מחאת התלמידים: "לא נשתוק כשארצנו משנה את פניה". דוברות מחאת התלמידים

מחאת התלמידים: "לא נשתוק כשארצנו משנה את פניה"

מאות תלמידים ייצאו היום (א׳) להפגין במשך שעה • על מה הם הפגינו? מה זו מחאת התלמידים? ואיך זה קשור למה שחושבים המבוגרים של בני דור הנוכחי? טור דעה

מחאת התלמידים התקיימה היום (א') בהבימה תל אביב ובמספר מוקדים נוספים ברחבי הארץ, הצליחה להוציא תלמידים מגילאי היסודי ועד תיכון, לשביתה שהתפתחה להפגנה בת שעה בה הם מוחים על העברת הסמכויות של תקציבי גפ"ן (גמישות פדגוגית וניהולית, מערכת דיגיטלית לניהול משאבים גמישים במשרד החינוך) לחבר הכנסת אבי מעוז לפני כשבועיים. המהלך הופך את סגן השר לאחראי על התוכנית החיצוניות במשרד החינוך.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© דוברות מחאת התלמידים

ההחלטה התקבלה באופן שנוי במחלוקת זאת משום לסגן השר, אבי מעוז, מיוחסות לאחרונה אמירות קשות, ביניהן: "חיילות הן כלי לקידום האג'נדה של השיוויון המגדרי", "משפחות להט"ביות לא יזכו להכרה".

בניגוד לדעה הרווחת כי בני דור הנוכחי עצלנים, שקועים בעצמם ובטיקטוק, ניכר שהפעם הם לוקחים חלק ויוצאים במעשה, במיוחד כשהם מרגישים שהגבול נחצה ומחובתם להביע את דעתם. המחאה התחילה בהתארגנות בקבוצות וואטסאפ ועמודים ברשתות החברתיות שהגיעו ליותר מ1000 עוקבים, תוך מספר ימים בודדים.

השיא הגיע שכ-1000 תלמידים יצאו להשמיע את קולם ברחובות, תוך הבהרה לגופי התקשורת שתלמידי ישראל סיימו לשתוק לנוכח האירועים הפוליטיים במדינה.

אדם מתיכון עירוני ד', עמד על הבמה ואמר: "גם אם אין לנו זכות הצבעה לא נוכל לעמוד מנגד כשארצנו משנה את פניה". נויה בת 16 מתיכונט אמרה בהפגנה: "אני מפגינה היום בעד הדמוקרטיה, נגד אבי מעוז ונגד הרפורמה על בתי המשפט".

© דוברות מחאת התלמידים

שובל לוקר ודביר פולסקי, תלמידי תיכון מיוזמי המחאה, מסרו "מרגש לראות אלפי תלמידים שנענו לקריאה והצטרפו לשביתת המחאה. מבחינתנו - זו רק ההתחלה. לא ניתן לאבי מעוז לחנך אותנו, לא נשתוק מול ההפיכה המשטרית של נתניהו ויריב לוין שתפגע בזכויות שלנו בעתיד. אנחנו מייצגים אלפי תלמידים שמוטרדים מכך שמאיימים על עתידנו ועל עתיד מדינת ישראל – ואנחנו לא מתכוונים לשתוק אל מול פגיעה ישירה בנו".

חשוב להבהיר יש מקום לכל הדעות, על כל מנהל ומנהלת במערכת החינוך לאפשר לתלמידים להביע את דעתם, תוך קיום שיח מכבד. לאפשר להם לצאת להפגנות, ולעודד אותם להיות מעורבים בנעשה במדינה.

תגובות