צפו: כך נראה יום המעשים הטובים ברחבי הארץ. צילום: יערית אלקובי

צפו: כך נראה יום המעשים הטובים ברחבי הארץ

למרות שכדאי לעשות מעשים טובים לאורך כל השנה, היום צוין יום המעשים הטובים במסגרתו התנדבו עשרות בני נוער במקומות שונים ועם אוכלוסיות שונות. אספנו מכל רחבי הארץ את האירועים והסיפורים הכי מגניבים מהיום המיוחד הזה

יום המעשים הטובים צויין היום (ג') בכל הארץ. במסגרת היום, שמצויין כבר בפעם השמינית, יצאו בני נוער רבים להתנדב למען הקהילה בפעילויות שונות ומיוחדות. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

בבית הספר מקיף ד' באשקלון, חלק מתלמידי שכבת י"א הלכו לתחנת דלק בעיר ועצרו את הנהגים, שבסך הכל הגיעו לתדלק את הרכב. לכל רכב הם נתנו את ריחן לאוטו עליו מוטבע הסמל של ״נהיגה בטוחה״ ו״אם שותים לא נוהגים״ מטעם האגף לבטיחות בדרכים בעיר. קבוצה אחרת הלכה לאזור אחר באשקלון ושם הם היו עם שוטר וניידת משטרה וכל רכב שעבר ״נעצר״ לקבלת דו"ח, אך בעצם הם נעצרו כדי לקבל את הריחן לאוטו ״אם שותים לא נוהגים". בהתחלה, הנהגים קצת נבהלו אבל אחר כך מאוד שמחו.

יערית אלקובי, תלמידה בבית הספר סיפרה לפרוגי: "האנשים שעצרנו שמחו והתרגשו ולא הבינו למה נותנים להם סתם ככה בהפתעה מתנה. המתנה עשתה לאנשים טוב על הלב. בין מכונית למכונית אפילו שרנו צחקנו ורקדנו ואין ספק- עשינו מעשה טוב! או אפילו כמה". 

התלמידים בתחנת הדלק
התלמידים בתחנת הדלק. צילום: יערית אלקובי

המתנה שקיבלו הנהגים המופתעים
המתנה שקיבלו הנהגים המופתעים. צילום: יערית אלקובי

אחת מכיתות י"ב בבית הספר תיכון רוגוזין בקריית אתא אירגנה תרומה למשפחות קשות יום ועזרה להם בצביעת הבית. שני מעיין תלמידת הכיתה מספרת: "מאוד נהנתי לעזור ולתרום. אומנם לא אני תכננתי את הפעילות אבל בכל זאת יצאתי משם עם חיוך ענק על הפנים, וגם נראתי כמו פועלת בניין. שמחתי לראות אותנו, את הכיתה נרתמת ועוזרת לאנשים הזקוקים לעזרה ועשינו את זה בהכי בכיף ובאהבה, בלי לרצות או לבקש תמורה". 

שני מעיין צובעת
שני מעיין צובעת. צילום: סופיה קוחמן

בעפולה, התקיים הפנינג "יום המעשים הטובים" ביוזמת מועצת הנוער עפולה בשיתוף עיריית עפולה, מתחם G בעמק ורדיו עפולה והעמקים. לאירוע הוזמנו תושבי עפולה והסביבה כדי לבוא ולהתרשם מפעילות המועצה העירונית עד כה ולהיחשף לעתיד ולפרויקטים הבאים שצפויים לה. כמובן שהם גם נהנו ועשו מעשה טוב.

באירוע נחשפו בני הנוער בעיר לחשיבות של התרומה לקהילה. בחלק מהדוכנים של העמותות היה ניתן לתרום דבר מה ובחלק גוייסו מתנדבים לפעילות הברוכה של אותם עמותות. מבין התחנות והאגודות שלקחו חלק באירוע: "צלול" - איכות הסביבה, האגודה למלחמה בסרטן, החתמה על כרטיס אד"י, ניידת מד"א - לתרומת דם, עמותת "זכרון מנחם" - לתרומת שיער לחולי סרטן, סיירת הורים, עמדות יצירה, הפעלות לקטנטנים ועוד.  

הפנינג יום מעשים טובים
הפנינג יום מעשים טובים בעפולה (באדיבות מועצת הנוער עפולה)

דוכנים בהפנינג
דוכנים בהפנינג (באדיבות מועצת הנוער עפולה)

בדרך כלל אנחנו שומעים על אוהדים שמתפרצים למגרש ומתפרעים ביציעים, אבל היום שמענו משהו קצת אחר. אוהדי מכבי תל - אביב, ניצלו את היום כדי לעשות מעשה טוב. נוי טוטנג׳י, אוהדת הקבוצה אמרה: "התארגנו כמה חברים מהיציע ולכבוד יום המעשים הטובים נסענו לבית חולים וולפסון. הבאנו איתנו המון שקיות הפתעה מתוקות, משחקים וספרי תהילים אישיים לכל אחד".

צילום: נוי טוטנג׳י
צילום: נוי טוטנג׳י

עוד היא אורמת "הבאנו גם ליצנית, בלונים וארבע בובות ענק ועברנו במחלקת הילדים. שימחנו אותם בכל חדר וחדר, שרנו והמשפחות צילמו ותיעדו את הרגע, אמרו תודה עם דמעות בעינים, "אתם לא יודעים איזו מצווה אתם עושים״. אנחנו יודעים שכשאדם נותן הוא גם מתמלא הרבה יותר. נהנינו ושמחנו מכל רגע. אני גאה להיות מכביסטית ולדעת שיש אוהדים כאלו, כי להיות אוהד מכבי זה להיות הרבה מעבר. האוהדים האלו נוסעים בכל הזדמנות להתנדב בכל מקום אפשרי והפעם אני הצטרפתי אליהם. היה מעצים וכיף".

גם אנסמבל ציפורלה החליט להיתרם למען אוכלוסייה מיוחדת, בעלי החיים. חברי האנסמבל הכינו סרטון מיוחד שמבקש מהצופים שמגיעים להצגה הקרובה שלהם "עקיצה טבעית", להגיע עם משלוח מנות לכבוד פורים. אולם המשלוח לא יהיה לבני האדם אלא לבעלי חיים. "אנחנו מאוד אוהבים בע"ח, ובכל הזדמנות אפשרית אנחנו נרתמים לעזור להם, בדרך ובסגנון של ציפורלה", אמר גל פרידמן, אחד מחברי האנסמבל. 


הסרטון שיצרו חברי האנסמבל לקראת המופע
תגובות