איזה מקצוע הכי מעניין את הסטודנטים?. פסיכולוגיה הכי פופולרי. צילום: פייסבוק

איזה מקצוע הכי מעניין את הסטודנטים?

504 נשאלים השתתפו בסקר שבא לבחון איזה מקצוע הכי פופולרי בקרב הסטודנטים בישראל. במקום הראשון זכה תחום הפסיכולוגיה. וגם, איזה מקצוע הכי מתאים למנהיגים?

הסקר המקיף שנערך באוניברסיטה העברית לקראת הימים הפתוחים שיתקיימו באוניברסיטה בסוף השבוע הקרוב, מגלה איזה מקצוע הכי מעניין את הסטודנטים ואיזה מקצוע לדעתם יעניק להם ביטחון תעסוקתי בעתיד. 

תחום הלימוד שזכה לתואר "התחום שמתאים למי שרוצים להפוך למנהיגים חברתיים", הוא תחום לימודי התקשורת אותו בחרו 14% מהנשאלים. התחום שהכי מעניין את הנשאלים הינו פסיכולוגיה עם 16% מהקולות.

התחום שהכי מעניין את הנשאלים במקום השני הוא מקצוע הרפואה עם 13% מהקולות ובמקום השלישי מדעי המחשב עם 9%. המקצועות מתמטיקה וספרות קיבלו בהתאמה: 1.3% ו-2%. באופן מפתיע, התחום שנבחר למתאים ביותר למנהיגים חברתיים במקום השני הוא מנהל עסקים. 

בנוסף גילה הסקר כי קיימת תחרות עזה בין המוח לבין הכיס כשהגורם העיקרי לבחירת חוג הלימודים (42%) הינו חיפוש מקצוע רווחי, לעומת 41% מהנשאלים שאמרו כי חשוב להם ללמוד בחוג שיעניק להם הנאה אינטלקטואלית.

יחד עם זאת, בדק הסקר מי מהנשאלים היו מעדיפים ללמוד שני מקצועות לתואר, ו-72% מהנשאלים ענו על השאלה הזו בחיוב. בסקר השתתפו 508 גברים ונשים מקרב האוכלוסיה הבוגרת בישראל.

תגובות