נמאס לחכות לטסט, התלמידים הצעירים מפגינים. צילום: באדיבות אופיר כלב, מועצת התלמידים והנוער מחוז ירושלים

נמאס לחכות לטסט, התלמידים הצעירים מפגינים

מצד אחד הטסטרים מוחאים על כספם ובצדק, ומצד השני תלמידי הנהיגה הצעירים לא יכולים להרשות לעצמם כספית לדחות את הטסט בכל כך הרבה זמן. מורה נהיגה: "הם שינו החוק וכעת בין טסט לטסט יש המתנה של 21 ימים, מה שפוגע בתלמידים"

המחאה של תלמידי הנהיגה. בשל מחאת בוחני הנהיגה הקצאת הטסטים ירדה משמעותית ותקופת ההמתנה לטסט כעת היא למעלה משלושה חודשים במקום שלושה שבועות כפי שהיה בדרך כלל.

הפגנה שארגנה מועצת התלמידים והנוער בירושלים מול משרד התחבורה, ובה השתתפו עשרות בני נוער מרחבי הארץ, נערכה אמש (ג') ובה קראו בין השאר ש"אין סיבה שנחכה 3 חודשים לטסט", "אין לנו כסף", "3 חודשים, לא מחכים", "עוזי יצחקי (מנכ"ל משרד התחבורה - א"א) רד בבקשה למטה" ונוספים.

עוד במדור חדשות:
הגדנ"ע מהווה הכנה אמיתית לצבא?
בנס או אסון, ליקוי בתכנון הטיול השנתי
דעה: העלאת גיל החתונה / נכון מאוד

אחד ממורי הנהיגה באזור ראשון לציון, שביקש לא לציין את שמו בכתבה בשל חששות, סיפר לפרוגי כי "הטסטרים נלחמים מול האוצר כדי לאפשר הזרמת כספים להכשרת טסטרים נוספים. הם (הטסטרים - א"א) גם שינו את החוק וכעת בין טסט לטסט יש המתנה של 21 ימים, מה שפוגע בתלמידים".

יו"ר מועצת התלמידים והנוער של מחוז ירושלים סיפור לפרוגי לפני ההגפנה כי "דבר זה פוגע בנו, בבני הנוער תלמידי הנהיגה, באופן ישיר - הן מבחינת הזמן להוצאת הרישיון שמוארך משמעותית בעקבות מהלך כזה והן מהבחינה הכספית. מהלך זה דורש מאיתנו להוציא הרבה יותר כסף על לימודי הנהיגה, על מנת שבתקופה של השלושה חודשים לא נשכח את כל מה שכבר למדנו"

עוד הוא הוסיף כי "בתור מועצת התלמידים והנוער של מחוז ירושלים, מחובתנו לעסוק בנושא בוער זה אשר כל כך חשוב לנוער".

כזכור, שבוע שעבר דיווחנו לכם כי מורי הנהיגה יקיימו שביתת אזהרה בת יומיים, במסגרתה לא יגישו תלמידים לטסטים (מבחני נהיגה מעשיים). לדברי המורים, ההשבתה היא צעד של מחאה על מחסור במבחני נהיגה, עליו הם מתריעים כבר תקופה ארוכה. לטענת המורים, ההמתנה למבחן מעשי מגיעה כיום לשלושה עד ארבעה חודשים, במקום שבוע-שבועיים בעבר.

לדברי המורים, זמן ההמתנה המופרז לטסטים נגרם עקב מחסור בבוחנים, תוצאה של מדיניות משרדי התחבורה והאוצר, אשר מסרבים להקצות תקנים נוספים. בכרזה שחולקה אתמול בבתי ספר, נאמר כי "המשרדים עושים שימוש במורים כדי לחלק את המיבחנים, וגורמים ליצירת מתחים בין מורים לתלמידים. זאת שכן מי שמודיע לתלמידים על מועד המבחן, הוא המורה. תלמידים יקרים - אנו לא הכתובת למחסור".

צילומים: באדיבות אופיר כלב, מועצת התלמידים והנוער מחוז ירושלים

תגובות