הגדולה שברקע. במהלך המפגש דיברנו על נושאים מגוונים,החל מפוליטיקה ועד לספורט, סיפרתי גם לגלעד איך הגעתי אליו, ואת תחושותי בזמן השבי, דיברנו על נושא המחאות והתחושות והוא סיפר לי עד כמה הוא מתרגש לראות אותי, ושסיפורי האישי ריגש אותו מאוד.

לאחר זמן קצר, החלטנו לצאת לשחק כדורסל מעט. תחילה הראה לי גלעד את חדרו, ולאחר שהראה לי את ביתו, שליט נעל נעליים - והיה מוכן למשחק. יצאנו לשחק, במשחק עצמו יריבי ניצח כמובן, היה מאוד משמח עבורי לראות אותו מחייך לאחר כל סל.

וקנין מימין וגלעד שליט משחקים כדורסל יחד במצפה הילה.
וקנין מימין וגלעד שליט משחקים כדורסל יחד במצפה הילה.

אחרי הניצחון המוחץ של גלעד, הוא ערך לי סיור קטן במצפה הילה, שבסופו גלעד ואני עלינו להר מול מפרץ חיפה, שם ישבנו אל מול הנוף המרהיב ושוחחנו רבות. הוא הבטיח לי שנשמור על קשר ושיבקר בביתי ברגע שיהיה באזור הדרום.

מה שבטוח הוא שקשה לתאר את התחושות שחשתי במהלך המפגש. לעולם אני לא אשכח את היום ההוא, ובטח שלא את השיחות עם גלעד. מבחינתי - "סגרתי מעגל".

תגובות