מורד ברשת: החוצפה של תלמידי ישראל. שינוי שיטת החינוך בקרוב? צילום אילוסטרציה: עידן גולדווסר

מורד ברשת: החוצפה של תלמידי ישראל

בסוף השבוע שמעתי על מקרה מצער שקרה בבית ספר בצפון, כאשר תלמיד הוריד למורה שלו את המכנסיים. האם הגענו לשיא החוצפה? מורד חביב בטור עצבני במיוחד

מוצאי שבת, מדפדף בין האתרים השונים ולפתע עיניי נתקלות בידיעה הזויה ומוזרה כאחת ולצערי, לא חסרות כאלו.

תלמיד הוריד למורה בכיתתו את המכנס, מול כל ילדי הכיתה. לרגע חשבתי שקפצתי בזמן לאחד באפריל או שזו ידיעה שפורסמה בטעות, אבל לא, זו ידיעה אמיתית לחלוטין.

בקריאה הראשונה צחקתי, זה נשמע לי כמו בדיחה. כשקראתי את הכתבה בפעם השנייה, לא ידעתי אם לבכות או לצחוק. בחרתי להעביר את מה שאני חושב על כך, פה, בכתב.

ובכן, עיכלתי את המידע הנורא הזה. לדמיין ילד מוריד את המכנסיים של המורה, מול שאר תלמידי הכיתה. אני לרגע לא מבין היכן מסתתר ההיגיון במעשה. נדהמתי לגלות עד לאן יכולה להגיע החוצפה של אותו ילד. האם בתוך אלפי בתי הספר בישראל, בין לכמעט מיליון תלמידי מערכת החינוך, מסתתרים עוד חוצפנים כאלו, שנהיה עדים למעשיהם באמצעות התקשורת?

לדעתי, החוצפה הישראלית הגיעה לשיאה. מילא, עוקפים בתור אנשים מבוגרים, וזה ללא שציינו שיש כאלה שצועקים עליהם. מילא, לעבור באור אדום, למרות כל תאונות הדריסה במעברי חצייה ששמענו עליהם. אבל האם החוצפה הישראלית מתחילה כבר בגיל קטן?

חשוב לציין, בכתבה שקראתי, לא פורסם גילו של הנער שביצע את המעשה. עיקרי הדברים שפורסמו: הנער לא הבין את משמעותו החמורה של המעשה שביצע, את תחושת חוסר הבטחון שיסבול ממנה המורה שלו בזמן הקרוב. אולי הרישום הפלילי שנפתח נגדו יעזור לו להבין. אני מקווה.

ומה עשו בבית הספר? השביתו את הלימודים לשעה. כשקראתי את הקטע הזה, כבר לא התאפקתי. פרצתי בצחוק מתגלגל. זה העונש? תעיפו את הכיתה המדוברת לבית. כן, דווקא לפני תקופת הבגרויות, כדי שיעשו חשבון נפש לעצמם, ועל חברם לכיתה שככל הנראה גרמו לו להרגיש טוב עם עצמו, על המעשה שביצע.

בתגובת ארגוני המורים למקרה, לא נראה הפתעה גדולה. נראה שמדובר בתופעה, כאשר חלקם הגיבו ואמרו שדברים כאלה קורים מספר פעמים בשנה, ואף מושתקים על-ידי עונש פרטני כזה או אחר.

שר החינוך גדעון סער, אשמח לשמוע את דעתך בנושא. האם תוכל לגרום לשינוי שיטת החינוך בישראל? כי כשהמורה היה נכנס לכיתה שלי היינו עומדים. היום כנראה מורידים לו את התחתונים.

תגובות