"זה כמו שאמא אומרת לא לגנוב וגונבת מול הפרצוף שלנו". אילוסטרציה. צילום: דנה קופל, "ידיעות אחרונות"

"זה כמו שאמא אומרת לא לגנוב וגונבת מול הפרצוף שלנו"

מורה מבית ספר תיכון בפתח תקווה חשוד כי פגע בטוהר בחינת הבגרות. התלמידים בתיכון המומים ומספרים שהמורה מסור ושהנהלת בית הספר מסבירה פעמים רבות את החשיבות של טוהר הבחינות

הלם. זוהי התחושה בתיכון במרכז הארץ בו על פי החשד, פגע רכז הבגרויות בטוהר הבחינות בבגרות באנגלית ביום חמישי האחרון. הנהלת בית הספר חשפה את המקרה בעקבות ממצאים שהגיעו אליה, והנושא הועבר למשרד החינוך. לאחר מכן, הועבר הנושא למשטרה כדי שתבצע בדיקה יסודית של הנושא. בינתיים, החליט בית הספר בשיתוף עם משרד החינוך שלמורה לא תהיה נגיעה בבגרויות עד לסיום הטיפול בעניין.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

הקבוצות בווטסאפ בכל השכבות בבית הספר, כך מספרים לנו תלמידים, התמלאו היום בדיווחים, שמועות ובעיקר הלם. תלמידים בבית הספר מזועזעים מהמקרה ומספרים כי ביום יום בבית הספר המורים כל הזמן מדברים על ערכים של טוהר הבחינות, והחשיבות של ההקפדה עליהם. לכן, במידה והמקרה אכן נכון התחושה כפי שהגדירה אחת התלמידות היא "זה כמו שאמא אומרת לא לגנוב וגונבת מול הפרצוף שלנו". כמו כן מספרים התלמידים, לפני כל מתכונת או בגרות עוברת מנהלת בית הספר בכל הכיתות ומדברת עם הנבחנים על החשיבות של הקפדה על טוהר הבחינה.  

דעה
"כולנו רוצים להצליח, ולפעמים נדמה שזוהי הדרך היחידה"
ליאור אלונה גולדמן
בעקבות החשד כי מורה בתיכון ממרכז הארץ פגע בטוהר הבחינות בבחינת הבגרות באנגלית ביום חמישי האחרון עולות השאלות: למה תלמידים מעתיקים? ומה אפשר לעשות כדי למנוע את התופעה? כתבתנו, ליאור אלונה גולדמן מנסה להסביר

"אני לא חושבת שצריך להאשים כרגע את רכז הבגרויות", מספרת תלמידה בבית הספר, "הוא כל השנה עושה את המקסימום עבורנו, משקיע, עוזר ותומך. אני מאוכזבת גם ממשרד החינוך שבכזאת קלות להאשים את רכז הבגרויות ולהוציא לבית הספר שם לא טוב, בזמן שכל המורים עושים את המקסימום כדי שנצליח".  

"מדברים על זה כל היום בקבוצות הכיתתיות בוואטסאפ, אנחנו פוחדים כרגע על הבגרות שלנו", הוסיפה התלמידה. "אנחנו לומדים לבגרות הזאת במשך שנתיים ומפחיד לחשוב שבגלל טעות שאולי הייתה יוכלו לפסול לנו את הבחינה".

בנוסף, תלמידים רבים ממקומות שונים בארץ חוששים כי בחינת הבגרות שלהם גם היא תיפסל בשל העתקה. תלמידה מתיכון מדרום הארץ אמרה לנו: ״השקעתי מאמץ בבחינת הבגרות הזאת ולמדתי אלייה שבוע שלם. הבחינה הלכה לי מצוין ואני בטוחה שאקבל ציון טוב. אז למה לפסול לי את הבגרות אם אני בעצמי לא עשיתי כלום ואף אחד אצלנו בבית הספר לא הדליף את הבגרות?".

וככה זה נראה בשיחות ווטסאפ:

'עד שפתח תקווה ירדה מהכותרות'
'עד שפתח תקווה ירדה מהכותרות'
'עושה שם רע לעיר שלנו'
'עושה שם רע לעיר שלנו'

זהו כמובן לא המקרה הראשון. בשנת 2010 היה חשד להעתקה המונית בבית ספר תיכון בכפר קאסם, כאשר נפסלו בו 300 מחברות בחינה בשל חשד להעתקות במקצועות כימיה, פיסיקה, ביולוגיה, אנגלית, מתמטיקה, היסטוריה וערבית.

תגובות