ההנחיות: כך תפעלו בעת מצב חירום. צילום: דוברות משטרת ישראל

ההנחיות: כך תפעלו בעת מצב חירום

כיצד להתנהג ומה לעשות בזמן מצב חירום? קבלו את הנחיות פיקוד העורף והנחיות כלליות

טילים על המרכז? זאת בהחלט נראית אפשרות טובה, לפחות לפי האיומים והבאזז ברשתות החברתיות. הלחץ בציבור גובר וכך גם יוצאות ההנחיות השונות שיעזרו בהרגעה והתנהלות נכונה בעת סכנה. דבר ראשון שחשוב לדעת הוא זמן הכניסה למקלט הקרוב ו\או לחדר המוגן. הזמן כמובן משתנה ולפניכם המפנה המעודכנת:

במידה ונשמעת אזעקה, קודם כל בדקו איפה אתם נמצאים. במידה ואתם נמצאים במבנה פעלו לפי ההנחיות הבאות: אם מדובר בבית פרטי או בקומות התחתונות בבניין, היכנסו למרחב המוגן או לממ"ד. במידה ומדובר בקומה עליונה בבניין בין יותר משלוש קומות ואין ממ"ד, יש לרדת שתי קומות לפחות ולהמתין בחדר המדרגות. במידה ואתם מתגוררים בקומה האחרונה בניין והיא הקומה השלישית, רדו קומה אחת לפחות והמתינו בחדר המדרגות. כך או כך, אין להישאר בפתחי בניינים מחשש לרסיסים וגלי הדף.

צילמתם יירוט? יש לכם סיפור מיוחד? שלחו לנו!

עוד במדור החדשות של פרוגי:

במידה ואתם נמצאים מחוץ למבנה פעלו על פי ההנחיות הבאות:

1. בקרבת מבנה: היכנסו למבנה ופעלו על פי ההנחיות במנה.

2. אם הנכם נמצאים בשטח פתוח, שכבו על הרצפה ושימו את הידיים על הראש.

אם אתם נמצאים ברכב פעלו על פי ההנחיות הבאות:

1. צאו מהרכב והיכנסו למבנה הקרוב ביותר.

2. אם לא ניתן להיכנס למבנה, מצאו שטח יחסית פתוח, שכבו על הרצפה ושימו את הידיים על הראש.

3. אם לא ניתן למצוא שטח פתוח או מבנה הישארו ברכב עשר דקות.

אם אתם בתחבורה ציבורית פעלו על פי ההנחיות הבאות:

בעת נסיעה באוטובוס על הנהג לעצור את האוטובוס ולפתוח את דלתות האוטובוס ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על ראשם. בהישמע אזעקה בעת נסיעה ברכבת, על הנהג להאט את הרכבת ל-30 קילומטר לשעה במשך עשר דקות, על הנוסעים להימצא מתחת לקו החלונות.

במקרה של מצב חירום גדול, משרד החינוך יפרסם עדכונים לגבי הבגרות מועד ב' במתמטיקה. בכל מקרה יש לחזור ולהדגיש שהתקהלות של יותר מ-500 איש באזור שהם 40 קילומטר מהרצועת עזה אסורה.

תגובות