לקראת החג: בני נוער שמתנדבים למען נזקקים. צילום: עידן נוה

לקראת החג: בני נוער שמתנדבים למען נזקקים

משפחות רבות ובהן בני נוער רבים יתקשו לחגוג את חג הפסח בשבוע הבא. בני נוער רבים מתנדבים בשבוע האחרון בעמותות שונות כדי שכמה שיותר משפחות יוכלו לאכול ארוחת חג משביעה

בעוד יומיים נחגוג את ליל הסדר, וברוב המשפחות בישראל ההכנות בעיצומן. אולם על פי דו"ח מבקר המדינה שפורסם השבוע בנושא בטחון תזונתי, למשפחות רבות בישראל אין את האמצעים לערוך את ליל הסדר. על פי הדו"ח, המדינה מבססת את העזרה שלה למשפחות נזקקות על עמותות, כשאלו קורסות תחת העומס. 

אולם, יש בני נוער שמחליטים לפתוח את הלב ולתרום מעצמם, גם בזמן החופשה. הם מתנדבים בעמותות ופרויקטים שונים ותורמים כל אחד את חלקו, כדי שלעוד משפחה תהיה ארוחת חג מינימלית. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

שקד מונדני, בת 17 מנס ציונה, מתנדבת בתחנת מד"א של רחובות. אך שקד לא רק מצילה חיים, אלא גם אוספת מזון עבור משפחות נזקקות: "כל שנה אנחנו עושים מבצע ששמו קימחא דפסחא. במסגרת המבצע בני נוער הולכים לסופרים מכל האזור, ואנחנו מבקשים מאנשים לתרום אוכל לאנשים נזקקים".

צילום: עידן נוה
צילום: משה ביטון

 

כדי שיוכלו לאסוף כמות רבה של מוצרים ולהספיק לארוז את כל החבילות, הפעילות התחילה כבר לפני שבועיים: "אנחנו עושים את זה כל יום בערך שבועיים עוד לפני פסח, כל יום עומדים מתנדבים אחרים משעה חמש עד שעה עשר מחוץ לסופר ומחלקים פליירים".  

"ההתנדבות נתנה לי תחושה טובה", אמרה מונדני, "זה כיף לראות את הארגזים המלאים בסוף היום, לראות את הכל מלא במוצרים למשפחחות. אפילו לסחוב את הארגזים זה מהנה. לראות כשאני נכנסת לתחנה ויש ערימות של מצות ואנחנו מסדרים את זה בערימות ארגז על ארגז פשוט יש שם מלא מכולות שאספנו ומלא אוכל וזה ממש מרגש לראות את זה".

גם ליאור כהן מעפולה עמדה בסופר ואספה מוצרי מזון עבור משפחות: "זה היה כיף ללכת לעזור, לדעת שהדבר הקטן שעשיתי יכול להציל משפחה שלמה לפסח". קורל צרונה, גם היא מעפולה, התנדבה במסגרת מבצע "פסח - תרום" בעיר: "שלושה שבועות, מתוכם התנדבתי שישה ימים, עמדנו בסופרים ופעם אחת עשיתי משמרת כפולה במגה", אמרה, "אני עושה הרבה התנדבויות,זה חלק בלתי נפרד מהחיים שלי,אני יודעת שזה מצווה ושזה מגיע למשפחות שמגיע להם". ההתנדבות גרמה לקורל לגלות דברים חדשים על עצמה: "מאז שהתחלתי להתנדב בתחום הקהילתי זה נורא פיתח אותי וזה העצים אותי והפך אותי לבנאדם שונה". 

אך לצערנו, המצב העגום הזה קיים לאורך כל השנה. לבני נוער המתנדבים בארון "לקט ישראל" יש דרך מקורית לאסוף מזון ולעזור לנזקקים: "אני נוסע לקניון שבעת הכוכבים עם אבא שלי בכל יום שלישי. אנחנו מגיעים בערך בעשר, שעת הסגירה של המסעדות, ואוספים מהם אוכל לחם, ובעיקר מוצרים חלביים או פרווה. לאחר מכן אנחנו נוסעים למחסן ברעננה ושמים את כל מה שאספנו. משם, נותנים את האוכל למשפחות מכל האזור". 

צילום: עידן נוה
צילום: באדיבות מועצת הנוער עפולה

"בחרתי להתנדב דווקא בארגון הזה כי הרגשתי שזה כאילו נוגע בי לעזור דווקא לאנשים שצריכים את זה, כי יש מגוון מקומות להתנדב ואני מרגיש שהם פחות עוזרים, פשוט התחברתי לזה יותר". לגבי חלק אהוב בהתנדבות הוא אומר: "אין חלק מסוים שאני אוהב, זה לא כל כך כיף או מרגש אבל הידיעה שעזרת למישהו שלא יכול לפרנס את עצמו וזקוק לעזרה הזאת, נותנת הרגשה טובה". 

לקראת פסח אומנם לא הורחבה פעילות העמותה, אך בשבוע הבא יתקיים קטיף בצפון. הפעילות בחינם אך דורשת הרשמה מראש באתר.

תגובות