הותר לפרסום: ירין שרף יואשם באונס בת ה-13. מוטי קמחי

הותר לפרסום: ירין שרף יואשם באונס בת ה-13

תוקן סעיף העבירה נגד הצעיר שמואשם שתקף ילדה במרץ האחרון כשהיו בבידוד. במקום בעילה אסורה בהסכמה, מיוחסת לו עבירת אונס. הוא יישפט במחוזי ולא בבית משפט השלום

הותר לפרסום: בית משפט השלום בתל אביב קיבל בשבוע שעבר את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד ירין שרף וכעת מיוחסת לו עבירת אונס של בת 13 במלונית קורונה לנוער בסיכון במרץ האחרון. בעקבות כך יועבר התיק להמשך הדיונים בבית המשפט המחוזי בתל אביב. ההחלטה על החמרת כתב האישום חסתה עד היום (א') תחת צו איסור פרסום.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כתב האישום המקורי נגד שרף ייחס לו רק עבירות של בעילה אסורה בהסכמה (שהעונש עליה הוא עד חמש שנות מאסר), הטרדה מינית, איומים, תקיפה ואספקת משקה משכר לקטין. הוא לא הואשם בתחילה באונס מכיוון שלפי הפרקליטות, המעשים נעשו בהסכמת הנערה, שאמרה לו שהיא בת 14 והזמינה אותו לחדרה.

החוק קובע כי רק אם לילדה טרם מלאו 14, קיום יחסי מין איתה נחשב "אונס סטטוטורי", גם אם הדבר נעשה בהסכמתה. בשל חומרת העבירה שהופחתה, כתב האישום נגד שרף הוגש בתחילה לבית משפט השלום ולא למחוזי.

© מוטי קמחי

החלטה זו הובילה לביקורת ציבורית חריפה על הפרקליטות, וממלא מקום פרקליט המדינה עמית איסמן קיים בתגובה שורת דיונים בהשתתפות בכירי המחלקה הפלילית. בדיונים שבו ונבחנו חומרי החקירה, בוצעו כמה השלמות חקירה ונותחו החלופות המשפטיות, העובדתיות והנורמטיביות. בעקבות זאת, כאמור, שונה סעיף העבירה המיוחס לשרף לאונס.

שרף, השוהה המעצר בכלא קישון, נשפט בשבוע שעבר לשבעה ימי בידוד, שלילת שיחות טלפון למשך חודש ושלילת ביקורים לחודש, בעקבות שיחת טלפון שערך שהועברה בשידור חי בחשבון האינסטגרם שלו.

תגובות