צפו: טיול שנתי בשיא הסערה. "למה יצאנו?". טיול שנתי בשיא הסערה. צילום: לידור אוסמו

צפו: טיול שנתי בשיא הסערה. "למה יצאנו?"

מספר בתי ספר החליטו להוציא את התלמידים לטיול השנתי, על אף מזג האוויר הסוער. התוצאה: ביטול מסלולים ותלמידים מאוכזבים. "הרסו לנו את הטיול השנתי"

מזג אוויר חורפי במיוחד פוקד את ישראל בימים האחרונים. בזמן שמרביתנו נעדיף להישאר בבית מתוך לפוך, מספר בתי ספר ברחבי הארץ החליטו שלא להעזר בעצות החזאים, ולצאת לטיול שנתי. התלמידים מרוצים? לא ממש.

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• צפו בתמונות: ישראל מושלגת / בצפון ובירושלים
• חינוך: בריטניה תסייע לישראל בלימודי האנגלית
• נזהרים בדרכים בחורף. המדריך המלא

אחד מבתי הספר הללו, הוא בית הספר "נחשון" שבשוהם. תלמידי שכבת י' יצאו לטיול בן שלושה ימים בנגב בבוקר יום שני, וחזרו אתמול (ד') בשעות הערב. "לצד חוויות של טיול שנתי רגיל, חווינו גם חוויות מיוחדות בעקבות מזג האוויר הסוער", סיפרה דולב בר-אל לפרוגי, "לא ישנו באכסנייה, אלא במאהל, ולכן הבערנו מדורה והתחממנו בעזרת גיבוש וחברה. אפשר לומר ש'הקור עשה את הטיול'".

..
קר בנגב.
צילום: איתי בן דורי

..
אחרי הגשם. חשבו לרגע שהסערה מאחוריהם. 
צילום: איתי בן דורי

גם שכבת י"ב בתיכון "רוטברג" שברמת השרון, יצאה לטיול שנתי השבוע. תלמידי השכבה הבוגרת של בית הספר, הדרימו לאילת בבוקר יום שלישי, והם שבו אל ביתם לפני שעות ספורות. בניגוד לתלמידי בית הספר "נחשון" בשוהם, תלמידי תיכון "רוטברג" דווקא לא היו מרוצים ממזג האוויר: "הרסו לנו את הטיול השנתי האחרון שלנו", סיפרה לפרוגי אחת מתלמידות בית הספר. "אני לא מבינה למה יצאנו - ידעו שיהיה גשם והחליטו בכל זאת להוציא את הטיול - היו צריכים לוותר על האגו ופשוט לדחות אותו". 

..
ישנים במאהל.
צילום: פרטי

...
למי אכפת שרטוב?
צילום: פרטי

..
גשום באילת.
צילום: פרטי

בית ספר נוסף שהוציא תלמידים לטיול על אף מזג האוויר הסוער, הוא תיכון מקיף נשר. תלמידי שכבת י"ב בתיכון הצפוני, נסעו לאילת לארבעה ימים (שני עד חמישי), כשבזמן יציאתם לטיול מזג האוויר באילת לא היה אמור להשפיע יתר על המידה, אך התחזית לרביעי וחמישי - בהחלט כן. "ביומיים האחרונים לטיול היה קר וירד גשם", סיפר תלמיד בית הספר, לידור אוסמו לפרוגי, "זה מנע מאיתנו לעשות מסלולים מסוימים, ובאלה שכבר כן עשינו, היה קר מידי בשביל להסתכל על המסלול ולהנות מהנוף. הלכנו רק בשביל להגיע לאוטובוס כמה שיותר מהר". 

...
מתכוננים לגשם.
צילום: לידור אוסמו

..
בטיול השנתי באילת.
צילום: לידור אוסמו

...
הים שקט.
צילום: ימית רייזמן

רשות הטבע והגנים: "יש לבדוק את מזג האוויר טרם יציאה לטיול"

רשות הטבע והגנים מסרה בנוגע למזג האוויר החורפי: "אנו מבקשים מהמטיילים להקשיב להודעות השירות המטאורולוגי טרם היציאה לטיול".

"חל איסור להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים זורמים - מדובר בסכנת חיים! בכל יציאה לשטח יש להישמע להוראות הפקחים הנמצאים בשטח למענכם ולמען ביטחונכם".

עוד נמסר מהרשות, כי בשל תנאי מזג האוויר חלק מאתרי רשות הטבע והגנים נסגרו למטיילים. את הרשימה המלאה ניתן לראות באתר הרשות.

תגובות