מועצות הנוער מתמודדות עם הפוליו. שי פירון, שיתוף פעולה של שר החינוך, עם יו"ר מועצת התלמידים הארצית. צילום: מוקי שוורץ

מועצות הנוער מתמודדות עם הפוליו

מועצות הנוער יבקרו בבתיהם של תלמידים אשר לא מגיעים אל בית הספר, בשל בעיה במערכת החיסונית. פירון: "היוזמה משקפת לכידות חברתית"

משרד החינוך מציג שיתוף פעולה חדש, יחד עם מועצת התלמידים הארצית. במסגרת שיתוף הפעולה, יבקרו מועצות הנוער בבתיהם של תלמידים אשר לא מגיעים אל בתי הספר, בשל בעיה במערכת החיסונית.

ילדים רבים סובלים מבעיה במערכת החיסונית, זאת בשל החיסון למחלת הפוליו. אלה לא פתחו הבוקר את שנת הלימודים, ויאלצו להישאר בביתם עד שישה שבועות מיום סיום מבצע החיסון לפוליו.

נציגי מועצות הנוער יבקרו את התלמידים בבתיהם בשעות הבוקר ואחר הצהריים, ישחקו עימם, יעזרו להם בלימודים ויסייעו להורים לקיים שגרת חיים רגילה.

שר החינוך, שי פירון, יפתח את המיזם אחר הצהריים בביקור בביתה של תלמידה חולת סרטן בפתח תקווה. השר פירון ביקש לשבח את התלמידים שנרתמו לפעילות החשובה, וציין, כי יוזמה זו משקפת ערבות הדדית ולכידות חברתית. "אנו מייחסים חשיבות רבה לכך שהתלמידים שנשארים בבתיהם יקיימו שגרת חיים רגילה, ומקווים שיחזרו במהרה לספסל הלימודים" אמר פירון.

"מדובר ביוזמה חשובה שבה נמדדת האחריות של בני הנוער כלפי הסובבים אותנו בבתי הספר ובקהילה", אמרה גל יוסף, יו"ר מועצת התלמידים הארצית. "אנו קוראים לכל תלמידי החטיבה העליונה לשתף פעולה ולסייע לילדים הסובלים מבעיה בריאותית באזור מגוריהם".

כמו כן, לאחרונה הנחתה מנכ"לית משרד החינוך, הגב' דלית שטאובר, את מוסדות החינוך לתת לתלמידים אלה מענה לימודי פרטני לאורך כל תקופת שהותם בבית, בין היתר, באמצעות מערכת הלמידה מרחוק. במקרה הצורך, המשרד אף יערך לתת מענה גם באמצעות "שירות תלל"ים", במסגרתו מגיעים מורים ללמד בבית התלמיד. בנוסף,  הונחו בתי הספר להיערך עם אנשי הצוות החינוכי העומד לרשותו לשמירה על קשר שוטף עם התלמידים.

תגובות