לא רק כבשים: חמש דרכים שיעזרו לכם להירדם . AdobeStock

לא רק כבשים: חמש דרכים שיעזרו לכם להירדם

מכירים את זה שאתם עייפים, נכנסים למיטה אבל לוקח לכם המון זמן להירדם? זוהי בעיה נפוצה בעיקר בקרב בני נוער שאפשר לפתור דיי בקלות. אז אם גם לכם קשה להירדם, הכתבה הבאה מיועדת עבורכם

בעקבות נגיף הקורונה שגרת השינה של רובנו נהרסו, השעות התפכו, הזמנים השתנו ואנחנו ישנים מעט. מעבר למעט שעות שינה, ישנם רבים עם קשיים להירדם. לכן, אספנו עבורכם מספר טיפים שבאמצעותם תוכלו להירדם בקלות ובמהירות!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות רגועות

קורה לכם שאתם חושבים על היום שהיה, על הדברים שעשיתם, החוויות שעברתם וגם חושבים על היום הבא ואיך יהיה? החשיבה הזאת לוקחת זמן רב, מעסיקה את המוח ולרוב מביאה לחרדה בנוגע למה שהולך לקרות. לכן, כשאנחנו נכנסים למיטה רצוי לנקות את הראש ממחשבות ולחשוב על דברים חיובים שמשמחים אתכם. זכרו, לחשוב על המבחן שיקרה מחר בכל מקרה לא יתרום לכם בשום דרך.

בצעו פעילות גופנית

נכון, לעשות פעילות גופנית נשמע לא קשור לשינה, אך גם היא משפיעה על השינה שלנו. בשל כך עלינו לבצע פעילות גופנית, רצוי מספר שעות לפני שהולכים לישון. הפעילות הגופנית מובילה לשריפת אנרגיה וזרימת דם מיטבית, כך שבסופו של היום נהייה עייפים מכל האנרגיה שהוצאנו וכך הפעילות הגופנית שביצענו תתרום לנו להירדם מהר.

© adobestock

האזינו למוזיקה רגועה

לפני שאנחנו הולכים לישון מומלץ לשמוע מוזיקה רגועה. לפי מחקרים שנערכו במקומות שונים בעולם, שמיעת מוזיקה רגועה לפני השינה, גורמת לרגיעה והרפיה, דבר שמעלה את איכות השינה ומאיץ את תהליך ההירדמות.

הימנעו ממסכים כשעה לפני הכניסה למיטה

אחת הסיבות המרכזיות לפיתוח בעיות שינה היא המסכים שמקיפים אותנו מכל עבר – סמארטפון, טאבלט, מחשב, טלוויזיה ומה לא? מומחים רבים בעולם השינה מזהירים שהשימוש במסכים משטה במוח שלנו וגורם לו לעכב את התהליכים הדרושים שהמוח אחראי עליהם והם אינם קורים בזמן הנכון. לכן, רצוי להניח את המכשירים האלקטרונים כשעה לפני השינה בצד, להתרכז בקריאת ספר, להתקלח ולתת למוח מנוחה.

 

© adobestock

 

שגרה קבועה

אחד מהדברים שהוכחו כיעילים ביותר היא שינה בשעות קבועות. ברגע שאנחנו ישנים בשעות קבועות, השעון הביולוגי של הגוף יודע לבצע את התהליכים הדרושים באופן אוטומטי וגם להירדם מהר בזמן שהולכים לישון. כך, תשנו ותקומו בשעות דומות, בנוסף לשגרה שתיווצר, תקומו ביקיצה טבעית – דבר שתורם רבות לבריאות הגוף, הגוף שלכם יכנס למעגל בריא של שינה, וההירדמות תהייה מהירה

 

תגובות