אמ;לק: מתחילים לחסן את בני הנוער. AdobeStock

אמ;לק: מתחילים לחסן את בני הנוער

הייתם עסוקים מדי ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים מדי ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון 17.1

נהריה מוצפת בגלל הגשמים

העיר נהריה שממוקמת בצפון הארץ הוצפה ביום ראשון האחרון, כאשר נהר הגעתון עלה על גדותיו. מפלס המים הגיע כמעט עד לפתחי חנויות שהיו בקרבת הנחל. ראש עריית נהריה ביקש מהתושבים להישאר בבתים. המשטר חסמה את הכניסות לעיר, ורק לאחר סיום הגשמים וירידת מפלס המים נפתחו המחסומים.

נפתחה חקירה בעקבות מותו של משה חרזי

המשטרה התחילה לחקור את נסיבות האירוע המצער שבו נפטר משה חרזי, בן 47 ואב לחמישה ילדים. חרזי היה צחובר למערכת הנשמה בזמן אישפוזו בבית החולים ואילו מסיבות שאינן ידועות עדיין, הוא נותק. שבו נותק צינור מערכת ההנשמה בלי שצוות בית החולים הבחין בכך. 

יום שני 18.1

מינוי תפקידים בכירים במשטרה

לאחר שהמינוי של יעקב שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה אושר בממשלה ביום ראשון האחרון. יום לאחר מכן, ביום שני, מונה דוד ביתן לסגנו. מונו גם מפקדי המחוזות – עמיחי אשד מונה למפקד מחוז תל אביב, משה ברקת נבחר למפקד מחוז מרכז, פרץ עמר מונה לפקד על המחוז הדרומי, יורם סופר יפקד על מחוז החוף ודורון תורג'מן על מחוז ירושלים. שורת מינויים אלו באה לאחר זמן רב ללא מינוי קבוע של מפכ"ל משטרה.

חדשות טובות: כורי זהב שנלכדו הצליחו לשדר אות חיים

שבוע לאחר שהתרחש פיצוץ במכרה זהב שבו נלכדו מספר כורים בסין, התברר כי 12 מהם עדיין בחיים. הכורים העבירו פתק לאחר משיכה בחבלים ודפיקות על צינור הקידוח מעומק הפיר כדי להצליח להעביר אות חיים. אנשי חילוץ רבים פועלים במרץ כדי לחלץ אותם, בינתיים לא ידוע מה עלה בגורלם של עשרה פועלים נוספים.

יום שלישי 19.1

 צה"ל תקף ברצועת עזה בעקבות ירי רקטות של חמאס

צה"ל תקף בעזה בעקבות רקטה ששוגרה מרצועת עזה לשטח ישראל ונפלה בשטח פתוח. דובר צה"ל מסר כי בתגובה לירי הרקטה בוצע ירי טנקים לעבר עמדות של חמאס. השיגור מצטרף לשתי רקטות ששוגרו לפני יום ונחתו בים בסמוך לאשדוד. כתגובה צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס בניהם :אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתית תת קרקעית , ועמדה צבאית.

יום רביעי 20.1

פיצוץ ענק במרכז מדריד 

פיצוץ גדול התרחש במרכז העיר מדריד, שככל הנראה התרחש מדליפת גז ולא מפיגוע טרור. באירוע קרסו לפחות שלוש הקומות העליונות של הבניין - בין שמונה הקומות. שמונה בני אדם נפצעו בפיצוץ וראש העיר של מדריד אישר כי לפחות שניים נהרגו. סמוך למבנה הדובר של בית האבות, שנמצא סמוך למקום הפיצוץ, מסר כי "אף תושב או עובד לא נפצע", והוסיף כי מפנים את כל הדיירים למלון.

ג'ו ביידן הושבע לנשיא ארצות הברית, וקמלה האריס לסגניתו

ג'ו ביידן הושבע לנשיא ארצות הברית בטקס בגבעת הקפיטול תחת אבטחה כבדה. לטקס הגיעו שלושה נשיאי ארצות הברית לשעבר - ברק אובמה, ג'ורג' בוש וביל קלינטון. הזמרת ליידי גאגא השתתפה גם היא בטקס ושרה את ההמנון האמריקאי ולאחר מכן הזמרת ג'ניפר לופז הגיעה גם היא להופעת אורח. גם סגן הנשיא מייק פנס הגיע. מי שלא נכח בטקס הוא הנשיא היוצא דונלד טראמפ.

כארבע שעות לאחר הטקס, נכנס ביידן לבית הלבן, חתם וביטל כ-17 צווים של טראמפ ביניהם: חזרה להסכם פריז - במאבק בהתחממות הגלובלית, הפסקת בניית החומה בדרום ארצות הברית כנגד חדירת המהגרים מדרום אמריקה, וביטול "צו המוסלמים"- כשאוסר להגירה ממדינות שטראמפ הגדיר כמסוכנות כמו סוריה, סומליה ותימן.

הושבע לנשיא
הושבע לנשיא © gettyimages_IL/Alex Wong

יום חמישי 21.1 

הציבור היפני נגד האולימפיאדה

הרוב הגדול במדינה אמר את דברו: הרוב הגדול ביפן רוצה לדחות את האולימפיאדה מהקיץ הקרוב למועד אחר וזה עוד במקרה הטוב. כל זה נובע מהעלייה הרצינית בתחלואה ביפן שהכריזה על מצב חירום במדינה שהובילה לבהלה גדולה מצד הציבור ולאווירה קשה ברחובות. עם זאת מי שלא נשאר אדיש הוא ראש הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך שאמר: "אין לנו סיבה לחשוב שהמשחקים לא ייצאו לפועל ב-23 בחודש יולי".

יום שישי 22.1

מצפצפים על ההנחיות

מנתוני החברה שפורסמו בשישי עולה כי נרשמה ירידה של יותר מ-12.5% בשיעור האזרחים אשר מקפידים על בידוד ביתי. כלומר רק שליש מכלל האזרחים שחוזרים מחו"ל שומרים על ההנחיה. זאת למרות ובניגוד להנחיות הממשלה אשר הורתה לפני כחודש על חובת בידוד לכל הישראלים אשר חוזרים מכל המדינות זאת בעקבות המוטציות של נגיף הקורונה שהתגלה ברחבי העולם.

יום שבת 23.1

מגיש הטלוויזיה לארי קינג הלך לעולמו

לפני שלושה שבועות לארי קינג אובחן כחיובי לנגיף הקורונה ואושפז בבית חולים בלוס אנג'לס בשל חשש להחמרה במצבו, מפני שהוא סובל ממחלות רקע שונות, בהן סרטן ובעיות לב. היום (שבת) הוא הלך לעולמו בגיל 87. קינג התפרסם בזכות קריירה ענפה כמגיש טלוויזיה ורדיו יהודי-אמריקני.  

החל מהערב תלמידי כיתות י"א-י"ב יחוסנו

קופות החולים כללית ולאומית הודיעו כי יחלו לחסן את תלמידי כיתות י"א-י"ב כדי לא לפגוע בבגרויות ולאפשר לתלמידים להגיע לבית הספר כדי להיבחן. קופת החולים כללית הודיעה שהחל מהערב (שבת) היא תאפשר לכל המבוטחים שנולדו בשנים  2004-2003 להגיע להתחסן ללא קביעת תור ובליווי אחד מההורים. קופת החולים לאומית סיפרה שגם היא מתכוונת לחסן מבוטחים שנולדו בשנים 2004-2003, מותנה בקביעת תור מראש.

 

תגובות