מחדל: מאות תלמידים בלי מים וחשמל בביה"ס. הבית ספר. צילום: עדי בטאן

מחדל: מאות תלמידים בלי מים וחשמל בביה"ס

בבניין החטיבה העליונה בביה"ס התיכון גוטוירט בשדרות אין כלל חשמל ויש מים רק לסרוגין. באחת מכיתות י"ב החליטו להתמרד, והתלמידים עזבו את הכיתה באמצע שיעור, ולא הסכימו לשוב אליה. תלמידה: "חשמל אין, וזה קור מקפיא ללמוד בו. המים באים והולכים, ואי אפשר לשתות מהם"

מזה כמעט שבוע בבניין החטיבה העליונה בבית הספר המקיף הכללי גוטוירט בשדרות אין כלל חשמל ויש מים רק לסרוגין. וכך התלמידים נאלצים ללמוד בקור המקפיא, ללא חימום ולשתות מבקבוקים שהביאו מהבית. ואם זה לא מספיק גם השירותים שבמסדרונות מושבתים רוב שעות היום.

בבית הספר לומדים קרוב ל-600 ילדים בכיתות ז'-י"ב. הפסקת החשמל הארוכה היא, כאמור, רק בבניין החטיבה העליונה (י'-י"ב). "הילדים מתלוננים כבר כמה ימים על כך שאין חשמל בכיתות. המים, לטענתם, באים והולכים", סיפרה בתיה קטר, פעילה חברתית בעיר ועובדת לשעבר באגף החינוך בעיר.

ההורים שמעו מילדיהם כבר לפני שבוע על הפסקת החשמל, אך היו בטוחים כי ביום ראשון (אתמול) החשמל יחזור. כשהחשמל לא חזר ביום ראשון החלה סבלנות ההורים להסתיים, והם פתחו במחאה.

"זה ממש בושה לעירייה", אמרה אם מודאגת. "רק אחרי שאיימנו לפוצץ את ישיבת ההורים, ובעירייה הבינו שאנחנו לא הולכים לעבור על זה בשקט, החלו אנשי מקצוע, כולל מנכ"ל העייריה, לפקוד את בית ספר. ובלי שום קשר, זאת בושה שאני צריכה לגלות שלבת שלי אין איך להיכנס לשירותים דרך סיפורים שלה. למה לא התקשרו להודיע מבית הספר?".

אחת האימהות, שביקשה שלא להזדהות, סיפרה בכעס: "אני יודעת שאין חשמל כבר שבוע. אני הצעתי לילדה שלי להישאר בבית, אבל היא לא רוצה לפספס חומר. על המים שמעתי רק היום, כבדרך אגב, מהבת שלי. אני ממש מזועזעת. איך ילדים הולכים לשירותים? אני לא מבינה".

"חשמל אין, וזה קור מקפיא ללמוד בו", הוסיפה תלמידת כיתת י"ב בבית הספר. "המים באים והולכים. אבל באופן כללי אי אפשר לשתות מהם כי גם כשהם באים - הם מטונפים". תלמידים אחרים התלוננו כי "אי אפשר ללמוד בקור המקפיא הזה ללא חימום. זה ממש חוסר אחריות".

באחת הכיתות בשכבה י"ב החליטו להתמרד, והתלמידים עזבו את הכיתה באמצע שיעור תנ"ך ולא הסכימו להיכנס לכיתה, עד שיחזור החשמל ואיתו החימום. "בחוץ נעים יחסית כי יש שמש. בתוך הכיתה ממש קטסטרופה. אני לא מוכנה ללמוד ככה", אמרה אחת מתלמידות הכיתה. בסופו של דבר, אחרי איומים מסגל בית הספר, חזרו התלמידים לכיתה.

מנהל בית הספר, אדי דגן, נמצא כרגע במילואים. סגנית המנהל, עפרה עמר, ביקשה שלא להגיב, ושלחה אותנו למנהלת מחוז דרום בחינוך. יתר על כן, בבית הספר מנעו מאיתנו לצלם את המצב.

תגובות

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר כי תחזוקת מבני מוסדות החינוך הינה באחריות הרשות המקומית, אשר מטפלת בתקלת החשמל ובתקלת המים בבית הספר.

בית הספר דיווח כי על אף התקלה, אספקת המים השוטפת כלל לא נפגעה במהלך ימי הלימודים. כמו כן, בשל תקלת החשמל בחלק מכיתות ביה"ס, עברו חלק מהתלמידים ללמוד בכיתות חלופיות, עד לתיקון התקלה.

תגובות