דעה: עסקת האסירים לא תוביל לפיגועים. הפיגועים יחזרו? צילום מסך: ערוץ 2

דעה: עסקת האסירים לא תוביל לפיגועים

הנוער מביע דעה: כתב פרוגי, ישראל קריספין סבור כי עסקת שחרור האסירים היא הזדמנות "כמעט היסטורית". על האפשרות שיחזרו לטרור: "בשחרור אלפי חיילים בעסקת שליט לא קרה דבר". ואילו ערכים העסקה מחזקת?

מבצע שחרור האסירים הפלסטינים יוצא לדרך. היום (ג'), בחצות, ממשלת ישראל תשחרר 26 אסירים פלסטינים לביתם כחלק מחידוש המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. כתב פרוגי, ישראל קריספין, בטור דעה התומך בצורה נחושה בהחלטה לשחרר את האסירים.

בעד או נגד העסקה?
עסקת שחרור האסירים. 
צילום: גיל יוחנן

דעה
 
עסקת שחרור האסירים היא טעות  רועי שרון
 
הנוער מביע דעה: כתב פרוגי, רועי שרון, סבור כי עסקת שחרור האסירים היא טעות חמורה: "אם בחרו לרצוח, שישלמו את המחיר הכבד וישבו על כך בבתי הסוהר מאחורי סורג ובריח"
לטור המלא
 

אנחנו נמצאים כעת בתקופה של רוגע יחסי. המצב הביטחוני שקט, הרבה יותר מאשר בשנים הקודמות, החמאס נמצא בבעיות עם מצרים, והאסירים הביטחוניים עולים הון למדינת ישראל גם כך.

לפני כשנתיים, אני תמכתי בעסקה להשבתו של גלעד שליט, תמורת 1,027 אסירים ביטחוניים, גם כאלו שנחשבים למסוכנים.

הייתה אז צעקה גדולה, אנשי כוחות הביטחון לשעבר, אנשי מפלגות הימין, כולם התריעו מגל פיגועים, רציחות, אינתיפאדה – מה לא? אלא שמאז החיים שבו למסלולם התקין. לא התקיימו אירועים חריגים ביותר, ובסך הכל השבנו בן הביתה, והשבנו גם את הכבוד שבכוח האיפוק, כוח השלום, ששמור למדינות החזקות יותר.

שחרור האסירים בעסקת שליט לא הובילו לאירועים חריגים במיוחד.
שחרור האסירים בעסקת שליט לא הובילו לאירועים חריגים במיוחד.
צילום: דובר צה"ל

כעת עומדת בפנינו הזדמנות, שהייתי מגדיר אותה כ"כמעט היסטורית", ליצירת קשר אמיתי למשא ומתן ותהליכי שלום. אנחנו יכולים להגיע למצב של רגיעה ארוכת טווח במצב הביטחוני בישראל.

מאה וארבעה אסירים, אנחנו צריכים לשמוח שיש בידינו האפשרות לשחרר אסירים, ואנחנו לא צריכים לוותר בתחומים אחרים. כוחות הביטחון שלנו הוכיחו לנו שהם מסוגלים להתמודד עם שחרורי אסירים בכמויות גדולות יותר, רשויות בתי הסוהר הראו את מנגנוני השיקום לאסירים, שרובם אינם חוזרים לבצע מעשי איבה. אנחנו מסוגלים לכך, וזה יעזור לנו.

רגיעה במצב הביטחוני תאפשר לנו כמדינה, לאחות שברים וקרעים פנימיים, לתת לנו פסק זמן לפיתוח החברה והכלכלה. להחזיק צבא במצב כוננות למלחמה, זה דבר יקר, שלוקח לנו תקציבים רבים מתחומי החינוך והרווחה, החזקה של אסירים ביטחוניים רבים, עולה הון מידי שנה, למערכת הביטחון ובתי הסוהר. מדינת ישראל במצבה חייבת הסכם שלום, וכמה שיותר מהר. זה טוב לכלכלה, זה טוב לשקט הנפשי שלנו, וזה טוב לחינוך לאיפוק, לסובלנות ולכבוד. חייבים לעשות שלום עכשיו, אחרת יהיה מאוחר מידי.

תגובות