אמ;לק: תוצאות הסגר, החיסונים ותאונת המסוק בצפון. AdobeStock

אמ;לק: תוצאות הסגר, החיסונים ותאונת המסוק בצפון

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

7.2.2021, יום ראשון

עסקי "אחד על אחד" נפתחים בפעם הראשונה לאחר הסגר

לאחר שהגיעה הממשלה להסכמות לגבי יציאה מהסגר בשבוע שעבר, הגיעו לסופן היום מספר הגבלות, ביניהן הגבלת המרחק. אך ההגבלה החשובה ביותר שהוסרה הייתה ההגבלה על פעילות עסקים שפועלים במתכונת אחד על אחד, ביניהם ספרים וקוסמטיקאיות. ההחלטה מגיעה כשלב הראשון של תוכנית הפתיחה מחדש, והגבלות נוספות יוסרו בהמשך השבוע הקרוב, ביניהן הגבלות על מערכת החינוך, ועל עסקים נוספים.

הסכמה בממשלה על מתווה לפתיחת מערכת החינוך

כחלק מתהליך ההגעה להבנות של הקבינט והממשלה, הוסכם על מתווה לפתיחת מערכת החינוך. המתווה מהווה פתיחה של בתי הספר בכיתות א'-ד', בערים ירוקות וצהובות, בנוסף לערים כתומות שהגיעו ליעדי חיסון מסוימים. ישנן מספר בעיות שנותרו בגדרן כמו מצבן של כיתות י"א ו -י''ב, שאלת האכיפה של חוקי הפתיחה והסגר, מציאת פתרונות יצירתיים בערים אדומות, ואף פתיחת העסקים, הקניונים, וחנויות הרחוב.

© adobestock

8.2.2021, יום שני

משפט ההדחה של הנשיא לשעבר טראמפ מתחיל

למעלה משבועיים מאז תום כהונתו של הנשיא היוצא של ארצות הברית, החל היום הסנאט האמריקאי את התהליך להדחתו. הרוב בסנאט, אשר תומך בהדחה, סובר כי הדחה של נשיא לשעבר מהווה תגובה סמלית למעשיו בשישה לינואר ולטענתם, אלו גרמו לפריצה לגבולות הקפיטול האמריקאי. מנגד, המיעוט בסנאט טוען כי על פי חוקת ארצות הברית, אי אפשר להדיח נשיא שאינו מכהן, ושתהליך ההדחה חייב להיות מובל על ידי השופט הראשי של בית המשפט העליון, ולא על ידי סנאטור, במקרה זה פטריק ליהי, כהחלטת הרוב.

© Mark Wilson/gettyimgaes_IL

פייסבוק מסירה קבוצה של 14,000 מתנגדי חיסונים

במהלך מאבק מתמשך בהפצת חדשות כזב לגבי חיסוני הקורונה, הסירה "פייסבוק" את הקבוצה "אומרים לא לדרכון הירוק". הקבוצה, ששימשה להפצת תיאוריות קונספירציה לגבי סוגי החיסונים השונים, וכללה טענות שמציגות את החיסון כגורם מחלה, ואף מוות. הקבוצה שכללה למעלה מארבעה עשר אלף מתנגדי חיסונים, עודדה את משתמשי הקבוצה להזמין תורים להתחסן כנגד קורונה, ואז לבטלם ברגע האחרון במטרה לבזבז את החיסונים ולגרום לזריקתם לפח.

9.2.2021 , יום שלישי

לראשונה: בעלי צליאק ביחידות לוחמה

החל מחודש הבא יוכלו בעלי צליאק להתגייס ליחידות לוחמות. החלטה זו נקבעה בזכות עילי ויל, נער בעל צליאק שהגיש עתירה לבג"ץ והורה לתת לצה"ל לתת לו להתגייס לשירות קרבי. בצה"ל הודיעו כי הם ערוכים לאספקה שוטפת של מזון נטול גלוטן בשגרה ובחירום. ועם זאת, מכיוון שמדובר ביחידות מתמרנות וסיירות, יהיו  פעילויות שעליהן יצטרכו לוותר בהיעדר אוכל מותאם הלוחמים לעתיד התבקשו לחתום על האיגרת ולהצהיר כי הם בעלי צליאק על מנת לאשר את התנדבותם ליחידות הללו.

© קרדיט: דובר צה"ל

גאווה ישראלית: הקבוצה של דני אבדיה מנצחת

דני אבדיה וקבוצתו, "וושינגטון וויזארדס" השיגו ניצחון חשוב לאחר שגברו על "שיקגו בולס" בתום משחק דרמטי וצמוד. הניצחון בא לאחר שתי תבוסות והביא מעט הקלה למאמן. אבדיה, קלע משחק שלישי ברציפות 4 נקודות בלבד עם זאת, הוא גם הוריד 10 "ריבאונדים" ורשם שלוש חטיפות אחרי שני משחקים שבהם קיבל כרבע שעה בלבד, אבדיה זכה הפעם ל28 - נקודות מהמאמן בוריס.

