בגובה העיניים: בשעה חצות 26 מחבלים ישוחררו. מפגינים מחוץ לכלא עופר. צילום: גיל יוחנן

בגובה העיניים: בשעה חצות 26 מחבלים ישוחררו

מבצע השחרור יוצא לדרך: ממשלת ישראל תשחרר 26 אסירים פלסטינים לחופשי כחלק מהמשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. ככל הנראה מדובר בתהליך שחרור האסירים האחרון לתקופה הקרובה. עד כה שוחררו כבר חמישה אסירים

ההפגנה הערב בכלא עופר
צילום: אוהד צויגנברג
דעה
 
עסקת שחרור האסירים היא טעות  רועי שרון
 
הנוער מביע דעה: כתב פרוגי, רועי שרון, סבור כי עסקת שחרור האסירים היא טעות חמורה: "אם בחרו לרצוח, שישלמו את המחיר הכבד וישבו על כך בבתי הסוהר מאחורי סורג ובריח"
לטור המלא
 

מבצע שחרור האסירים הפלסטינים יוצא לדרך. הלילה (ג') ממשלת ישראל תשחרר 26 אסירים פלסטינים לחופשי כחלק מהמשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. משפחות האסירים כבר ממתינות בקוצר רוח ונערכות לסעודות חגיגיות ולקבלת פנים חמה שתערך הלילה במעמד הנשיא. לאחר קבלת הפנים יצאו האסירים לבתיהם. ככל הנראה מדובר בתהליך שחרור האסירים האחרון לתקופה הקרובה.

מדובר למעשה בחלק השני של עסקת שחרור המחבלים, כשהאסירים משתחררים אל רצועת עזה והגדה המערבית, כחלק מההסכם לחידוש המשא ומתן בין הצדדים בנוגע להסכם מדיני.

דעה
 
עסקת האסירים לא תוביל לפיגועים  ישראל קריספין
 
הנוער מביע דעה: כתב פרוגי, ישראל קריספין סבור כי עסקת שחרור האסירים היא הזדמנות "כמעט היסטורית". על האפשרות שיחזרו לטרור: "בשחרור אלפי חיילים בעסקת שליט לא קרה דבר". ואילו ערכים העסקה מחזקת?
לטור המלא
 

המתנגד המרכזי מהכנסת לשחרור האסירים, הוא שר הכלכלה, נפתלי בנט, שכשלו ניסיונותיו לבטל את העסקה, כשאליו מצטרפות גם המשפחות השכולות המתנגדות למהלך, והן עתרו לבג"צ, שדחה את העתירה בנושא. כחמישה אסירים כבר שוחררו, וכרגע נמצאים בדרכם אל עבר רצועת עזה. 21 אסירים נוספים ישתחררו באופן סופי הלילה בחצות. 

בינתיים בעזה, תנועת חמאס מתעלמת כמעט לחלוטין מהשחרור. בכלי התקשורת המזוהים עם התנועה לא מדווח כמעט בכלל על שובם של האסירים. הנהגת חמאס לא התייחסה עד כה לשחרור.

תגובות