נתניה: נערים שודדים טלפונים מילדים. תופעה לא נעימה. צילום: דוברות משטרת ישראל

נתניה: נערים שודדים טלפונים מילדים

קבוצת נערים מטילה אימה על ילדי העיר נתניה, לאחר שבשבועות האחרונים ביצעה מספר מקרי שוד של טלפונים ניידים. השיטה: עוכבים אחרי הילדים, מסיחים את דעתם ואז שודדים אותם באיומים של אלימות

אימה בדרך מבית הספר. מספר ילדים בנתניה נפלו קורבן במקרים שונים במהלך השבועות האחרונים, כשקבוצת נערים שדדה מהם את מכשירי הטלפון הניידים שלהם, לעיתים גם סמארטפונים יקרים, תוך כדי איומים באלימות. 

לדברי לילך, תושבת נתניה (37), בנה בן ה-12 חזר מבית הספר לפני כשבועיים לבדו: "השעה היתה אחת בצהריים והוא נכנס הביתה בהיסטריה ובכה. אחותו שהיתה בבית התקשרה אלי ואז הבנו ששני נערים איימו עליו שירביצו לו אם הוא לא יביא להם את הטלפון שלו". 

אמש (ב'), סיפרה אילנה מיו בת ה-16 מנתניה, כי אחיה בן ה-10 הותקף גם הוא על ידי קבוצת נערים בעת שעשה את דרכו לביתו. לדבריה, הוא נשא על גופו מכשיר של חברת LG והנערים עקבו אחריו במשך דקות אחדות עד שמצאו את התזמון המושלם להגיח אליו מאחור, לדחוף אותו ולחטוף לו את הטלפון מהיד.

הקורבנות התמימים לא מספיקים אפילו לזהות מי החשוד בגניבה ותוך שניות אחדות החוטף נמלט מהמקום בריצה והקורבנות נותרים ללא אפשרות לתקשר עם המשפחה או המשטרה עד להגעה לביתם.

אז מה הפתרון כדי להימנע מחטיפת האייפונים? לדברי אבי (השם המלא שמור במערכת) ממשטרת ישראל יש מספר צעדים, שחשוב לנקוט למען שמירת בטחונכם, במידה ויש ברשותכם סמארטפון בדגש על אייפון:

המלצה מס' 1: לא להבליט את העובדה שיש לכם אייפון. מומלץ להשאיר אותו בכיס בזמן צעידה במקום שאינו הומה אדם. ז"א שבדיקת הודעות ב"וואטסאפ" וגלישה בפייסבוק בזמן הליכה אינה מומלצת.

המלצה מס' 2: ציידו את עצמכם באוזניות עם כבל ארוך כדי שתוכלו להשאיר את האייפון בכיס המכנס ולענות לשיחות תוך כדי ההליכה.

המלצה מס' 3: במידה וכן בחרתם להשתמש במכשיר בזמן הליכה ברחוב, שימו לב, שאין מדובר בשעת לילה וכי מסביבכם יש קהל של אנשים כל הזמן.

המלצה מס' 4: במידה והרגשתם, שעוקבים אחריכם בגלל זיהוי האייפון, מומלץ לייצב את ההליכה ולהראות בטחון עצמי בהליכה כדי להרתיע את הגנבים כולל שליחת מבטים לצדדים שמראים שאתם לא מפחדים.

המלצה מס' 5: לפני הכניסה לסמטאות או כניסות חשוכות לבניינים, הקפידו להביט מסביבכם ולראות האם יש דמויות חשודות שעוקבות אחרייכם. במידה ויש כאלו, המתינו עד שאלה יעלמו מטווח הראייה ועשו את העלייה הביתה או מעבר הסמטה במהירות.

המלצה מס' 6: במקרה וכן הותקפתם, עדיף לוותר על האייפון מאשר לחטוף פגיעה מהגנב. אל תנסו להיות חכמים מדי ולהתעמת איתו. מיד לאחר מכן, יש לדווח למשטרת ישראל על מעשה הגניבה.

תגובות