אמ;לק: ההפגנות בארץ ובעולם ממשיכות. AdobeStock

אמ;לק: ההפגנות בארץ ובעולם ממשיכות

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש! החל מהישראלים שנעצרו בחו"ל, יום הזיכרון ליצחק רבין ועד שגרת הלימודים שמתחילה לאט לאט לחזור וההקלות שיחולו מיום א'

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון, 25.10.2020

טראמפ נגד השחקן סשה ברון כהן

השחקן הבריטי-יהודי המצליח הוציא לאחרונה את הסרט "בוראט 2" ונשיא ארצות הברית התנגח בכהן בעקבות "בוראט 2" וגם נזכר במפגש שהיה להם בעבר: "חשבתי ברצינות שהוא מפגר". סשה ברון כהן השיב בחזרה: "תודה על יחסי הציבור בחינם, בינואר תצטרך לחפש עבודה". טראמפ הוסיף בשיחה עם עיתונאים שלדעתו סשה ברון כהן הוא קריפ.

© Mark Wilson/gettyimgaes_IL

עצורים בחו"ל

ארבעה ישראלים נעצרו בנמל אודסה שבאוקראינה בחשד שניסו להבריח 120 קילו קוקאין מפרו לפי דווחים משירות הגבולות האוקראיני. למעצר קדמו פעולות של רשויות החוק, בשיתוף עם רשויות המכס במטרה לעצור את החשודים. בתיעוד המעצר נראים השוטרים פורצים לתוך האנגר, ומאתרים את הסמים. העצורים חשודים שהיו שותפים להברחת הסמים מדרום אמריקה לאוקראינה גם במקרי עבר. החקירה נמשכת.

שני, 26.10.2020

עימותים בארה"ב

עימותים פרצו בין תומכיו למתנגדיו של דונלד טראמפ בעצרת תמיכה בנשיא בניו יורק, כאשר שיירה של מאות מכוניות עם דגלי ארה"ב וכרזות של הקמפיין של טראמפ נסעה באיטיות ברחובות מנהטן וברוקלין. את מפגן התמיכה יזם ארגון "יהודים למען טראמפ". בסרטונים ששותפו בטוויטר נראים מפגינים משליכים ביצים ואבנים לעבר המכוניות וקוראים עלבונות לעבר תומכיו של הנשיא.

ההפגנות בפולין ממשיכות

עשרות אלפי אנשים בפולין חסמו היום כבישים ורחובות ברחבי המדינה בגלל הפגנות נגד פסיקה אשר מעוררת מחלוקת של בית המשפט החוקתי - האוסרת על הפלות במדינה שרוב תושביה הם נוצרים קתולים. בהפגנות, שכללו בעיקר נשים, נשמעו קריאות נגד השלטון ובמוקדים רבים הונף סמל המחאה: ברק בצבע אדום. המפגינות נשאו שלטים שעליהם נכתב בין השאר: "מספיק" ו"אני רוצה בחירה, לא טרור". ההפגנות התקיימו בעשרות ערים ויישובים, בהתאם להגבלות הקורונה.

© adobestock

שלישי, 27.10.2020

הנגיף חוזר במכה קשה באיטליה

המדינה הראשונה באירופה שהתמודדה איתו בגל הראשון. מספר המתים היומי שם הגיע לשיא של 5 חודשים. צרפת הודיעה גם כן על שיא של חצי שנה: 523 מתים ביממה. יוון, היעד שעליו חולמים כעת ישראלים רבים, חצתה לראשונה את הרף היומי של 1,000 נדבקים. שיא נדבקים נרשם גם ביוון, מהיעדים המבוקשים ביותר של ישראלים שגם בימים אלו, מתעקשים לטוס לחו"ל. בבירה אתונה ובעיר סלוניקי נכנס לתוקפו עוצר לילי הנמשך מ-00:30 עד 05:00 בבוקר.

