אמ;לק: הקורונה מגיעה לאנטרטיקה. AdobeStock

אמ;לק: הקורונה מגיעה לאנטרטיקה

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים מדי ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון 20.12

קבוצת האקרים פרצה לתעשייה האווירית

קבוצת ההאקרים האיראנים "Pay2key" הודיעה שהיא פרצה למחשבים של חברת-בת בבעלות התעשייה האווירית, וכהוכחה פרסמה רשימת משתמשים במערכת, כולל ראש מנהל פרויקטי הסייבר של החברה. התעשייה האווירית הגיבה על הפרסום בטענה שהנושא בבדיקה. כזכור, קבוצת ההאקרים פרצה בשבוע שעבר לאינטל ולאחר סירובה של החברה לשלם כופר התוקפים פרסמו מאגר רחב של מסמכי החברה.

חוק חדש למען דיירי בית אבות הועבר לקריאה ראשונה

הועבר חוק לקריאה ראשונה ותוכנו היא מתן אפשרות לדיירי בתי אבות ודיורים מוגנים להצביע במקום מגורם בלי צורך להגיע לקלפי. לפי החוק המתגבש, בבחירות הקרובות יאפשרו לקשישים להצביע במעטפות כפולות. בימים אלו, וועדת החוקה מגבשת את נוסח החוק. 

© צילום: fotolia

יום שני 21.12

אסתר הורגן נמצאה ללא רוח חיים ביער

אסתר הורגן, אם לשישה, שהתגוררה ביישוב טל מנשה שממוקם בשומרון, יצאה ביום שני האחרון לריצה באזור הצהריים ולא חזרה לביתה. כאשר היא נמצאה, צוות מד"א קבעה את מותה במקום כשמצאו אותה באזור היער. במשטרה חושדים שהרקע לרצח הוא מניע לאומני.

אושר בידוד במלונית לחוזרים מחו"ל

הממשלה אישרה את ההגבלות החדשות על הישראלים שחוזרים מחו"ל. הצו נכנס בתוקפו יומיים לאחר מכן, ביום רביעי. לפי הצו, השבים מחו"ל, מכל מדינה שהיא, ידרשו להיכנס לבידוד במלונית במשך 14 ימים או לחילופין 10 ימים אם יבצעו 2 בדיקות קורונה שתוצאותיהן יהיו שליליות.

חזרתם מחו"ל? היישר למלונית!
חזרתם מחו"ל? היישר למלונית! © sutterstock

שיירת מחאה נגד האלימות בחברה הערבית

לאור עליית מקרי הרצח והפשיעה בחברה הערבית, ביניהם מקרה הרצח המשולש בשומרון שאירע שבוע שעבר, גרם לרבים להירתם לשיירת מחאה שבו עשרות כלי רכב נסעו בכביש 6 מכפר קרע בדרכם לירושלים. משפחות שכולות נכחו באירוע והמשתתפים הניפו דגלים שחורים. מתחילת השנה נרצחו 108 בני אדם מהמגזר הערבי ורק רבע מן המקרים פוענחו.

 יום שלישי 22.12

הקורונה מגיעה לאנטרקטיקה
אנטרקטיקה הייתה היבשת היחידה בעולם ללא קורונה, וכעת התגלתה המגפה גם ביבשת הקרח הגדולה והמבודדת בעולם. אז איך זה קרה? צבא צ'ילה המחזיק בסיס ביבשת דיווח כי התגלו 36 אנשים מתוך הבסיס עצמו כנשאים של הנגיף. על פי ההודעה שמסר צבא צ'ילה האנשים בבסיס נדבקו לאחר שספינת תחזוקה שהגיעה לבסיס הכילה בתוכה שלושה נשאים. חולי הקורונה פונו והוכנסו לבידוד ודווח שמצבם טוב, אך ליתר ביטחון וכדי למנוע את התפשטות הנגיף ביבשת נעצרו כל פעולות המחקר באנטרקטיקה.

יום רביעי 23.12

בדרך לסגר מלא

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, התראיין לערוץ כאן והתייחס לכמות העלייה במספר הנדבקים. לדבריו "המצב מדאיג ויש קפיצה מטרידה בתחלואה" והוא מדגיש שהמצב מחייב סגר מיידי. הסגר הולך להיות במשך כשבועיים עם אופצייה להארכה. פרופסור אש התייחס גם לחיסונים ואמר: "אני מעריך שנחסן 20% מהאוכלוסייה, שהם לפחות האוכלוסייה בסיכון, עד חודש מרץ כך שנוכל להתנהג אחרת.


