אמ;לק: מחאת התלמידים יוצאת לדרך. adobestock

אמ;לק: מחאת התלמידים יוצאת לדרך

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 21.2.2021

מחאות תלמידי חטיבות הביניים בקניונים:

ביום ראשון נפתח כל המסחר לציבור הרחב – הקניונים וחנויות הרחוב נפתחו לכולם וחדרי הכושר, המלונות ואירועי התרבות למחוסנים ומחלימים בלבד. מי שנשארו בבית הם תלמידי כיתות ז' – י' שנאלצים לחכות לפעימת ההקלות הבאה כדי לחזור לשולחנות בתי הספר שלא ראו כבר כמעט שנה שלמה. תלמידים רבים ברחבי הארץ התארגנו לקבוצות למידה בקניונים כמחאה על כך שגם לאחר שנה שלמה, שוכחים אותם בבית בזמן שכל המסחר נפתח.

© AdobeStock

שירה איסקוב העידה בבית המשפט נגד בעלה שניסה לרצוח אותה:

שירה איסקוב, שהסיפור שלה הרעיד את המדינה וריגש את כולם, העידה נגד בעלה לשעבר אביעד משה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. שירה שחזרה את כל האירועים שקרו לפני ובזמן ניסיון הרצח שלה ע"י בעלה בערב ראש השנה האחרון במצפה רמון ותיארה את כל התמונות הקשות. אביעד משה נכח גם באולם בית המשפט בזמן העדות.

יום שני, 22.2.2021

בית המשפט מודיע על מועד תחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו:

השופטים במשפט נתניהו הודיעו ששלב ההוכחות יחל ב – 5 באפריל, 13 ימים לאחר הבחירות. שלב ההוכחות יתקיים שלושה ימים בשבוע בימים שני, שלישי ורביעי וימשך מספר שעות כל יום. בקשת נתניהו לביטול כתב האישום נגדו בטענה להתנהלות לא תקינה במתן האישור לפתוח בחקירה נדחתה בבית המשפט, אך השופטים העבירו ביקורת כלפי היועץ המשפטי מנדלבליט בנושא.

© gettyimages.IL/Amir Levy

הממשלה אישרה פיצוי כספי למשפחות ילדי תימן:

הממשלה אישרה פיצוי של 150 אלף שקלים למשפחות שילדיהן מתו ולא נמסר להם מידה עליהם בזמן אמת, וכן 200 אלף ש"ח למשפחות שלא יודעות בכלל מה עלה בגורל ילדיהן. סכום סך הפיצויים עומד על 162 מיליון ש"ח ועצם ההחלטה מהווה הכרה רשמית בפרשה שזעזעה את המדינה ובעוול שנעשה למשפחות רבות.

יום שלישי 23.2.2021

הסדרה "הצורף" נמכרה לשידור בארצות הברית:

הסדרה "הצורף" בכיכובם של אדיר מילר, יהורם גאון, ליאור אשכנזי ושחקנים נוספים, נמכרה לשידור בארצות הברית על ידי חברת TOPIC האמריקאית. הסדרה שודרה בארץ בחברת "HOT" לפני כחמש שנים, הסדרה היא מז'אנר של סדרות מתח.

הוחלט על מינוי שגרירת ארה"ב באו"ם:

ביום שלישי האחרון, לינדה תומס גרינפילד מונתה באופן רשמי לשגרירת ארה"ב באום. הסנאט האמריקני אישר את מינויה ברוב של 78 סנטורים אל מול 20 סנטורים שהצביעו נגד.

ישראל העבירה כמות מנות חיסון סמלית למספר מדינות בעולם:

לשכת ראש הממשלה הודיעה ביום ג' האחרון על החלטתה להעביר כמות סמלית של חיסוני "מודרנה" למספר מדינות. החיסונים הועברו לטובת הצוותים הרפואיים של הרשות הפלסטינית, הונדורס ומדינות נוספות שפנו אליה בבקשה לסייע באספקת חיסוני הקורונה. ההחלטה על העברת החיסונים נעשתה בעקבות הצטברות כמות חיסונים ללא שימוש.

© adobestock

יום רביעי, 24.2.2021

לוחמים הגיעו לשמח את הילדים המאושפזים בבית החולים רמב"ם:

ביום רביעי האחרון, ציינו את חג הפורים ולכבוד מאורע זה, לוחמים מיחידות מובחרות הגיעו אל בית החולים ברמב"ם כדי לשמח את הילדים המאושפזים. הלוחמים גלשו בסנפלינג מגג בית החולים בעודם מחופשים לגיבורי על וחילקו מתנות וממתקים לילדים. לוחמי הימ"מ מסרו: "מבחינתנו זו זכות להגיע ולשמח ילדים חולים, ואנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו לעשות זאת, לצד המשימות לשמירה על ביטחון הציבור".

לוחם צה"ל נפצע מירי בראשו:

ביום רביעי האחרון  לוחם ביחידת הנח"ל בצה"ל נפצע מירי בראשו בבסיס מחנה תבץ שממוקם בבקעה. החייל, נמצא שרוע על הרצפה כאשר הוא סובל מפגיעה בראשו והוא פונה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. דובר צה"ל הודיע: "מחקירה ראשונית עולה כי הלוחם נפצע ככל הנראה מירי מנשקו של חייל אחר בשטח הבסיס".

