לאחר ערעור הפרקליטות: 20 חודשי מאסר לרונן ביטי. יאיר שגיא

לאחר ערעור הפרקליטות: 20 חודשי מאסר לרונן ביטי

השופטים קיבלו את בקשת הפרקליטות, שערערה על העונש המקל במיוחד - תשעה חודשי עבודות שירות. כעת, אבי הזמרת המפורסמת שהורשע בעבירות מין בכמה ממעריצותיה, ירצה עונש מאסר בפועל

בית המשפט המחוזי בלוד הכריע בצהריים (יום א') בערעור הפרקליטות שביקשה להחמיר את עונשו של רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע בשורה של עבירות מין בשבע מתלוננות - מעריצות של בתו - שהיו בנות 14-13 בעת ביצוע המעשים. הרכב השופטים, החליט לגזור על ביטי 20 חודשי מאסר בפועל.

באוגוסט 2019 נגזרו על ביטי תשעה חודשי עבודות שירות, בנוסף למאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנתיים במסגרת תכנית לטיפול מונע לעברייני מין ופיצוי לנפגעות העבירה בסך כולל של 100 אלף שקלים. העונש הקל גרר ביקורת ציבורית - והפרקליטות ביקשה להחמיר עמו ולגזור עליו מאסר ממושך.

נציגת פרקליטות מחוז מרכז אמרה בדיון האחרון כי "יש נערות שנושאות תחושות אשמה, בושה וחרדות כבדים, כולל חרדה להיחשף. בכל פעם שהיה סיקור תקשורתי זה גרם להן לטלטלה וזעזוע נוסף. גזר הדין הקודם מעביר מסר - במקום להרתיע הוא מקל עם העבריינים ומוציא אותם במידה מסוימת עם ידם על העליונה. אנחנו למדים על מי שחרף העובדה שעבר טיפול, מחזיק במידות מחפיצות כלפי המין השני. המעשים המתוארים בכתב האישום מכוערים מאוד".

© צילום: ליהי קרופניק

מנגד, עורך הדין אבי חימי שייצג את ביטי עם עורכת הדין רותם טובול אמר בדיון: "יש לשים על כפות המאזניים את היות ביטי בן 50 ונעדר עבר פלילי, ואת הנזקים שהוא ומשפחתו ספגו עד כה ואת הנזק העצום שעוד ילווה אותם שנים לבוא, ולשקול גם את המלצות תסקיר שירות המבחן לגבי הערכת המסוכנות המינית הנמוכה ואת הפיצוי של 100 אלף שקל שיזמנו. אני יודע שההרכב הזה לא לוקח בחשבון סיקור תקשורתי, אבל יש הבדל בין ביקורת ציבורית לגיטימית להשתלחות חסרת רסן בשופט של בית משפט כאילו מדובר באדם שעיניו לא בראשו".

לדבריו, "אם זה לא היה רונן ביטי, לא היינו פה בערעור. במה בית משפט טעה כשליווה את התיק והגענו להסדר מוסכם? כל העבירות היו במישור הווירטואלי. אם ניתן לציבור לקבוע את פסקי הדין, לא נצטרך מערכת משפט - נחזור לכיכר העיר. אמרנו: אנחנו מצטערים, אנחנו מתביישים. אף אחד לא מקל ראש. אדם בן 50 לא צריך להגיע לשיח כזה, אבל יש מדרג לעבירות כאלו".
בהודעת הערעור, שנכתבה על ידי עו"ד בן אסולין, דובר על "קיומם של פערי כוחות 'חריגים' בין ביטי למתלוננות". על פי הנטען, "העובדה שהמעשים בוצעו לאורך תקופה של כחצי שנה וכלפי שבע מתלוננות שונות בגילאים 14-13 שנים בלבד, חומרת המעשים בדגש על מהות התכנים המיניים וההצעות המיניות הבוטות שהציע המשיב למתלוננות, העובדה כי המשיב פעל בתחכום ותוך שימוש באמצעים להסוואת המעשים המדוברים ואף פעל להטיל מורא על המתלוננות לאחר שגילו לזוגתו על המעשים.
תגיות
תגובות