חוק ליווי הורים לקטינים בתעשיית הבידור עבר בקריאה טרומית. באדיבות דוברות החכית

חוק ליווי הורים לקטינים בתעשיית הבידור עבר בקריאה טרומית

שינויים בעולם הבידור בנושא קטינים המשתלבים בתעשייה? חברת הכנסת לימור מגן-תלם העבירה היום בקריאה טרומית הצעת חוק בנושא • "ליווי הורים הוא הדבר המתבקש, הבסיסי וההגיוני ביותר שניתן לעשות כיום כדי לעצור את התקיפה המינית הבאה"

אחרי שנה בה התפרסמו לא מעט פרשיות ומקרים על ניצול קטינים והטרדות מיניות בעולם הבידור, נראה כי השינוי בחקיקה בנושא קרוב מתמיד. חוק ליווי הורים לקטינים בתעשיית הבידור שיזמה ח"כ לימור מגן תלם (״ישראל ביתנו״) עבר בקריאה טרומית.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חברת הכנסת אמרה היום על החוק כי: "יותר מדי פעמים אנחנו רואים נערות קטינות מגיעות לצילומים לבדן, ונתונות כקורבן למעשיו של סוכן טורפני ומטריד. הן מגיעות בגיל צעיר מתוך תקווה גדולה ונחישות להכנס לעולם הפרסום ופשוט מנצלים את תמימותן. את זה ההצעה באה לפתור". הצעת חוק זו, נועדה לטפל במקרים רבים שנחשפו בתקשורת, של ניצול, הטרדה ותקיפה מינית כנגד קטינים וקטינות אשר מגיעים ללא ליווי הורה לאודישנים וצילומים בתעשיית הבידור.

© adobestock אילוסטרציה

הצעת החוק קובעת כי העסקה של נערים ונערות עד גיל 17 בתחומי דוגמנות או הופעות כגון מבחני במה ואודישנים, ייעשו תוך הסכמה מראש ונוכחות הורה או אפוטרופוס בזמן הצילומים. כיום אין חובה כי העסקתם של ילדים מעל גיל 8 או נערים בהופעה או בצילומים תהיה בליווי הוריהם ובהשגחתם. מצב אשר חושף את הנערים והנערות למצבי ניצול בלתי נתפסים.

ח"כ מגן תלם הוסיפה: "ליווי הורים הוא הדבר המתבקש, הבסיסי וההגיוני ביותר שניתן לעשות כיום כדי לעצור את התקיפה המינית הבאה".

© באדיבות דוברות החכית
תגובות