© AdobeStock

 פיגועים בפריז

פארק בסמוך למגדל אייפל פונה וכמו כן גם בקרבת שער הניצחון דווח על פינוי עוברי אורח – בגלל "התרעה על פצצה". צרפת נמצאת בכוננות גבוהה בעקבות הפיגוע שבו מחבל רצח מורה שהציג קריקטורות של מוחמד. בימים האחרונים מתנהל עימות חריף בין הנשיא מקרון לעולם המוסלמי, אחרי שהוא קבע כי האיסלאם היא דת במשבר, ואז הודיע כי ארצו תנקוט צעדים חריפים נגד פעילי איסלאם קיצוני, אמר ארדואן שהנשיא הצרפתי זקוק לטיפול נפשי וקרא לטורקים להחרים תוצרת מהצרפת.

© ירדן הראל

רביעי, 28.10.2020

מכון וויצמן פיתח שיטה לחיזוי התפרצויות קורונה בערים ירוקות

מכון וויצמן פיתח שיטה לגילוי התפרצויות קורונה בערים ירוקות ובעיקרון התחלואה בהם אמורה להיות נמוכה השיטה מבוססת על השוואת מספר החולים קשה באותה עיר למספר החולים קשה שהיה אמור להיות להם בהיותם עיר ירוקה ואם הוא גבוה יותר יהיה ניתן לדעת שבעיר יש התפרצות

המורים מתקשים ללמד מרחוק

אם חשבתם שרק אתם חווים קשיים בלמידה מרחוק אז תאמינו או לא גם למורים יש קשיים בכך, על פי סקר שערך משרד החינוך 77% מהמורים טוענים שמוטל עליהם עומס בתקופת הקורונה ורבים נוספים אומרים שתלמידיהם לא עומדים בהישגים הלימודיים הדרושים.

© AdobeStock

חמישי, 29.10.2020

מערכת החינוך מתחילה להיפתח

בעקבות הירידה הנוספת בתחלואה מערכת החינוך מתחילה להיפתח והחל מיום ראשון הקרוב יפתחו בתי הספר עד כיתה ד' והגנים במתכונת של ארבעה ימים בשבוע ועד עשרים תלמידים בכיתה בכיתות ג-ד ובכיתות של עד חצי מכמות התלמידים המקורית בכיתות א-ב.

© adobestock

יום הזיכרון ליצחק רבין

יום הזיכרון לראש הממשלה יצחק רבין צוין ברחבי הארץ, זאת במתכונת קצת שונה מהרגיל בשל אילוצי קורונה, טקסים רבים במסגרת בתי הספר וטקסים ממלכתיים נערכו לזיכרו. זהו יום הזיכרון ה25 ליצחק רבין אשר כזכור נרצח ב1995 על ידי שלוש יריות אקדח שירה יגאל עמיר אשר היה מהקיצוניים שבמתנגדיי הסכמי אוסלו(שאותם יזם רבין), זאת מיד לאחר שרבין יצא מהפגנת תמיכה בהסכמים אלו ב'כיכר מלכי ישראל' בתל אביב שלאחר הירצחו שונתה ל'כיכר רבין'.

© Gettyimages.IL/ Hulton Archive

שישי, 30.10.2020

הקלות נוספות צפויות מראשון

מיום ראשון צפויות הקלות מסוימות בסגר: פעילויות הספרוט לילדים ולנוער יפתחו בריכות שחיה יפתחו לצורך טיפולים פרט רפואיים ושחיינים תחרותיים וגם מתכונת הקולנוע בדרייב-אין תחזור, בנוסף למי מכם שלומד נהיגה תשמחו לשמוע ששיעורי הנהיגה והטסטים יחזרו גם הם

רעידת אדמה בין יוון לטורקיה

רעידת אדמה בעוצמה שבע התרחשה בין יוון לטוריקה בצהרי יום שישי וגרמה לנזקים רבים ברחובות ובביניינים, בתים ורחובות רבים הוצפו בגלל מיני צונאמי שנגרם בעקבות רעידת האדמה, ניכר כי לפחות בעיר איזמיר שבטורקיה לפחות עשרים בניינים קרסו בגלל רעידת האדמה.

תגובות