שי פירון לא מתייעץ עם מועצת התלמידים הארצית. שי פירון לא מתייעץ עם מועצת הנוער. צילום: עידו ארז

שי פירון לא מתייעץ עם מועצת התלמידים הארצית

מועצת התלמידים הארצית מגיבה לראשונה לתכנית הבגרויות של משרד החינוך שנבחנת בימים אלה: "קוראים למשרד החינוך להתייעץ איתנו. מתנגדים לביטול המועדים החוזרים - אנחנו לא רואים סיבה למנוע ניסיון לשפר ציון"

היום (ה'), פורסם על תכנית שתבחן משרד החינוך, לפיה יבוטלו בחינות הבגרות בכיתה י', ולא תנתן אפשרות להבחן פעם נוספת (מועד ב'), מלבד באנגלית ובמתמטיקה.

ומה מועצת התלמידים והנוער הארצית חושבת על זה? "אנו קוראים למשרד החינוך להתייעץ איתנו, מועצת התלמידים והנוער הארצית, הגוף הרשמי המייצג של בני הנוער בארץ בהחלטה זו בפרט, ובהחלטות השונות בנושא מבנה ובחינות הבגרות בכלל", נמסר מהמועצה. 

על ביטול בחינות הבגרות בכיתה י', המועצה טרם הגיעה לעמדה ברורה: "כמו לכל דבר, לביטול בחינות הבגרות בכיתה י' יש יתרונות וחסרונות. מצד אחד, ביטול הבחינות יכביד ויעצים את הלחץ והעומס שנמצאים בהם תלמידי כיתות י"א וי"ב שנבחנים בהמון בחינות בגרות גם כך, בעוד שתלמידי כיתות י' מצליחים להתמודד עם עומס הבחינות בכיתה י'. מצד שני, בחינות הבגרות בכיתה י' מונעות במקרים רבים קיום פעילויות ערכיות מעבר ללימודים בשכבה זו".

על ביטול מועדי הבחינות החוזרות, אמרו במועצה: "אנו מתנגדים בכל תוקף לביטול של מועדי הב' ומבקשים לשקול ולדון שוב בהצעה זו. אנחנו לא רואים סיבה למנוע מתלמידים לנסות לשפר את הציון שלהם". 

תגובות