הכנסת אישרה: מידע על מי שלא יתחסן יועבר לרשויות המקומיות

הכנסת אישרה ביום ד' האחרון בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת בריאות העם. החוק מאפשר למשרד הבריאות להעביר מידע על כל האנשים שלא התחסנו לרשויות המקומיות.

יום חמישי, 25.2.2021

עוצר לילי בערב פורים:

בעקבות החלטת הממשלה מדינת ישראל נכנסה לעוצר לילי בערב פורים כדי למנוע את התפשטות הנגיף במסיבות פורים. העוצר ימשך מדי לילה עד יום ראשון בשעות 5:00-20:30 (בבוקר)  . בדומה למגבלות הסגר הקודם חל איסור על שהייה בביתו של אחר, צמצום התפוסה בתחבורה ציבורית ומגבלות המרחק עד קילומטר מהבית .

© adobestock

נבחר מסוק התובלה החדש של ישראל:

שר הביטחון בני גנץ קיבל ואישר את המלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ,להחלפת מסוקי היסעור המשמשים את צה"ל משנות ה-60 , המסוק החדש הוא ה"סופר יסעור" (CH53K)  מתוצרת "לוקהיד מרטין", שהוא למעשה דומה מאוד למסוק העכשווי של חיל האוויר , אך הוא בעל טכנולוגיה מתקדמת יותר וכולו ממוחשב. המסוקים שעלו על השולחן היו הצ'ינוק המפורסם בעל שני הפרופלורים , או המסוק הנבחר שמוביל כמעט בכל בחינה על הצ'ינוק ואף חדש ממנו.

 פיצוץ מסתורי פגע בספינה ישראלית במפרץ עומאן:

הספינה "MV HELIOS RAY,"  השייכת לחברה ישראלית הייתה בדרכה לסינגפור מהעיר דמאם שבסעודיה כשהגיעה למפרץ עומאן ( מפרץ בין המדינות  איראן לעומאן ) בשעה 22:40 התרחש פיצוץ בספינה, לא היו נפגעים , אך הספינה ניזוקה ונאלצה לחזור על עקבותיה. הבעלים של הספינה הוא רמי אונגר  הוא אמר אחרי הפיצוץ "אנחנו לא יכולים לדעת מה בדיוק קרה עד שהאונייה תחזור לנמל. זה או טילים או מוקשים ששמו על הדופן". הוא ציין כי מהפיצוץ נוצרו חורים בדופן הספינה, וכי הוא מצפה שהסוגייה תיבדק יחד עם גורמים בישראל.

יום שישי, 26.2.2020

למרות סגרת נתב"ג מאות עולים היגיעו לישראל:

הממשלה אפשרה למאות עולים מאוקרינה ומאתיופיה לעלות לארץ, למרות אתגרי הקורונה. הגעת העולים מתרחשת בעקבות פעולותיה של שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, בשיתוף שרת התחבורה, מירי רגב, להחרגת טיסות עולים מאורגנות ובשיתוף הסוכנות היהודית והקרן לידידות. העולים מאוקראינה והעולים מאתיופיה מגיעים לישראל אחרי עשרות שנים של נתק ממשפחותיהם ועכשיו יזכו להתאחד עם בני משפחותיהם על אף סגר התעופה.

© AdobeStock

לראשונה בממשל ביידן, תקיפה אמריקאיות נגד כוחות תומכי איראן:

לאחר ניסיונות כושלים מצד ארצות הברית להגיע להסכם הגרעין עם איראן ובתגובה לירי על השגרירות האמריקאית בעיראק על ידי כוחות תומכי איראן , ארצות הברית הגיבה בתקיפה על מטרות איראניות בסוריה, מדובר בתקיפה הראשונה הידועה של צבא ארה"ב באזור מתחילת הקדנציה של הנשיא ג'ו ביידן, בין האתרים שהותקפו נמצא גם מעבר הגבול המיוחד שבנו משמרות המהפכה סמוך למעבר הגבול במזרח סוריה. המעבר שימש את הכוחות הפרו-איראניות להעברת ציוד, כוחות ונשק משטחה של עיראק לסוריה.

פורסם שמו של החשוד באונס הנערה במלונית הקורונה:

הותר לפרסום כי החשוד באונס נערה בת 13 במלונית קורונה של משרד הרווחה במרכז הארץ הוא ירין שרף בן 21 משדרות. שמו פורסם לאחר שסנגורו לא הגיש התנגדות. הוא פרסם התבטאויות אלימות נגד נשים ברשתות החברתיות. אתמול אספה המשטרה ראיות בזירה. לפי החשד, שרף אנס את הנערה בשתי הזדמנויות, הכה וחנק אותה וניסה לשדל אותה לצרוך איתו סמים ואלכוהול. שרף הפעיל דף ברשת טיקטוק שמונה יותר מ-10 אלפים עוקבים ופרסם שלל התבטאויות אלימות, פוגעניות ומחפצות כלפי נשים.

 

 

 

תגיות
תגובות