התיכון שמצמיח טייסים התקין מצלמות מעקב. המצלמות יתעדו את התלמידים 24/7. צילום: פייסבוק

התיכון שמצמיח טייסים התקין מצלמות מעקב

תיכון מכבים רעות, שנמצא בראש ציוני הבגרויות ואחראי על לא מעט טייסים, החל להתקין מצלמות מעקב בבית הספר. "זה כמו האח הגדול וזו חדירה לפרטיות", אמרו התלמידים

חדירה לפרטיות או הגנה על התלמידים? בתיכון מכבים רעות בעיר מודיעין, שאחראי על לא מעט טייסים בחיל האוויר ונחשב לאחד מהתיכונים המצטיינים בממוצעי הבגרויות, החלו להתקין לאחרונה מצלמות מעקב שמקליטות ומשדרות און ליין למוקד העירוני. 

את העבודות להקמת תשתית המצלמות ממנו כספי הנהגת ההורים ומדובר בחלק מתפיסת "עיר ללא אלימות", הפועלת בעיר מודיעין. המצלמות אמורות לסייע בהגברת תחושת הבטחון של תלמידי השכבות הצעירות. 

בעיריית מודיעין דיווחו כי התקנת המצלמות הובאה לידיעת התלמידים וכן המצלמות הותקנו על ידי גורמי מקצוע תוך כדי שמירה על כללי הפרטיות של התלמידים. המצלמות יקליטו מסביב לשעון את שמתרחש בבית הספר וכן השידור ינותב למוקד העירוני בעירייה. 

אך לטענת תלמידים בבית הספר, מדובר בחדירה לפרטיות: "לא מספיק שהמורים שלנו מחטטים לנו בפייסבוק, עכשיו גם יעקבו אחרינו בכל שנייה שאנחנו נושמים בבית ספר? זה יחסל לנו אפשרויות של להבריז משיעורים ולהסתתר בפינות מסתור ויגרום לנו להבריז לגמרי מהלימודים בימים שלא יתחשק לנו להכנס לכל השיעורים". 

תלמידה נוספת בבית הספר, טוענת כי הדבר יוביל לתחושת ניכור בקרב התלמידים: "זה לא נעים שמביטים עלייך כל הזמן, עכשיו המורים יוכלו לגלות מתי נכנסתי בכל יום לבית ספר וזה כבר גובל בהשתלטות על החיים שלי". 

לטענת מורה בתיכון, מדובר במהלך שיוביל למניעת אירועי וונדליזם שבית הספר ידע בשנים עברו, בעיקר לקראת תום שנת הלימודים: "היו תקריות בעבר של תלמידים שהביאו לבית הספר עשרות תרנגולות, היה מקרה של הצפת מבואה בבית הספר על ידי שמיניסטים שסיימו את שנתם האחרונה בתיכון והיו מקרים רבים של גראפיטי. אני מאמינה שכל אלו לא יוכלו לחזור כשהתלמידים ידעו שיש מצלמות שמתעדות אותם מסביב לשעון". 

תגובות