הפסקת האש קרסה: חיל האוויר תוקף ברצועת עזה. צילום: אבי רוקח

הפסקת האש קרסה: חיל האוויר תוקף ברצועת עזה

הקבינט הסכים להפוגה, ישראל נצרה אש - אבל ארגוני הטרור ברצועה רק הגבירו את הירי. כעת, חיל האוויר שובר את הפסקת האש ומחדש את התקיפות ברצועה. מוקדם יותר נשמעו אזעקות לראשונה ביקנעם ובכרמל, גם בשפלה רצו התושבים למרחב מוגן

ב-9 בבוקר הודיע הקבינט על קבלת היוזמה המצרית והסכמה להפסקת אש, אבל הירי שנמשך מרצועת עזה ללא הפסקה החל משעות הבוקר, הביאו את חיל האוויר לשוב ולתקוף ברצועה. כך נגמרה הפסקת האש החד צדדית של ישראל. "כוחותינו תוקפים בשעה זו מטרות טרור ברחבי רצועת עזה בעקבות הירי הבלתי פוסק לעבר שטח ישראל", כך פורסם בעמוד הפייסבוק של צה"ל. "נמשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור כלפי מדינת ישראל".

לכל אורך הבוקר נשמעו אזקעות בכל יישובי עוטף עזה, ולאחר כמה אזעקות ונפילות באזור המועצה האזורית אשכול בשעתיים שלאחר ההודעה על ההפוגה, נורה בסביבות השעה 11:20 מטח מרצועת עזה. אזעקות נשמעו באשדוד, שדרות, קריית מלאכי ויישובים נוספים בדרום. רקטות התפוצצו בחצר בית באשדוד, באשכול ובלול ביישוב במועצת שער הנגב. הרקטה שנפלה באשדוד גרמה לנזק למבנה, ולכמה נפגעי חרדה. לפחות שש רקטות יורטו במטח זה על ידי מערכת "כיפת ברזל".

© חיים צח, לע"מ
יירוט © אבי רוקח
© אבי רוקח
פגיעה ישירה
פגיעה ישירה © יואב זיתון
online poll by Opinion Stage

כשעה לאחר מכן נשמעו אזעקות גם באזור יבנה ורחובות, וכן בפאתי הכרמל - יקנעם, זכרון יעקב, דליית אל כרמל ויישובים נוספים. חמאס קיבל אחריות לירי רקטת R-160 ארוכת טווח לעבר זכרון יעקב. קורל מיקנעם סיפרה לפרוגי: "חוויתי המון לחץ, בהלה ופחד. הדבר היחיד שאני רוצה כרגע הוא שצה"ל ימשיך להפציץ את עזה, להילחם, למגר את הטרור ולא לכבד את הפסקת האש, כפי שהצד השני לא מכבד אותה".

על הירי לצפון היא אומרת: "מאוד הופתעתי שהירי הגיע לצפון כי בדרך כלל האזעקות והשיגורים הם בדרום ועכשיו קצת במרכז. לכן, נבהלתי מאוד כששמענו אזעקה כאן בצפון".

בוסף בסביבות השעה 13:30 נורה מטח נוסף לעבר יישובי השפלה: ראשון לציון, נס ציונה, רחובות ועוד. המטח יורט בהצלחה על ידי כיפת ברזל ולא היו נפגעים. 

בנימין נתניהו: "נעשה הכל כדי שתספיקו ליהנות בחופש הגדול"
 
תגובות