10.2.2021 , יום רביעי

בלימה בהתפשטות מגפת הקורונה

ברביעי האחרון פרסם משרד הבריאות  את נתוני התחלואה ואובחנו 6,062 אנשים כמאומתים לנגיף.  משרד הבריאות נמסר שמדובר בנתונים מעודדים בהשוואה למצב בתחילת ינואר וכי הם מאמינים שבעקבות החיסון והסגר המצב משתפר. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנתונים והגיב: "אנו בוחנים את צעדינו לפי האיזון בין החיסונים לתחלואה" וכן, קבינט הקורונה אישר פתיחה חלקית של מערכת החינוך ביישובים ירוקים וצהובים.

 

© adobestock

 

סטיבן שפילברג זוכה פרס "בראשית" לשנת 2021

פרס "בראשית" הוא פרס בסך מיליון דולר אותו מקבל הזוכה ותורם לנושא פילנתרופי בעל משמעות אישית שחשובה לו. על פי קרן הפרס, הפרס יוענק לסטיבן שפילברג  בשל היותו אחד מהקולנוענים המשפיעים ביותר בתולדות הקולנוע, מחויבותו לעשייה חברתית ולפילנתרופיה ועמדתו הברורה כנגד האנטישמיות וצורות אחרות של שנאת חינם וחוסר סובלנות ואת ומסירתו יוצאת הדופן לשימור ולהעברת זיכרון השואה  לדורות הבאים דרך סרטיו ופעילותו הציבורית.

יום חמישי , 11.2.2021 

הקצין שהואשם בגרימת מותו של סלומון טקה, יוחזר למשטרה

ניצב יורם סופר, שנכנס לתפקיד מפקד מחוז חוף של המשטרה ביום שלישי החארון, נפגש עם קצין המשטרה המואשם כי גרם למותו של סלומון טקה ז"ל, ששמו נאסר לפרסום מחשש איום לחייו. בסיום הפגישה הוחלט כי יחזור מהחופשה הכפויה שבה הוא נמצא מאז הירי הוא וישרת כקצין באחת התחנות במחוז. כזכור, טקה נהרג לאחר שהתעמת עם הקצין וידה עליו, יחד עם כמה נערים נוספים אבנים. הקצין שלטענתו פעל מתוך הגנה עצמית, שלף את אקדחו וירה לאדמה, אך חלק מהכדור שפגע באדמה ניתז וחדר לחזו של טקה, שמת מפצעיו שעות לאחר מכן. במשפחתו של טקה הביעו זעזוע מההחלטה להשב את הקצין לעבודתו והודיעו כי לאור המצב, המחאה של יוצאי אתיופיה תחודש.

 אביעד משה מודה שתקף את שירה איסקוב, עורכי דינו האשימו אותה

סניגוריו של אביעד משה, שמואשם בניסיון לרצח אישתו, שירה ריסקוב האשימו אותה במהלך דיון משפטי שהתנהל בחמישי האחרון, לטענתם, היא התגרתה בו בכל דרך אפשרית מאז מקרה הפלת התינוק. בנוסף, הודה משה כי תקף את איסקוב וחבט בה במערוך, תוך שהיא זועקת לעזרה. הוא הודה גם שדקר אותה, אך טען כי לא התכוון לגרום למותה.

יום שישי, 12.2.2021

חשד לאונס קבוצתי של בת 13

המשטרה חוקרת חשד לאונס קבוצתי של נערה בת 13 בסיכון על ידי ארבעה גברים. החקיה החלה לפני חודש בעקבות תלונת הנערה שברחה ממוסד בשרון בו היא נמצאת, תושבת אזור השרון. טרם נעצרו חשודים. משפחתה של הנערה סיפרה כי אחרי מסירת העדות, הנערה ברחה מביתה. ואולם, בהמשך היא אותרה בריאה ושלמה. 

 

© צילום: Fotolia

יום שבת , 13.2.2021

 

אסטרהזניקה מודיעה שתחל בניסוי לבדיקת החיסון נגד הקורונה אצל ילדים

יצרנית התרופות אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד בבריטניה הודיעו שיחלו בבדיקת החיסון נגד נגיף הקורונה אצל ילדים בני 6 עד 17. מדובר בפעם הראשונה שהחיסון נבדק אצל גילאים צעירים אלו בעוד שהחברות "פייזר" ו – "מודרנה" בוחנות כרגע את החיסונים רק אצל בני נוער בגילאים 12 – 15.

שני הרוגים בהתרסקות מסוק בסמוך לעפולה

מסוק קל התרסק באזור גבעת המורה, סמוך לעיר עפולה שבצפון. טייס המסוק ונוסע נוסף, גברים בשנות ה-60 לחייהם ממרכז הארץ נהרגו בתאונה. המסוק התרסק בשטח חלקאי וצוותי מד"א שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותם.

תגיות
תגובות