הסדרה החדשה של ליאור רז ונטפליקס

הקורונה גרמה להרבה עיכובים בחיינו, אחד מהם הוא דחיית הפקת הענק של נטפליקס בכיכובו של ליאור רז. הצילומים החלו אך הופסקו בחודש מרץ עם התפרצות הקורונה. אבל, בהפקה הפיקחו לקחים וצפויים להקפיד על ההנחיות בכדי למנוע הפסקת צילומים נוספת. הסדרה צפויה לחזור ולהצטלם בסוף ינואר 2021 מה שאומר שאם לא יתרחשו שינויים כבר באמצע החודש הבא יחלו הצילומים.

 

יום חמישי 24.12

כאוס בנתב"ג – מאות ישראלים לא מוכנים להתפנות למלוניות

לאחר שהתגלה המוטציה בבריטניה ועקב החשש מהתפשטות של המגפה, קבינט הקורנה החליט בידוד במלונית לכל השבים מחו"ל שהתחילה ביום ד' האחרון. מאות ישראלים שחזרו מחו"ל, סירבו להתפנות למלוניות, דבר שגרם לבלגן וצעקות בנמל התעופה.

עופר שלח פורש מ"יש עתיד" ומקים מפלגה חדשה

חבר הכנסת עופר שלח כינס מסיבת עיתונים ובה הודיע על פרישתו ממפלגת "יש עתיד" והקמת מפלגה חדשה. בהצהרה אמר: "ישראל נמצאת בצומת קריטי. בבחירות הקרובות יוכרע אם נמשיך לחיות תחת שלטון כושל ורקוב מוסרית, או שנסיים את המשבר הפוליטי הארוך. הצומת הזה מחייב לקבל החלטות אמיצות". יאיר לפיד, ראש מפלגת "יש עתיד" הגיב ואיחל לו בהצלחה בהמשך בציוץ שהעלה לטוויטר.

יום שישי 25.12

מלך מרוקו ונתניהו שוחחו בפעם הראשונה לאחר חידוש היחסים עם מרוקו

לאחר מספר הסכמי נורמליזציה שנחתמו בתקופה האחרונה בין ישראל לבין מדינות ערביות, וביניהן – הסכם השלום עם איחוד האמירויות, בחריין וסודן, הגיע תורה של מרוקו. בתחילת השבוע נחתמו הסכמי הנורמליזציה בין ישראל למרוקו ואתמול (שישי) התרחשה שיחת הטלפון הראשונה בין ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לבין מלך מרוקו, מוחמד השישי. במהלך השיחה הם בירכו על חידוש ההסכמים וחתימת ההצהרה המשותפת.

אלפי בני אדם צעדו לזכר אסתר הורגן ז"ל

בתחילת השבוע אסתר הורגן יצאה לריצה ובשעות הלילה המאוחרות אותרה ללא רוח חיים. ביום ו' האחרון, אלפים צעדו לזכרה כדי לחלוק לה כבוד אחרון, הם צעדו בשבילים שבצפון השומרון וטיילו במסלולים השונים וביער ריחן.

 יום שבת 26.12

שני עצי חג מולד הוצתו בעיר סכנין

אלמונים הציתו הלילה שני עצי חג המולד שהוצבו ליד כנסיות בעיר סכנין. העצים שהועלו באש, ונשרפו חלקית, הוצבו סמוך לכנסייה הקתולית ולכנסייה האורתודוקסית בעיר.
בסכנין ישנה קהילה נוצרית קטנה שמהווה חמישה אחוזים לעומת הרוב המוסלמי הגדול.
בקהילה הנוצרית בארץ הביעו זעם על הצתות העצים, וקראו להתייחס אליהן כאל טרור לכל דבר. וודיע אבו נסאר, יועץ לראשי הכנסיות בישראל, אמר כי שתי ההצתות הנפרדות מראות בבירור שהייתה "כוונת זדון" מאחורי המעשים: "אנו דורשים מכוחות הביטחון ורשויות המדינה להתייחס לאירוע כפיגוע טרור. חובה להביא את הטרוריסטים לדין".

צה"ל תקף ברצועת עזה בעקבות ירי אל העיר אשקלון

בעקבות ירי הטילים אל העיר האשקלון, תקף צה"ל יעדים ברצועת עזה שכוללים אתרי ייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתית תת קרקעית ועמדה צבאית של חמאס. שני פלסטינים נפצעו קל . דוברות מד"א פרסמה כי לאחר השיגורים לעבר ישראל לא התקבלו קריאות על נפגעים, למעט נפגעי חרדה בודדים". תושבים באזור דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו כתוצאה מהיירוטים. מבית החולים ברזילי באשקלון נמסר כי נפגעת חרדה בת 20, תושבת העיר, הגיעה אל המיון וטופלה על-ידי גורמי המקצוע. בנוסף, שלושה תושבים הגיעו למיון בברזילי אחרי שנפצעו כשרצו למרחב המוגן.

תגובות