הותר לפרסום: חייל  צה"ל נהרג בגבול לבנון. צילום: רועי עידן

הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג בגבול לבנון

צה"ל בודק את הנסיבות של תקרית ירי בגבול לבנון סמוך למובלעת ישראלית שבה נפצעו באוגוסט האחרון ארבעה חיילי צה"ל מפיצוץ מטען במהלך פעילות צבאית

חייל בצבא לבנון ירה אמש (יום א') למוות בחייל צה"ל באזור ראש הנקרה. הודעה נמסרה למשפחת החייל. לפי ההערכות בצה"ל, החייל הלבנוני ירה 7-6 כדורים. תצפיות של צה"ל זיהו התקהלות לאחר הירי של חיילים לבנונים ליד הזירה בצד הלבנוני של הגבול. בצה"ל מעריכים כי "החייל הלבנוני ירה על דעת עצמו". הצבא הזרים לאזור כוחות גדולים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• "הוא מוציא אותי אנס / וזה לא נכון"
• צפו בתמונות: ישראל מושלגת
• גילה שחברתו הייתה גבר ורצח אותה

צה"ל בודק את נסיבות התקרית שאירעה סמוך למובלעת ישראלית באזור הגבול עם לבנון, שבה נפצעו באוגוסט האחרון ארבעה חיילי צה"ל מפיצוץ מטען במהלך פעילות צבאית. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ממשיך בחקירת האירוע, דרוך לכל פעולה אשר תידרש ולא יסבול כל פגיעה באזרחי ישראל. צה"ל שומר לעצמו את הזכות להגיב בזמן ובמקום שימצא לנכון".

בצה"ל מתייחסים לתוצאות התקרית כאל אירוע חבלני. כוחות רבים סרקו לאורך הגבול וביישובים הסמוכים כדי לשלול חשש לחדירת מחבלים, וכלי טיס של חיל האוויר הוזנקו לסייע בסריקות. בנוסף באזור הוקמו מחסומים. בצבא מתייחסים לאירוע בחומרה. גורם צבאי בכיר אמר כי "נסיבות האירוע לא ברורות עדיין אבל זהו אירוע חמור ואנו שוקלים את צעדינו להמשך ונערכים בגזרת האירוע. הועברו על ידינו מסרים חמורים לצד השני באמצעות יוניפי"ל. אין אינדיקציה לחדירת מחבלים".

סוכנות הידיעות הרשמית הלבנונית מסרה כי כוח של צבא לבנון פתח באש לעבר כוח צה"ל באזור הגבול קרוב למעבר ראש הנקרה. רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי חייל לבנוני שהשתתף בירי לעבר הכוח ישראלי באזור גבול לבנון נעדר.

הדובר הרשמי של של כוח יוניפי"ל, אנדריה טנטי, אמר כי "נודע לנו על תקרית חמורה בגבול באזור ראש הנקרה. מפקד כוחות יוניפי"ל, פאולו סירה, מנהל מגעים עם שני הצדדים ומפציר בהם לשמור על איפוק". הדובר מטעם הכוחות הבינלאומיים הוסיף כי "על פי המידע שבידינו התקרית אירעה בצד הישראלי. הצדדים משתפים פעולה עם יוניפי"ל". במקביל, כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי חיזבאללה נמצא בכוננות מלאה בדרום לבנון כאמצעי זהירות מפני כל התפתחות במצב בגבול.

תגובות