בעיצומה של תקופת הבגרויות: קרקס הוקם סמוך לתיכון. צילום: צילום פרטי

בעיצומה של תקופת הבגרויות: קרקס הוקם סמוך לתיכון

בשיא תקופת הבגרויות לתלמידי התיכון, הוקם בבית ספר תיכון "הנדסאים" בהרצליה על מגרש החניה הסמוך קרקס נודד. התלמידים עצבניים ולחוצים שפעילות הקרס תפגע בהם דווקא בתקופת הלחוצה ביותר של השנה

בעיצומה של תקופת הבגרויות, הוקם באמצע חנייה של בית ספר תיכון "הנדסאים" בהרצליה קרקס. הקמפוס של בית הספר מכיל שני בתי ספר תיכונים וחטיבה, ולכן בקרבת בית הספר יש חנייה גדולה. "לפני כמה ימים הגעתי לבית ספר וראיתי שכל מגרש החניה היה ריק וחסמו את הכניסה והיציאה משם. יומיים אחר כך הסתבר שהקימו לנו קרקס בחנייה של בית הספר", סיפרה מעיין לחיאני שלומדת בכיתה י'. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

כמו כן, תלמידים רבים מגיעים לבית הספר עם הרכב שלהם, ולכן סגירת החנייה יוצרת עומס רב בחניונים בקניון שבעת הכוכבים וקאנטרי קלאב הרצליה הסמוכים לקמפוס, והחניונים פשוט עולים על גדותיהם. "המרחק בין הכיתה שלי לחנייה הוא 10 מטרים", סיפר אחד התלמידים בבית הספר, "מחר כבר אמרו לנו מראש שצריך להיכנס מכניסה אחרת שלא שייכת לתיכון שלי אלא שייכת לתיכון השני".


צפו: הקרקס שהוקם, המחשה לרעש שנגרם בעקבותיו
צילום: איתמר אביב
קרקס באמצע חניון בית הספר
"זה חוסר התחשבות, דווקא בתקופה הכי לחוצה בלימודים" © צילום: צילום פרטי

אבל הבעיה הכי גדולה היא שתלמידי התיכון נמצאים כעת בעיצומה של תקופת הבגרויות, וביום חמישי תתקיים בתיכון גם הבגרות במתמטיקה. לחיאני המשיכה וסיפרה: "ביום חמישי יש לי מתכונת והשעה של החזרות שלהם זה בדיוק בשעה של מתכונת שלי ואני ממש מקווה שזה לא יפריע. חוץ מזה, מתכוננת להם הופעה ביום של אחת מהבגרויות שלנו".  

תלמיד נוסף אמר: "בזמן הלימודים שלנו הם יצטרכו לעשות חזרות ובדיקת סאונד. ברור שאנחנו נפסיד מזה. זה חוסר התחשבות, דווקא בתקופה הכי לחוצה בלימודים, תקופה של בגרויות ומתכונת. דווקא עכשיו בונים קרקס וגם לא מתריעים מראש". איתי שפיגל, תלמיד בבית הספר אמר לנו: "הקרקס הזה הוקם המקום והזמן הכי לא מתאימים בעולם. אנחנו תלמידים באמצע תקופה לחוצה של בגרויות וזה מאוד מפריע לנו להתרכז בשיעורים. אני מרגיש שהפכו אותנו לקרקס".

בעקבות לחץ התלמידים, בית הספר דאג להפיץ במהירות הודעה לתלמידים באמצעות המשוב: "בגלל מצוקת החניה הינכם מתבקשים להקדים להגיע למבחן הבגרות במתמטיקה. מומלץ להביא אטמי אוזניים למקרה שיהיה רעש באזור. בהצלחה לכולם", לשון ההודעה.

'מומלץ להביא אטמי אוזניים'
'מומלץ להביא אטמי אוזניים'
הקרקס הוקם בסמוך לתיכון
הקרקס הוקם באצמע החניה של התיכון לתיכון © צילום: צילום פרטי 

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "קרקס שודדי הקרביים בהרצליה יחל הופעותיו ב 22.5.14  ויסתיים ב 7.6.14, הקרקס איכותי וקיבל ביקורות טובות מאד. לתושבי הרצליה תינתן הנחה של בשווי 50% בהצגת תעודת זהותמאות ילדים ממשפחות בעיר יקבלו כרטיסי כניסה ללא תשלום להופעות , על פי קריטריונים שנקבעו על ידי אגף מחלקת הרווחה בעיר. הקרקס פועל על פי כל אישורי הבטיחות, הרישוי והמשטרה הדרושים.

מיטב המומחים למניעת סכנה בטיחותית נתנו פתרונות ומענה והעירייה נערכת בהתאם להנחיותיהם על מנת שהקרקס לא יהווה כל סכנה. באיזור הקרקס יש מקומות חנייה רבים שיהוו חלופות לחלק מהמגרש שאוכלס לתקופה זו על ידי אוהל הקרקס. לאחר בדיקה עולה כי פעילות הקרקס לא תתקיים במהלך שעות הלימודים והבחינות".

תגובות