מאות בני נוער הגיעו למחאה החברתית. המחאה החברתית. צילום: ישראל קריספין

מאות בני נוער הגיעו למחאה החברתית

המחאה החברתית חזרה לרחובות. בני נוער הראו נוכחות מרשימה במחאה, ולקחו חלק פעיל בקריאות השונות ובצעדה שהובילה מנהיגת המחאה, דפני ליף

הדי המחאה החברתית, שהתעוררה בקיץ 2011 לא מרפים. אתמול (ש') התאגדו מובילי המחאה כדי לשוב לרחובות, ולזעוק לצדק חברתי. במחאה אמש, לקחו חלק מאות בני נוער, שהגיעו מתוך מחשבה על עתידם הכלכלי. 

הצעדה יצאה ממוקדים שונים, תחילה מגן התקווה ולאחר מכן צעדה נוספת מכיכר הבימה, לעבר רחוב קפלן, אל המקום בו הצית את עצמו משה סילמן, לפני שנה בדיוק. באותה נקודה, הקימו המוחים אנדרטה קטנה לזכרו של סילמן, ועלו לשאת דברים לזכרו ועל עתיד המחאה. 
 
דפני ליף, המזוהה כאחת ממובילות המחאה החברתית, דיברה על כך שמאז המחאה הקודמת, בשנתיים שחלפו לא חל שום שינוי במצב החברתי. עדיין ישנם אנשים קשי יום שלא סוגרים את החודש, על כך שלאנשים כמו משה סילמן, אין שנתיים לחכות.
המחאה החברתית.
המחאה החברתית.
צילום: ישראל קריספין. 
ליף טענה שחייבים להתעורר ולפנות למדינה שמממנת את הטייקונים והתאגידים הציבוריים. אחריה נשא דברים חבר הכנסת לשעבר, צ'רלי ביטון, שזעק על הקיפוח של האזרחים הפשוטים מול משכורות הענק של הבכירים במשק, וקרא לעצור את גזרות התקציב, בכל מחיר.
 
לאחר מכן המשיכה הצעדה ברחוב קפלן לכיוון רחוב מנחם בגין, שם המשטרה חסמה את ציר התנועה. ברגע לא צפוי, עשרות מפגינים החלו לצעוד לכיוון צומת הרחובות קפלן-מנחם בגין, והתיישבו על הכביש, כשמאות המפגינים וכוחות המשטרה הרבים מאחריהם, עם הצעקות "הון, שלטון - עולם תחתון", וקריאות דומות. בהמשך ירדו מאות מהמפגינים לעבר כביש איילון דרום וחסמו אותו לתנועה לדקות ארוכות. 
תגובות