תלמידי י"ב לא יוכלו לגשת לפסיכומטרי. מה יעשו הניגשים לשתי הבחינות באותו היום? צילום: עידן גולדווסר

תלמידי י"ב לא יוכלו לגשת לפסיכומטרי

כיצד קורה שבחינת הפסיכומטרי ובחינת הבגרות במקצוע האזרחות מתנגשות באותו התאריך? שמיניסטים שצריכים לגשת לשתי הבחינות נותרו חסרי אונים לאחר שגילו את המחדל

האם תלמידי י"ב שתכננו לגשת בקיץ הקרוב לבחינת הפסיכומטרי לא יוכלו לעשות זאת? כך לפחות זה נראה במהלך השבוע האחרון, עם פרסום לוח הבגרויות של קיץ תשע"ג, שגילה כי הבחינה במקצוע האזרחות תתקיים ביום של בחינת הפסיכומטרי

שתי הבחינות כאמור, רלבנטיות לתלמידי כיתה י"ב שנדרשים להבחן בבחינת הפסיכומטרי טרם לימודיהם האקדמאיים, במסגרת מסלולי העתודה השונים של הצבא, או אלו מהם שבחרו לסיים את בחינת הפסיכומטרי לפני שירותם הצבאי.

שתי הבחינות יתקיימו ב-4 ביולי, כשהבחינה הפסיכומטרית דורשת הגעה לאחת האוניברסיטאות, לפי אזור מגורי התלמיד. הדבר מונע אפשרות ריאלית שתלמידים יבחנו באותו היום בשתי הבחינות, גם בגלל המרחק וגם בגלל הלחץ הרב של שתי בחינות משמעותיות, כשבחינת הפסיכומטרי אורכת יותר משלוש שעות. 

"אני לא מבין למה אי אפשר לשנות את המועד, למה אנחנו צריכים להדפק", אמר לפרוגי תלמיד כיתה י"ב בתיכון בכפר סבא: "זה יכול רק לפגוע בי כי אני אצטרך עכשיו לגשת למועד ב' או למועד חורף".

במועצת התלמידים הארצית לא נשארו אדישים: "ביום שלישי קיימנו דיון מול אגף הבחינות במשרד החינוך להקדמת הבחינה באזרחות ולפתרון שאר הבעיות שעלו", אמרה דוברת מועצת התלמידים הארצית יערה שפירא. 

ממשרד החינוך נמסר כי הבעיה מוכרת למשרד והיא נמצאת בטיפול.

תגובות