הסלמה בדרום: הופסקו הלימודים בכל בתי הספר הלא ממוגנים. נחמיה גרשוני איילהו, cc-by-sa 3.

הסלמה בדרום: הופסקו הלימודים בכל בתי הספר הלא ממוגנים

לאחר תקופה שקטה ורגועה יחסית בדרום הארץ, נורו עשרות רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. נערה מנתיבות: "הרגשתי פחד והלם גמור, לא ידעתי מה לעשות". הופסקו הלימודים בכל בתי הספר הלא מוגנים באשדוד וגן יבנה

לאחר תקופה רגועה ללא ירי בדרום הארץ, נשמעו היום (ד׳) שוב אזעקות צבע אדום. החל משעות אחר הצהריים נורו עשרות רקטות לעבר חלק מיישובי עוטף עזה: שדרות, מועצה אזורית שער הנגב, מועצה אזורית אשכול ומועצה אזורית שדות נגב. חלק מהרקטות נפלו בשטחים בנויים ומספר רקטות יירטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בעקבות הירי המסיבי, תקף צה"ל יעדים רבים ברצועת עזה, בתחילה באמצעות טנקים ולאחר מכן באמצעות מטוסים של חיל האויר. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

שילת נעים בת 15 מנתיבות סיפרה לפרוגי: "האזעקה תפסה אותנו באמצע שוק פורים בבית הספר שלי, באו לשם המון ילדים. פתאום הייתה אזעקה והמקלט היה סגור, לא ידענו מה לעשות. כולם נכנסו להיסטריה. זה היה מפחיד כי זאת אזעקה ראשונה אחריי כמה שנים שלא קרה כלום, הרגשתי פחד והלם גמור, לא ידעתי מה לעשות". 

למרות מטח הרקטות, נכון למועד פרסום הכתבה, הלימודים בדרום מתקיימים מחר כסדרם. בכל זאת, במועצה האזורית אשכול ביקשו מהתושבים להתעדכן בהוראות מחר (ה') בבוקר. גם בפיקוד העורף חידדו את הנהלים וביקשו מהתושבים בהישמע אזעקה או קול נפץ להיכנס למרחב המוגן העומד לרשותם ולשהות בו עשר דקות. 

"לידיעת תלמידי אשדוד, כל התלמידים הלומדים בבתי הספר הלא מוגנים, מופנים לבתיהם" נמסר לפרוגי. "שימו לב כי השחרור מותנה בליווי ההורים".

עדכון (ה'): הופסקו הלימודים בכל בתי הספר הלא מוגנים באשדוד וגן יבנה. 

 
תגובות